Gå til innhold

"Mistet" partisjon etter merge med PM80


Anbefalte innlegg

Prøvde å slå sammen to partisjoner (merge) med Part magic 8.0.

 

etter at den hadde jobbet lenge og vel med dette fikk jeg melding om at dette ikke kunne fullføres pga en feil. Fyrer opp maskina på nytt og finner at nevnte partisjon på 102 gb er unallocated.

 

Forsøker undelete partition, får melding om at jeg ikke har noen partisjoner som kan undeletes.

 

"magic" my ass.

 

Hva skal jeg gjøre? er de 102 gb'ene lost forever?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det samme skjedde med meg, jæva dritt program

 

men jeg prøvde ikke å få det til bake siden det jeg mistet ikke var så viktig så jeg vet ikke åssen man kan få det tilbake.

 

Har du laget et sånn rescue diskett?

102 GB på èn diskett? eller mente du syttitusenåttehundreogtrettifire disketter à 1,44 MB? :tease:

 

Neida, GetDataBack burde funke fint :)

Endret av ADT
Lenke til kommentar

Jeg var dessverre bråkjekk nok til å tenkte at det var sikkert ikke et stort problem.* :no:

 

Men det var en write error, og han måtte reboote systemet. Dette skjedde mens han hentet ut data fra den partisjonen jeg skulle "flytte fra"

 

Status er nå at jeg har 102 gig med unallocated files, men de er ikke skrevet over på noe vis, så jeg har vel all mulig grunn til å tro at dataene ligger der enda. Problemet er, slik jeg forstår det, at det er ikke bare bare å mounte et filsystem som ivaretar de data som ligger på disken allerede.

 

edit:* mao, jeg skrev ikke ned feilen, bare rebootet.

Endret av Spr0cket
Lenke til kommentar
Det samme skjedde med meg, jæva dritt program

 

men jeg prøvde ikke å få det til bake siden det jeg mistet ikke var så viktig så jeg vet ikke åssen man kan få det tilbake.

 

Har du laget et sånn rescue diskett?

102 GB på èn diskett? eller mente du syttitusenåttehundreogtrettifire disketter à 1,44 MB? :tease:

 

Neida, GetDataBack burde funke fint :)

du kopierer ikke dataene til diskett, men partisjonstabellen......

da holder det med en diskett, med mindre du vil ha 17000 kopierer av disketten da.

 

m0rg

Lenke til kommentar
Det samme skjedde med meg, jæva dritt program

 

men jeg prøvde ikke å få det til bake siden det jeg mistet ikke var så viktig så jeg vet ikke åssen man kan få det tilbake.

 

Har du laget et sånn rescue diskett?

102 GB på èn diskett? eller mente du syttitusenåttehundreogtrettifire disketter à 1,44 MB? :tease:

 

Neida, GetDataBack burde funke fint :)

du kopierer ikke dataene til diskett, men partisjonstabellen......

da holder det med en diskett, med mindre du vil ha 17000 kopierer av disketten da.

 

m0rg

Jeg vet ikke om du la merke til smilefjeset som rakte tunge, men dette indikerer som oftest en spøk... Nok sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...