Gå til innhold

Sliter med å levle enchanting skill 120 +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter forferdelig med å levle enchanting skillet mitt fra 120 og oppover, fram til nå har jeg jeg kjøpt grønne våpen som jeg har disenchantet og lagd denna "greater magic wand`n". Men nå får jeg visst ikke skill for denne lenger heller.

Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre videre, blir jo utrolig dyrt å bruke shards fra lvl 120, kommer jo til å å bruke like mye som det koster for en epic hest før jeg når artisan lvl da?

På forhånd takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er lvl 48 og har nå ca. 235 i Enchanting. Det har vært et slit, men mange folk i guildet har sendt meg grønne ting for disenchant, samt jeg har disenchantet alt utstyr som jeg ikke trenger lengre.

Det jeg har gått opp i skill på er å spamme enchants på eget utstyr, selge enchants, og enchante guildmates sitt utstyr. Jeg sliter litt med å selge enchants da, siden markedet er overflodet av Enchantere. 20 sec i Ironforge og 3-4 Enchantere har kjørt sine salgs-makroer over chatten.

EDIT: Jeg har tapt litt penger på dette, men det er en av ulempene med å være enchanter. Leit å disenchante blå'e items du vet man kunne solgt for mange gull på AH. Nesten enda verre er det å besøke Master Enchanteren, som befinner seg midt i Uldaman instancen. Men man får jo etterhvert ganske fete enchants, pluss man kan selge de dyrt. Mange klager på at det koster så mye for enchants, hadde de bare visst hvor mye det koster oss i lengden...

Endret av Jan Åge
Skrevet

Samme her. Enchanting Er dyrt. jeg er lvl 60 med 290 i enchanting. Men det har kosta meg ca 200g å komme meg opp til den skillen. men ikke vær redd.. Du kommer til å tjene de fort opp igjen etter som om du får så Uber enchants når du blir høylvl at du tjener lett inn 100g på 3-5 enchants.

Så hvis du ikke har mye penger. spar opp masse penger. nå snakker jeg 100g + og powerlvl Enchanten din.

Skrevet

Jeg har også enchanting på den ene characteren min på ca. samme level som deg (120).

Men nå har jeg tenkt å rett og slett vente med enchanting til jeg kommer litt høyere opp i level og har mer penger (er level 40 nå med litt over 50g, som skal gå til mount) fordi det går så utroooolig sakte.

Skrevet

Jepp. Like greit å begynne med gathering/gathering, tjene penger og komme seg opp i level før man begynner med enchanting. Da har man gjerne økonomi til å kjøpe tonnevis med grønt crap til 5-20s, som man så disenchanter.

Å blakke seg helt som enchanter på lvl10-20 er bortkastet. Been there, done that.

Skrevet
Jepp. Like greit å begynne med gathering/gathering, tjene penger og komme seg opp i level før man begynner med enchanting. Da har man gjerne økonomi til å kjøpe tonnevis med grønt crap til 5-20s, som man så disenchanter.

Å blakke seg helt som enchanter på lvl10-20 er bortkastet. Been there, done that.

Mhm... synd jeg ikke tenkte på det når jeg startet med roguen min :/

Skrevet

Jeg kjører en litt midt-i-mellom rute.

Jeg er warlock, og kjører tailoring/enchanting (som 90 % av alle warlocks).

Jeg er på lvl 15, og har brukt kanskje 2 gull så langt på enchanting, og da tenker jeg på items jeg har disenchantet i stedet for å selge på AH.

Det ideelle er jo å bare disenchante soulbound items som du ikke trenger lenger (eller som var bind on pickup.)

Som andre har nevnt her, det er ikke noe hastverk med å få opp skillen.

Jeg fant for eksempel nok stash i DM i går kveld til å få skillen min opp fra 25 til 60 (da spam-enchantet jeg alt utstyret mitt), og til å tjene 2-3 gull på auksjoner i tillegg :)

(Da var jeg på gruppe med noen gode venner som visste at jeg var i pengenød ;)

Skrevet

man kan jo selge dissa shards etc da.. går vel opp i opp mot verdien av våpenet.. dere nevner jo at det er mange enchantere, dermed = lett å selge dissa shards (eller hva det heter det du får.. essenser)

Skrevet
man kan jo selge dissa shards etc da.. går vel opp i opp mot verdien av våpenet.. dere nevner jo at det er mange enchantere, dermed = lett å selge dissa shards (eller hva det heter det du får.. essenser)

Men da får du heller ikke skill.

