Gå til innhold

Skype, fungerer det hos deg?


Booter

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd Skype noen dager nå og synes jeg får mye spraking og lavt volum, dessuten hører jeg nesten ikke de jeg prater med, er dete et kjent "fenomen" eller er det skjelden å ha disse problemene?

 

Har prøvd å stille på det meste som har med volum å gjøre (tror jeg).

Har Nvidiabasert hovedkort med innebygget lydkort.

Bruker WinXP SP2 og nye drivere.

2100/512 ADSL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:thumbup:

jeg har brukt skype noen måneder ( bruker mikrofon til logitec webcam, Pro4000 )av og til litt ekko, men dette skyldes instillinger på mikrofonen.

 

Den jeg snakker med, har ikke noe særlige problemer heller.

 

bruker:

128 DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV-Out

Turtle Beach Santa Cruz lydkort,

adsl 704/128

Lenke til kommentar
:thumbup:

jeg har brukt skype noen måneder ( bruker mikrofon til logitec webcam, Pro4000 )av og til litt ekko, men dette skyldes instillinger på mikrofonen.

 

Den jeg snakker med, har ikke noe særlige problemer heller.

 

bruker:

128 DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV-Out

Turtle Beach Santa Cruz lydkort,

adsl 704/128

Den mikrofonen bruker eg og til tider;) Helt super den!

 

Men oftest den som er innebygget i min 1557GLS.

 

De eg prater med har aldri problem med å høre meg utansett, satt pc`en på spisebordet og fiksa mat mens eg snakket med en kompis over Skype, genialt!;)

Lenke til kommentar
[...]av og til litt ekko, men dette skyldes instillinger på mikrofonen.

 

[...]

 

128 DDR ATI Radeon 9700 Pro w/TV-Out

Turtle Beach Santa Cruz lydkort,

adsl 704/128

Ekko kan ha noe med din mikrofon å gjøre, men hvis du hører deg selv, så er det feedback du hører, og da er den han/hun du snakker med som har høyttaleren for høyt på eller for nærme mikrofonen. Opplevd det et par ganger. Du snakker, så hører du deg selv og din ekle stemme (alle som hører seg selv synes det høres stygt ut. Naturlig forklaring på det) - sekundet etter eller noe...

 

En annen ting jeg måtte kommentere. Så klart har skjermkortet noe med Skype å gjøre :whistle:

Lenke til kommentar

Av og til er det helt suveren lyd det er bare det som er så rart, virker nesten som om volumet justeres automatisk.

 

Mic boost fører til enda mer skraping og knitrelyder. Har prøvd å bare babble i vei inn i mic og ta det opp og det blir helt fin lyd uten sus og skurr.

Lenke til kommentar

Sikkert ikke så interessant men "ekko" eller feedback har gjærne 4 grunner:

 

1. Den du snakker med bruker høytalere for å høre deg istedet for headphones høytalerne. Hvis motparten har på activ mic, den sender når den hører lyd, kan den aktiveres når den hører deg snakke fra høytalerene og derfor sende det via hans mic tilbake.

 

2. ( Ekstrem ekko du hører deg selv for vært ord ) Du har ikke mutet mic settingen i Windows Volume options ( høyttaler icon nederst til høyre ). Skyp, teamspeak, ventrillo osv er laget slik at den sender når det programet er aktivert uansett mic mute setting. Står ikke mic mute på sendes det dobbelt og det hørers ut som du snakker med deg selv da det du sier hører du også.

 

3. Høy piping... Du har micen for nærme høytaleren og støysignalet den sender blir boosta via mic høyttaler, mic høyttaler og derfor blir det ganske høyt og ubehaglig :)

 

4. Andre electroniske aparater sender ut signaler som blir boostet av høytalerene. Feks mobiltelefoner o.l.

 

 

Sikkert noen flere også, men kommer ikke på noen nå Ekke så veldig in til lyd å sånn som sikkert flere andre her kan mer om :)

Lenke til kommentar

Hovedproblemet er at jeg nesten ikke hører noe og jeg blåser ikke master volumet opp til max fordi jeg hører musikk kjempegodt på samme volum mengden.

 

Ekko blir det ikke for jeg bruker headsett med mic.

 

Vet det kan bli lydfeil hvis det er dårlig 3,5mm kontakt for høytalere og mic men det er sjekket og har ikke funnet noe der heller.

 

Skjærende lyder kan vel komme av jordfeil eller strøm på ville veier også? Virket nesten som elektrisk støy...

Lenke til kommentar

Den eletriske støyen du hører kan være så enkelt som monitoren din... vansklig å si.

 

For volume mellom spilling av music, mic osv det kan du endre.

Husker ikke run exe filas navn, men de fleste har et høyttaler icon nederst i høyre hjørne. Dobbel klikk

Volume Control_Options_Properties_Show the following volume options. Tag de du trenger å endre og still in volumet for enkel sånn som det passer for deg. Aka prøv deg frem...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...