Gå til innhold

Den frie kafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurderer å sette inn en S-ATA disk i filserveren, og da trenger jeg en S-ATA kontroller (ikke RAID). På flere av nettbutikkene står det hvilke OS som støttes, men jeg har grunn til å tro at det ikke nødvendigvis gir meg informasjon nok til å vite at kortet støttes enkelt og greit i de fleste distroer. Hvilke kort / produsenter har for god vane og støttes i Linux?

Skrevet

Er vel noen av SLR-kortene som ikke er 110% riktig ennå.

Ellers så er det vel 6000-serien (det jeg har) som loker med google earth. Begge deler fikses i drivereleasen som kommer like etter jul.

Skrevet

Får en gode, godt støttede SATA-kontrollere som også er billige, og samtidig har en IDE-slot eller to? Har en gammel P3-boks her som trenger litt diskplass, og ikke klarer å støtte store disker (> 20GB) på den innebygde kontrolleren. :(

Skrevet

Full alsa - synk mellom lyd og bilde. Endelig.

7102286[/snapback]

Skal testes nå, er alt kommet i pakkesystemet(unstable) på Arch :) Ikke det at jeg kan fordra Flash, men med så mange sider som bruker Flash er det vel bra at Adobe gir ut en oppdatert versjon som vi kan bruke til det kommer en fri implementasjon som fungerer skikkelig.

Skrevet

Noen som vet om en måte å å logge hvilken MAC adresse som har vert innlogget på serveren din? Har prøvd å få det til med iptables, men den logger bare ipadresse. Er det i det heletatt mulig å logge HWadresser?

Skrevet
Noen som vet hvor jeg kan finne M-stripa hvor det nevnes "gentoo til deg og ubuntu til bestemora di"?

7106502[/snapback]

Prøv Linux1 -> galleriet -> Humor ;-)

7106574[/snapback]

Takk :)

Skrevet (endret)
Vurderer å sette inn en S-ATA disk i filserveren, og da trenger jeg en S-ATA kontroller (ikke RAID). På flere av nettbutikkene står det hvilke OS som støttes, men jeg har grunn til å tro at det ikke nødvendigvis gir meg informasjon nok til å vite at kortet støttes enkelt og greit i de fleste distroer. Hvilke kort / produsenter har for god vane og støttes i Linux?

7100673[/snapback]

Denne skal funke fint:

Kumlokk.no

Endret av Svendheim

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...