Gå til innhold

Trygt å kjøpe Ipod på qxl.no?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+34151345

Personlig så ville jeg ikke ha gått for den der.

Det er en veldig god grunn til det.

Fyren forlanger forskuddsbetaling!

Klok av skade skyr jeg sånne som pesten.

Så jeg ville nok ha snakket med selgeren om en alternativ løsning.

Lenke til kommentar

Du kan aldri vere 101% sikker på at vedkommande ikkje f***** deg opp. Personlig handler eg aldri brukt. Ny-pris er 4300, altså 1800 kroner mindre. Hadde eg skulle solgt ein iPod Photo som er god som ny ville eg aldri solgt den for så lite.

 

Forskudd er ein dårleg ting. Få postoppkrav og sjekk pakka før du betaler.

 

No har riktignok vedkommande mange stjerner og medaljer (hvilket eg trur eg prositivt), men som sagt, kan aldri vere sikker.

Endret av zeph
Lenke til kommentar

Altså, ser at alle her er imot selgeren her.

 

Jeg for min del velger å si det motsatte, selv om du forskuddsbetaler så kan du være 110% sikker på at du får det du betaler for.

 

Hvorfor?

 

Fordi selger har hatt 274 (det er mange!) velykkede handeler, det ser du etter nicket hans (tall).

 

Trykk på nicket hans så kan du se kommentarer han har fått fra folk han har handlet med. (De fleste kommentarene er positive ettersom han har 274 "pluss-tilbakemeldinger" fra de han har handlet med.)

 

Men jeg har en "golden-rule" nå det gjelder handel over internett (hovedsakelig Qxl og eBay.) : Selger (som du skal kjøpe varen av) burde ha minst 100 positive tilbake meldinger. Da kan du være sikker på at personen er seriøs, og annonsen han har lagt ut ikke er en "fake". Syntes at det er flott av nettsteder som Qxl og eBay å ha et slik "karaktersystem" slik at kjøpere kan sjekke om selger er til å stole på. Selv kjøper jeg ikke noe av selgere som har mindre enn 100+.

 

Internett sider som finn.no osv holder jeg meg unna eller ber selger om å sende i oppkrav, nettopp fordi at de ikke har karaktersystemet.

 

Men hvis du er virkelig sær, og ikke stoler på han så bare spør han om han vil sende Ipod'en i oppkrav.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg også funnet ut om Ipod'en har navnet hans gravert inn på baksiden, det er små-kjipt å gå rundt med en Ipod men en annens navn på.

 

Håper dette var til hjelp.

Endret av roy_nor
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på qxl systemet i det hele tatt, og det bør ingen andre heller, regn bare med å bli jukset en og annen gang, så blir du ikke sjokket når det skjer..

Eneste forholdregel du kan gjøre er å gjøre som jeg skrev litt lenger oppe, men dette garanterer ikke no.

Lenke til kommentar
Jeg stoler ikke på qxl systemet i det hele tatt, og det bør ingen andre heller, regn bare med å bli jukset en og annen gang, så blir du ikke sjokket når det skjer..

Eneste forholdregel du kan gjøre er å gjøre som jeg skrev litt lenger oppe, men dette garanterer ikke no.

Altså, hvis du er så dum at du tror en fyr gidder å sitte å jukse på seg 274 positive tilbake meldinger så syntes jeg bare du kan ryke og reise.

 

Seriøst? Du trenger virkelig å åpne øynene litt, og kanskje ikke se på alle og enhver som en forræder?

Lenke til kommentar
Jeg stoler ikke på qxl systemet i det hele tatt, og det bør ingen andre heller, regn bare med å bli jukset en og annen gang, så blir du ikke sjokket når det skjer..

Eneste forholdregel du kan gjøre er å gjøre som jeg skrev litt lenger oppe, men dette garanterer ikke no.

Altså, hvis du er så dum at du tror en fyr gidder å sitte å jukse på seg 274 positive tilbake meldinger så syntes jeg bare du kan ryke og reise.

 

Seriøst? Du trenger virkelig å åpne øynene litt, og kanskje ikke se på alle og enhver som en forræder?

hmm, morsomt... Jeg er bare ikke naiv nok til å stole på qxl sitt system... Mange av disse superselgerene klager bare til qxl hver gang dem får negativ karakter, så er dem borte...

Mitt tips er bare at du aldri skal stole på noen som krever å få betalt uten at du får noe igjen mange dager etter at handelen er over... :thumbdown:

 

Forskuddsbetaling er i utgangspunktet å be om å bli lurt..

Lenke til kommentar
Jeg stoler ikke på qxl systemet i det hele tatt, og det bør ingen andre heller, regn bare med å bli jukset en og annen gang, så blir du ikke sjokket når det skjer..

Eneste forholdregel du kan gjøre er å gjøre som jeg skrev litt lenger oppe, men dette garanterer ikke no.

Altså, hvis du er så dum at du tror en fyr gidder å sitte å jukse på seg 274 positive tilbake meldinger så syntes jeg bare du kan ryke og reise.

 

Seriøst? Du trenger virkelig å åpne øynene litt, og kanskje ikke se på alle og enhver som en forræder?

Det er vel fortsatt mulig å være hyggelig og saklig om en er uenig med folk vel? Jeg er for min del enig med Dre@m_Lord om å kreve forskuddsbetaling som dekker frakt, men ikke mer. Da møtes en ihvertfall på halvveien. Jeg håper at selger alltid er ærlig, men vi lever dessverre ikke i Kardemomme-by.

 

Wollis :)

Endret av Wollis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...