Gå til innhold

Twinmos tar i bruk Winbond BH-5


Anbefalte innlegg

jepps da er mine 3 testa.. kjører mellom 245-250@[email protected] i single channel, med to brikker får jeg bare 235 med samme timings, lurer på om det er pga, de ikke er machede eller om det er minnekontrolleren...

 

Skal kjøre burn inn med de to beste på 235mhz og 3.2v i et par døgn nå så får vi se hva som skjer... til de som lurer så er memtest det vanlige å bruke til burn in av ram..

 

Skal kjøre litt mer spenning når jeg får tid til det... :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kjører du burn-in?

Høy spenning mens du looper memtest eller bare alt standard?

 

Jeg (tror at jeg) har merket at det funker best med høy spenning og standard hastighet ved burn-in på både minnebrikker og prosessorer.

Men det kan godt hende jeg ville fått samme resultater uansett.

Lenke til kommentar

Kjørte 2 brikker @ 400 2-2-2-5 da jeg satte inn de to neste, dette var bare første boot. Skal se hva jeg får til.

 

Update: Etter å ha nullet CMOS bootet brikkene på DDR200(!), jeg prøvde deretter å stille Max Memclock til 200 MHz. Bootet da på DDR333.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Etter intensiv testing fant jeg ut følgende:

 

Max hastighet i enkel kanal (64bit), brikke:

1 262MHz

2 253MHz

3 250MHz

4 246MHz

 

------------------------------

 

I dual oppsett (128bit)

ca. 235MHz uansett hvilke brikker som benyttes (varierer lite)

 

------------------------------

 

Alle testene ble kjørt på 3,5V@2 2 2 8 1T

4 fulle runder i memtest86 uten feil = "test ok!"

 

------------------------------

 

Dommen er at brikkene så absolutt er verdt pengene, de har halve prisen av de fleste high-end brikkene og gir nesten like mye ytelse.

 

Selv om OCZ VX brikkene mine lett kjører 250MHz Dual forsvarer ikke de extra 15MHz mer den doble prisen :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på CH-5 og BH-5? Begge er jo winbond?

 

Edit: så nå at bh-5 var den som kjørte på cl2

forskjellen på bh5 og ch5 er hvilken produksjonsprosess som er brukt.. Husker ikke helt hvilken størrelse det er men jeg tror ch5 ligger rundt 160nm? og bh5 noe høyere...

Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på CH-5 og BH-5? Begge er jo winbond?

 

Edit: så nå at bh-5 var den som kjørte på cl2

forskjellen på bh5 og ch5 er hvilken produksjonsprosess som er brukt.. Husker ikke helt hvilken størrelse det er men jeg tror ch5 ligger rundt 160nm? og bh5 noe høyere...

Tror også det var noe som ble forenklet i chip-designet for å senke produksjonskostnader som gjorde at (hvertfall tidlige batcher av) CH-5 klokket betydelig dårligere enn BH-5.

 

Er på litt tynn is nå, men jeg mener å lest det på extremesystems.org..

Lenke til kommentar

Jeg har mye stabilitetsproblemer med 2x512mb Twinmos speed premium pc3500 på MSI NEO2 54G NF3 hovedkort. Masse bluescreens og "lock ups". Med OCZ VX inget problem, så det er nok de nye brikkene. Med 3,2v er disse ikke engang stabile på 2,5-3-3-7 @ 200mhz. Så ser ikke så bra ut..... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har mye stabilitetsproblemer med 2x512mb Twinmos speed premium pc3500 på MSI NEO2 54G NF3 hovedkort. Masse bluescreens og "lock ups". Med OCZ VX inget problem, så det er nok de nye brikkene. Med 3,2v er disse ikke engang stabile på 2,5-3-3-7 @ 200mhz. Så ser ikke så bra ut.....  :hmm:

*kose på mine Corsair TWINX2048-3200C2 TCCD-baserte minnebrikker* :love:

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jeg har mye stabilitetsproblemer med 2x512mb Twinmos speed premium pc3500 på MSI NEO2 54G NF3 hovedkort. Masse bluescreens og "lock ups". Med OCZ VX inget problem, så det er nok de nye brikkene. Med 3,2v er disse ikke engang stabile på 2,5-3-3-7 @ 200mhz. Så ser ikke så bra ut..... :hmm:

Har samme problemet på mitt nf7-s v2. Får bare gitt de 2.99volt, men selv med 1 brikke så får jeg failed i prime95 på torture testen som bruker mye ram. Og en del rare feil meldinger selv med default settings på ddr400.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har 2x512 av disse brikkene på mitt NF7-s V2.0

Kjører de nå på 2,5-3-3-9@200 stock Volt.

Kan kun gi de 2,9V max og sliter faktisk med å få de stabile på CL2@200mhz. Kan kjøre windows og 3Dmark05 uten krasj, men så vips rebooter maskinen etter alt fra 15 min til 2 timer. Orker ikke ustabil pc så nå kjører jeg CL 2,5.

Brikkene må altså ha mer enn 2,9V og husk at de blir veldig varme når Volten nærmer seg 3,5++

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...