anon12234 Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Teamspeak er best. der kan man selv velge lydcodec noe som gjør at man kan justere lydkvalitet etter hvor rask nettlinje man har slik at man slipper lagg. og TS har mange flere justeringsmuligheter en VT. sier ikke at VT er dårlig, vt er helt supergenialt. funker fjell. bruker det selv mange ganger. men syntes ts er bedre......
bamsefar Skrevet 5. april 2005 Skrevet 5. april 2005 Personlig så bruker jeg begge programmene daglig, hver til akkurat det samme, men i forskjellige sammenhenger. Har brukt begge programmene såpass lenge at jeg tror jeg kan svare på en objektiv måte: Ventrilo: Ventrilo er uten tvil det enkleste å sette seg inn i, da grensesnittet er rent og veldig selvforklarende. Fra v.2.2.0 må man betale for lisens om man vil ha over 8 personer på samme server, men ingen tvinger deg til å bruke denne versjonen. Om man bruker 2.1.4 kan man ha så mange slots man vil uten å måtte betale. Forskjellen er heller ikke enorm, så valget skulle være klart. - Rent grensesnitt - Oversiktlige menyer - Enkel administrering - Lett å sette opp egen server - Sier i fra hvem som kobler seg til serveren/kanalen. Kan skrus av om dette ikke er interessant. Teamspeak: Teamspeak er et voice-over-ip program som 100% retter seg mot spillere. Grensesnittet er oversiktlig, men mye mer avansert enn Ventrilo. Funksjonene er fler og større, noe som både kan skremme og komme som en velsignelse om man savnet det i fra Ventrilo. Administreringen er litt kronglete, og ikke like rett fram som Ventrilo. Det som derimot er det store plusset til Teamspeak er at veldig mye kan konfigureres. I tillegg kan man gi hotkeys til veldig mange avanserte funksjoner. Dette er veldig kjekt om man under en kamp trenger å skru opp/ned/mute lyden. Evt, flytte seg selv til en annen kanal eller server. Det som derimot er veldig negativt er at en server som ikke er satt opp perfekt gir en dårlig lyd til de som er tilkoblet, i forhold til Ventrilo. Veldig mange vil være uenig med meg, og dette er nok i stor grad smakssak, men lydkvaliteten kan variere stort. - Avansert grensesnitt og avanserte muligheter - Kronglete administrering - Dårligere lydkvalitet enn ventrilo om serveren er satt opp perfekt, noe som fører til - Vanskelig å sette opp en god server - Veldig mye kan konfigureres, og settes hurtigtaster på. - Bruker mer ressurser enn Ventrilo - Sier ikke i fra hvem som kobler seg til serveren/kanalen Personlig sverger jeg til Ventrilo av den grunn at det er et mindre krevende program enn Teamspeak, har bedre lyd og er mye enklere å administrere. Lyden er hoveddelen, da jeg skal høre menneskene jeg prater med godt. Funksjonene kommer i andre rekke. Gå hit for å finne Ventrilo 2.1.4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå