Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Et lite spm. om nettverkskabel +++

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Skal sette opp et lite nettverk hjemme, har prøvd med en kabel som fulgte med modemet mitt (fra Telenor). Jeg skal føre over filer fra den ene maskinen til den andre, noe som ikke funket med den kabelen. Har snakket med en som er god på data i familien, og han sa at jeg trengte en ''crossover'' kabel (tror det var det det var....)

Men, uansett, vil jeg kunne overføre filer i mitt nettverk med denne kabelen, for med den som fulgte med modemet mitt (ADSL) får jeg bare beskjed om at det er begrenset eller ingen tilgang. Hvis det er noe annet jeg kan gjøre tar jeg gjerne imot tips....

Endret av morgus
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bruke en krysset kabel som han i familien sa, så kan du koble de sammen direkte, ellers må du vel ha en switch/router å så dele filer (evt. sende på msn :p )

Tror i hvertfall det burde gå :hmm:

Skrevet

Hvis det skal gå med den routeren jeg har nå må jeg nok ha en liten guide med teskje :p

Er litt noob når det gjelder nettverk....

Semikolon: Japp, i know, men det er kjekt å ha til fremtidige nettverksoppsett.

Skrevet
Hvis det skal gå med den routeren jeg har nå må jeg nok ha en liten guide med teskje :p

Er litt noob når det gjelder nettverk....

Semikolon: Japp, i know, men det er kjekt å ha til fremtidige nettverksoppsett.

Den 3Com-switcen fungerer fint. Har selv 8-ports versjonen av den, fordi jeg har en del maskiner, og at jeg har Gbps på to av maskinene mine, inkludert min laptop.

Skrevet (endret)

Da trenger jeg litt hjelp her, jeg har prøvd flere ganger å taste inn de forskjellige ipaddresser osv, men jeg mister bare kontakten med internett.... Hva skal skrives hvor:

[EDIT] Klarte det

[EDIT2] Når jeg prøver å finne PC'ene i nettverket får jeg feilmelding med at det er liten eller ingen tilgang og at jeg skal kontakte administrator....

Kan det ha med at jeg ikke har avinnstallert Norton Internet Security?

Hva kan jeg gjøre hvis det ikke er det?

Endret av morgus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...