Gå til innhold

Genialt? PsData Tundra...

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nec, Toshiba, Panasonic og andre merker har slimline brennere. Når det gjelder skrå front så vet jeg ikke helt hva du sikter til. Men det er mulig å fjerne dekslet på brenneren og bytte den ut.

Hadde jeg hatt brenne problemer slik du fortalte om, så hadde jeg ikke brydd meg om den hadde hatt skrå front, så lenge den virker bedre enn den "originale".

Ja man kan jo alltids bytte innmaten, dvs. på den modellen fra QSI kan man ikke bare ta av fronten, men man kan som på de fleste andre slimlines, skille selve drevet fra kapselen/dekselet rundt.

Problemet er bare at dette er ikke bare et produksjonsfeil-problem, men alle SDW-082 brennere fra QSI er ekstremt dårlige selv når de "virker som de skal".

Dvd. QSI sin formening av hva "som virker" eller hva som er akseptabelt for en 8X DVD-brenner i dag stemmer veldig dårlig med markedet ellers og/eller forventningene i forhold til hva man ser på papiret.

Værre blir det også av at ingen av de norske importørene av AOPEN maskinene har noen særlig god kontakt med AOPEN eller QSI, og har fått veldig lite informasjon fra dem i tilfeller hvor kunder har klagd. I de få tilfellene de har fått ordentlig dialog/kontakt med AOPEN/QSI, så har de også rent lite å fortelle importørene. Med andre ord, AOPEN og spesielt QSI erkjenner ikke problemet og/eller erkjenner ikke at firmwaren de bruker tilhører forrige århundre desverre.

Det skal ikke være nødvendig å kjøpe en bærbar, for så å måtte bytte den ut, bruke penger på en ny en, som da også ikke passer.

Med skrå front mener jeg at fra siden ser AOPEN-155X modellene slik ut:

foran bak/

____________________/

\___________________|

mens de bærbare som følger en viss standard med utstyr enten har DVD-plassen på siden hvor fronten er rett, eller så ser de slik ut fra siden:

foran bak /

____________________/

|___________________|

Dvs fronten på DVD-brenneren går skrått nedover.

Det finnes sikker slimlines som passer til AOPEN-155X serien også, men informasjonen om hvilke som passer, hvilke alternativer som finnes har ikke vært mulig å få ut av hverken AOPEN, QSI eller av noen av nettbutikkene/importørene, og alle modellene til AOPEN 155X-serien sverger blindt til QSI som leverandør av dette av en eller annen grunn.

Betaler man 10-15.000++ for en vare i dag, har man visse forventninger, et minimum av forventninger burde være at delene varen bruker, faktisk virker som påskrevet på spesifikasjonene svart-på-hvitt, noe QSI brennerne ikke gjør i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...