slaraffen Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Har en harddisk som har to partisjoner. Pga bytte av HK formatterte jeg C: partsjon som hadde vært NTFS til FAT32 og innstallerte win2000. Partisjon D: er fremdeles NTFS og kun beregnet til lagring etc Spørsmål: Vil det by på noe slags problem. Er det noen grei måte å konvertere den til FAT32 hvis det kan gi problem å ha den som den er. Takknemlig for råd om dette
Goophy Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Neida, ikke noe problem det. Kan bli mer problematisk å endre til et annet system. Har selv en NTFS, en FAT32, to ext2, en ext3 og en FAT på en av diskene mine.
el_cash Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 fra ntfs og til fat32 er ikke problemfritt. du kan imidlertid bruker partition magic, da går det glatt. men hvorfor benytte fat32 når du kunne brukt ntfs?
slaraffen Skrevet 30. mars 2005 Forfatter Skrevet 30. mars 2005 Takk for kjappe svar. Da lar jeg det bare være som det er :-)
ManagHead Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 fra ntfs og til fat32 er ikke problemfritt. du kan imidlertid bruker partition magic, da går det glatt. men hvorfor benytte fat32 når du kunne brukt ntfs? Hvis den skal stå i en maskin med win 98 da? Selv om den ikke skulle det, så kunne det ha vært det.
arokh Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 men hvorfor benytte fat32 når du kunne brukt ntfs? Hvis den skal stå i en maskin med win 98 da? Selv om den ikke skulle det, så kunne det ha vært det. Nå står det jo ganske tydelig at den skal kjøre Windows 2000, som støtter NTFS. Om en av diskene skulle vært NTFS hadde nå jeg ville hatt systempartisjonen som det og lagrings-partisjonen som FAT32.
Goophy Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Har du tenkt til å ha Linux på PC-en er det kjekt med FAT32. Tvilsom skrivestøtte til NTFS.
Simen1 Skrevet 30. mars 2005 Skrevet 30. mars 2005 Nå står det jo ganske tydelig at den skal kjøre Windows 2000, som støtter NTFS. Om en av partisjonene skulle vært NTFS hadde nå jeg ville hatt systempartisjonen som det og lagringspartisjonen som FAT32. Enig! Goophy begrunner dette godt i posten over her. (Skjelden man trenger skrivetilgang til Windows OS-partisjonen fra Linux, mye oftere man har behov for skrivetilgang til lagringspartisjonen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå