Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan jo f.eks "obfuskere" passordet litt, f.eks lagre det som base64

Eksempel som kan gi deg noen idéer kanskje :

PASSORD=`echo "passord" | base64`
echo $PASSORD | base64 -d

Hvis du finner ut base64-representasjonen av passordet ditt, hardkoder denne istedenfor plaintext.. og så modifiserer gmailscriptet ditt til å pipe denne til base64 -d før den sender det til google.

Endret av Sokkalf™
Skrevet (endret)

Kan jeg få cronjobber til å kjøre oftere enn en time?

Vil "sleep" gjøre dette uten at det drar systemressurser?

Endret av Xecuter
Skrevet
Da er KDE 4.3 ute, det er vel snart på tide å gi KDE en ny sjanse nå..

Venter til de store KDE-distroene er ute før jeg gjør noe overilt, men ja, KDE ser ut til å stjele skrivebordet mitt i løpet av det neste halvåret..

Skrevet (endret)
Kan jeg få cronjobber til å kjøre oftere enn en time?

Vil "sleep" gjøre dette uten at det drar systemressurser?

# m h  dom mon dow   command

* * * * * /din/kommando/her

vil dermed kjøre hvert minutt.

*/5 * * * * /din/kommando/her

hvert 5. minutt..

3,8,17,53 * * * * /din/kommando/her

3 over, 8 over, 17 over og 53 over hver time... osv

Endret av Sokkalf™
Skrevet

Merkelig. Det må jo være noe med Firefox - ser du ikke noe rart på andre sider? Sånn utfra utseendet på screenshot ser det jo ut som det er noe med skjermkortet, men hvis det bare er i Firefox virker jo ikke det logisk heller.

Skrevet (endret)

Skjønner ikke mye av det selv. Er ikke rart jeg sitter å klør meg i hodet. Har nå prøvd i midori, arora, epiphany og konqueror. Ingen problemer det. Har også tømt cache og cookies i FX, men problemet er fortsatt der.

Edit : Det rare er jo at det ikke skjer på alle bildene, bare noen.

Endret av rocknrolf77
Skrevet (endret)

Vet ikke om det er samme problem, men for litt siden hadde en annen en tilsvarende feil, litt gråtone og litt farger. Han kjørte firefox 3,5. Og etter en stund ga det seg. Mulig det er en bug i 3.5.

Rart

Endret av Smif
Skrevet

Jøss så mange kunngjøringer det er for tiden, må bla meg ihjel for å komme ned til trådene. Jaggu bra vi ryddet opp i annonseringene for å bruke mindre plass. :wow:

Skrevet

Jeg har en hp printer, programmet hp-levels skriver ut nivået på patronene. Det får jeg ikke gjort uten å være root, når jeg er root klager hp-levels over at det ikke burde bli kjørt som root. Spørsmålet blir hvordan kan jeg gi hp-levels tilgang til printeren med vanlig bruker?

Skrevet

Du må sannsynligvis melde brukeren din inn i en gruppe, sjekk hvilken gruppe som eier programmet hp-levels.. mulig det gir et hint.

Ellers kan jeg tenke meg gruppa heter hplip, lp, printers e.l..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...