Gå til innhold

NTFS og FAT32 på samme disk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en harddisk som har to partisjoner. Pga bytte av HK formatterte jeg C: partsjon som hadde vært NTFS til FAT32 og innstallerte win2000.

Partisjon D: er fremdeles NTFS og kun beregnet til lagring etc

Spørsmål: Vil det by på noe slags problem.

Er det noen grei måte å konvertere den til FAT32 hvis det kan gi problem å ha den som den er.

Takknemlig for råd om dette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, ikke noe problem det. Kan bli mer problematisk å endre til et annet system.

Har selv en NTFS, en FAT32, to ext2, en ext3 og en FAT på en av diskene mine. :)

Skrevet

fra ntfs og til fat32 er ikke problemfritt. du kan imidlertid bruker partition magic, da går det glatt.

men hvorfor benytte fat32 når du kunne brukt ntfs? :dontgetit:

Skrevet
fra ntfs og til fat32 er ikke problemfritt. du kan imidlertid bruker partition magic, da går det glatt.

Hvis den skal stå i en maskin med win 98 da?

Selv om den ikke skulle det, så kunne det ha vært det.

Skrevet

Hvis den skal stå i en maskin med win 98 da?

Selv om den ikke skulle det, så kunne det ha vært det.

Nå står det jo ganske tydelig at den skal kjøre Windows 2000, som støtter NTFS. Om en av diskene skulle vært NTFS hadde nå jeg ville hatt systempartisjonen som det og lagrings-partisjonen som FAT32.

Skrevet
Nå står det jo ganske tydelig at den skal kjøre Windows 2000, som støtter NTFS. Om en av partisjonene skulle vært NTFS hadde nå jeg ville hatt systempartisjonen som det og lagringspartisjonen som FAT32.

Enig! Goophy begrunner dette godt i posten over her. (Skjelden man trenger skrivetilgang til Windows OS-partisjonen fra Linux, mye oftere man har behov for skrivetilgang til lagringspartisjonen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...