(det er forresten shards, dust og essences du kan få av å disenchante)

Skrevet

En annen ting:

Hvorfor har jeg fått 75 soul dust og 0 strange dust når jeg har disenchantet den siste tida, mens en annen jeg kjenner har fått 0 soul dust og hauger av strange dust?

Skrevet

Jeg venta til jeg var lvl 50 med å starte på enchanting. Synes det gikk overraskende greit oppover, har lvl 300 i enchanting nå. Den siste staven man trenger er grisedyr (3 arcanite bars - 60-70g), ellers har jeg ikke brukt all verden av penger. Det gjelder å finne ut hva som disenchanter til hva, og hvilke enchants det er mest effektivt å levle på. Jeg levla mye på diverse bracer-enchants, dust er gjerne ganske greit å få tak i (fra grønn armor, ulike levler gir ulik dust).

Selv har jeg engineering i tillegg til enchanting, det gjør at jeg har god tilgang på large radiant shard (via green lens), trenger jeg dust trår Kristine til (tailor). :) Jeg har nok ikke tjent all verden, et sted mellom 100 og 200g tenker jeg, men mye fordi jeg ikke orker. Trade-kanalene blir spammet av folk som selger billige skrot-enchants, så folk har vanskelig for å oppdage når det selges bedre saker der.

Et annet problem er at veldig mange ikke er villige til å betale det enchants er verdt. Jeg selger ikke med minus, da får det heller være det samme. Dessverre er det en og annen gjøk en gang i mellom som selger med minus. Greater Impact (+7 dmg til tohåndsvåpen) til 8g for eksempel. Hvis noen har sett en enchanter selge for 8g en gang er det vanskelig å overbevise dem om at enchanten er verdt langt mer (kjøper du ingredienser på AH kommer den fort opp i 17-18g).

Har også prøvd å selge litt Icy Chill, det er nesten helt bortkastet. Råvarene koster sikkert 50g, og veldig mange har en merkelig idé om at ingenting burde koste mer enn 10g. Ingrediensene er så kjedelige å få tak i at jeg ikke gidder lenger, fortjenesten er uansett minimal, det er alt for få som vet hva enchanten er verdt i forhold til antall enchantere.

Skrevet
Har også prøvd å selge litt Icy Chill, det er nesten helt bortkastet. Råvarene koster sikkert 50g, og veldig mange har en merkelig idé om at ingenting burde koste mer enn 10g. Ingrediensene er så kjedelige å få tak i at jeg ikke gidder lenger, fortjenesten er uansett minimal, det er alt for få som vet hva enchanten er verdt i forhold til antall enchantere.

Det skal jeg si meg enig i. Folk har ikke peiliing på hva som kreves for å få en slik enchant.

Icy Chill er vel en av de værste å få solgt "løst" etter som at folk ikke tenker på annet en DAMAGE. De vil ha damage hele tiden uansett.

Tips.: spar heller de Matrialene. Bruk det senere. å hvis du skal selge enchants, selg det til folk du vet har litt peiling. Eks guildmembers. osv. Må si jeg har tjent mes på enchanting i guilden etter som om de har litt vett oppe i hue..

Skrevet
Tips.: spar heller de Matrialene. Bruk det senere. å hvis du skal selge enchants, selg det til folk du vet har litt peiling. Eks guildmembers. osv. Må si jeg har tjent mes på enchanting i guilden etter som om de har litt vett oppe i hue..

Guildmembers får selvsagt til kostpris, så de har jeg ingen planer om å tjene penger på. Ikke så mye å spare på, small brilliant shard får man fint lite av på lvl 60, må dra til mauradon eller noe slikt, og det frister lite. Man trenger dessuten samme shard for å lage runed arcanite rod, og i +100hp til chest-enchanten. :)

Skrevet

Selv lager jeg alt som guildmembers vil at jeg skal lage til dem hvis de skaffer råvarer eller evt. gir meg penger som jeg kan bruke på råvarer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...