JoeDohn Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Når jeg spilte closed og open beta var prisene på for eksempel Linen Cloth relativt lave, kan tenke meg det gikk for rundt 8-10s per stack. Igår solgte jeg fem stacks (à 20) til 25s hver, og den neste prisen da var 50s per stack. Hva er det som skjer med verden? Hvor fikk alle plutselig så god råd fra? Folk tar jo like bra betalt for 10 Light Leather som for 10 Thick Leather, ennå man trenger 120 ganger førstnevnte for å lage én enkelt bit av sistnevnte. Copper bar er også et item som selger for UHORVELIG mye mer enn det egentlig er verdt. Og det verste er at folk faktisk betaler også. Når ble det slik? Og hvorfor?
JPNord Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Har faktisk merket det samme, skulle lage en del "low-level" leather-ting til en guildmate, men jeg endte opp med å bruke 70s på et lite armorsett tilpasset level 8..
Kirikiri Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Det er vel litt sånn marked og etterspørsel: Hvis du får solgt greiene dine til 20s en dag, hvorfor ikke prøve med 30s den neste? Det finnes stadig folk som er villige til å betale. Dessverre gjør det at folk som ikke har en gull en gang sliter med å kjøpe det de vil ha. Vet ikke helt hva man kan gjøre med det. Kjøpe direkte fra selger? Starte en alt som kan skinne? Sitte på AH og kjøpe opp fra folk som faktisk selger billig? Kirikiri
Icywiz Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 (endret) Markedet styres av etterspørselen vet du Edit: Hadde visst blitt sagt allerede Endret 31. mars 2005 av Icywiz
Der Kommissar Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Hehe, prisene er forferdelig ja... Men jeg selger dyrt også, så det går lissom opp i opp Det første jeg solgte var faktisk en "Schematic: Mechanical Sqirrel" til en verdi av 1.25 sølv. Jeg tenkte "hvorfor ikke" og satte buyout-prisen på 1 gull. Noen timer senere hadde jeg en mail med 94 sølv, hehe :!:
nord Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 har selv til tider presset markedet opp, som på Strangedust..merket at ingen solgte det, fikk da tak i det og solgte et stack for 1,20g.
Jørgen Sørheim Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Selv prøver jeg meg frem. Selger en del Deviant fish, og første gangen spurte jeg i trade om det var noen som var interessert i å kjøpe. Fikk 1,5G for 20 stykk, og etter det har jeg satt minstepris på auksjonene til det. Vil én person betale dette, vil antageligvis flere gjøre det. Samme med Oily blackmouth og Firefin snapper. Poenget med å kjøpe ting på AH er jo det at du slipper å bruke tid og energi på å tasse rundt for å klabbe ned ting. Selv kjøpte jeg Expert cooking-boken for 1,9g i går. Jeg (lvl25) kunne selvfølgelig tasset gjennom Desolace (lvl30-40) for å betale 1g for boken, men 90s ekstra er da ikke så mye.
Gjest member-60584 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 alternative characters er svaret... lvl 50+ folk som har sykt rike alt chars...
chokke Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 en gull for 20 ull tar kaka Selv opplevd å få 50 sølv for 10 light leather
Taykun Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Det værste er mining-stuff.. 20 mithrils selger for opptil 8g. Gjør det nesten kjipt å crafte opp 4 stacks med mithril bare for å få skillups, når man kunne tjent så mye på de..
Bamse_ Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Tailoring stuff er også helt sykt over-priset IMO.. Vanlig at 20 wool ligger på rundt 1 G..Linen cloth og light leather derimot er ikke akkurat det dyreste på AH i orgrimmar.. Men prisene avhenger jo også av hvilken server man spiller på, selv spiller jeg på BB og merker godt at AH er ett sted man blir FORT fattig på..
haarod Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Har solgt masse 10slotsbager for 70 sølv i det siste, de lå på 40s før.
Tåkefyrste Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 (endret) Ja det er voldsomt overpriset... Synd at folk faktisk er villige til å betale disse syke prisene. Men det verste eksempelet på overprising var uansett en på Stormreaver serveren, som vill selge dette itemet: Underworld Band på en auksjon som startet på 250g, med buyout på 500g. Seriøst, hadde den ringen der vært Rare (blå) eller Uncommon (Grønn), så ville folk ha betalt maks 5g eller noe for den. Latterlig Edit: selv så selger jeg 20 wool for 20s, idiotisk å ta mer IMO Endret 31. mars 2005 av apollox
Sponis Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 På daggerspine horde går linen for ca 30 s per 20, har sett de opp i 1 gull også.
Taykun Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Eneste bra som kommer ut av overprisinga, er at hvis man selv selger ting bittelitt billigere, om ikke mer en et par titalls silver kjøper heller folk det ^^
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Syns det er bra at det er dyrt jeg. Siden jeg har gathering proffesions.
haarod Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Overprising er digg! Kjøper aldri noe på AH uansett.., bare selger
Snorre Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Ser ut til at jeg skal gå over fra leathermaking til mining eller annet.
Dʋgɢtung Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 Det værste er mining-stuff.. 20 mithrils selger for opptil 8g. Gjør det nesten kjipt å crafte opp 4 stacks med mithril bare for å få skillups, når man kunne tjent så mye på de.. Det kan jeg skrive under. Mangler kun siste delen av Armorsmith-questen der, og iløpet av denne questen har jeg samlet inn over 400 mithril bars, og jeg mangler forsatt i overkant av 100 - altså 500 totalt. Hvis jeg skulle solgt alle disse 500 på AH, til en gjennomsnittelig pris, ville jeg fått 7g per stack på 20. 500bars à 20 per stack = 25 stacks. 25 stacks à 7g = 175g hvis jeg ikke teller helt feil. Det er jo sykt, siden jeg til og med har brukt masse andre råvarer + penger på oppskrifter. Blir nok mange turer på meg rundt og i verden for å samle inn mithril jeg kan selge etterhvert, ja.
værdama Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 vist man vil selge ting på AH og få solgt det fort, så setter du prisen 1-2 sølv mindre en hva de andre har satt sine "like" ting på så selger du som Fisk i smør..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå