Gå til innhold

Alderen på brukerne her?


Anbefalte innlegg

Hei du Vultur Gryphus, jeg håper du er klar over at mellomformatskameraer er noe du får kasta etter deg med kraft på bruktmarkeder type foto.no om dagen? (eksempelvis har jeg sett Bronica m/normal til 3500,- (et var nede i 2700 annonsert pris..) og Mamya 645 m/normal til 4000) Om ikke Hasselblad så i alle fall Bronica og Mamiya og sånn (ikke 501CM riktignok, det er fremdeles mulig å bytte slike i bruktbiler, særlig hvis det er med litt optikk).

 

MVH

Ole 24,53 (tjuefire-og-femtitre-hundredels år altså), Analog-EOS-og-mørkerom-bruker

Takk for tipset, skal sjekkes ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

45 år. Kjøpte helmanuelt speilrefleks i 1977 (Canon AT-1) for noe av pengene jeg tjente på min første sommerjobb. Som signaturen min viser har det blitt noen kameraer opp gjennom årene. Var sent ute med digitalkamera, men var aldri i tvil om jeg skulle ha digitalt speilrefleks, når prisene kom ned på et "anstendig" nivå.

 

Jobber som selvstendig IT-konsulent innen programvareutvikling.

Lenke til kommentar
Et lite PS til Stoners: Spørs om du vil komme nær nok de fuglene du vil fotografere med en zoom som ikke strekker seg lenger enn 200 mm. Bør nok kanskje minst opp i 300 mm, og kanskje enda lenger hvis du har råd...

 

200 er nok for lite ja, men 300mm med god lysstyrke blir fort j.... dyrt.

 

-

 

Forøvirg kom jeg på at mitt første digitalkamera faktisk var ett Ricoh RDC-2 med rundt 0,8 megapixler og avtagbar skjerm.

 

Kan vel også nevne at jeg jobber i Posten Kommunikasjon, nærmere bestemt Posten Dokumentsenter.

Lenke til kommentar

Jeg er snart 26 år. Kjøpte mitt første digitale kamera (Canon S45) for litt over 2 år siden. Det utløste foto-interressen, da det bare var å knipse og knipse, og slippe å betale for all fremkallingen :)

Har også fått meg JVC Everio videokamera, og får snart en litt eldre modell, HP R707.

Drømmen er 20D eller lignende, men det ligger en god del tusen kroner frem i tid :(

 

Edit:

Nå i mai 2006 har jeg fått meg S3-IS:D

Endret av Jove
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

29 og litt her (snaaaaaart 30) og jobber for SAS Braathens som kundekonsulent/salgs agent

 

Fikk mitt første kompaktkamera da jeg var 12, og har drevet litt fra og til. Kjøpte en Olympus Centurion, APS kamera i 2000 og har brukt denne helt til nå sist sommer da den ble stjålet under inbrudd i bilen .. typisk..

 

Denne ble erstattet med en Canon 300n jeg overtok av en kompis. Sammen med en Sigma 28-80 linse. Så senere en sigma 100-300mm DL linse, som var grei nok,men av eldre årgang.

 

 

 

Dette har nå min far overtatt etter at jeg gikk over til Canon 300D nå i Februar.

Fikk Canon Ixus V3 i 2003 som første digitale.

 

Pr idag bruker jeg utelukkende digitalt og står på farten til å øke linsebeholdningen med en Sigma 28-135 allround linse

og ila høsten en Canon 70-200MM F4L USM

 

+ div minnekort og batterier.

 

Har det morro med det jeg har og gleder meg over en artig hobby.

 

Jeg tar mest bilder av fly,og driver aktivt som flyspotter, nå som flyshow sesongen står for tur er det bare å glede seg. Utenom dette taes det diverse fuglebilder, landskap og diverse desperate forsøk på å være enten morsom eller kunsterisk (uten spesielt mye flaks så langt).

Endret av Scanor
Lenke til kommentar

25 år.

 

Har fotografert så smått med APS-kompaktkamera, samt speilrefleks på fotolinjen@ungdomsskolen, men når jeg for 7-8 år siden fikk en svær klump av et digitalkamera (HP, 0,3Mpixel, kunne brukes som slagvåpen), tok det litt mer av. Et par-tre år senere kjøpte jeg Fujifilm Finepix 1300 (1,3Mpixel) og knipset enda litt mer.

 

Så ble det et HP Photosmart 850, og jeg begynte å interessere meg for fotografering, ikke bare dokumentering av hendelser. Fant til slutt ut at kompaktkamera ikke var det helt store, og i fjor høst/vinter kjøpte jeg et 300D + assorterte linser. Jeg har kameraet med meg hvor enn jeg går, og ser på verden med nye øyne.

 

Jeg er utrolig glad i macro-fotografi, og på toppen av ønskelisten troner Canons MP-65 + Sigmas 150mm f/2.8 EX DG Macro HSM-linse.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Akkurat 30 her!

Startet med et Pentax optio kompakt tidlig på 90-tallet. Ble senere en Nikon F50 med et lass av objektiver som jeg fikk lånt av svigers.

Kjøpte mitt første digitalkamera i '98. Et Agfa, 640 tror jeg det het.

 

 

Har nå hatt min 350D med kit-objektivet og et Sigma 70-300 i et par måneder.

Er nå på jakt etter et bra alternativ for Kit-objektivet, Kanskje en Sigma 18-125mm F3.5-5.6 DC er et bra alternativ?

 

Arnstein

Lenke til kommentar

snart 35 år

 

Kom hjem fra USA med det billigste Kodak Instamatic i 1982. Mamma sa at jeg ikke fikk lov til å kaste bort penger på film og framkalling med et så dårlig kamera, så da fikk jeg speilrefleks (Olympus OM-10) til 12-års-dagen kort tid etter.

 

Da var det gjort. Har alltid brukt speilrefleks siden. Hadde digitalt kompaktkamera ved siden av analogt speilrefleks et par år, men var aldri fornøyd, og kjøpte digitalt speilrefleks i fjor vinter.

 

Erik

Lenke til kommentar

31 år her, og jobber med systemutvikling.

 

Har hatt et dårlig kompakt-kamera siden jeg var liten pjokk, men blei ikke alvorlig interessert i fotografi før jeg kjøpte Nikon Coolpix 3100 for et par år siden. Solgte den etter tre uker da jeg oppdaget at den ikke hade manuellprogram. Byttet den i en Canon A70 som har vært med på det meste og mirakuløst nok lever ennå. (Det er fortsatt rødvin i den optiske søkeren). Har også et undervannshus til denne (burde brukt det oftere, ikke bare under vann...). I fjor sommer kjøpte jeg 300D, og siden har jeg vært blakk og åndsfraværende...

 

Var forøvrig akkurat ferdig med å redigere bilder fra 7 uker i Australia igår. Et par timer etter at jeg var ferdig (og et par timer før jeg tok sikkerhetskopi) KRÆSJA harddisken! Har heldigvis sikkerhetskopi av alle RAW-filene, så nå skal jeg redigere bilder i et par uker til...

Lenke til kommentar

Hm.

Begynte med fatterns Braun Paximat i 1959. Var 13 den gangen.

Første speilrefleks var en Komaflex 4x4 i 1963.

Hvor mange vet hva det er?

Hadde fin optikk, men det mekaniske var ikke helt på topp.

 

Største forbrytelse? Solgte en Linhof Technica 6x9 onkelen min gav meg, med objektiver og alt utstyr i koffert.

 

shonny

Endret av shonny
Lenke til kommentar

17

 

Begynte med et stort kompaktkamera. Men fotointeressen ble ikke vekket før jeg fikk låne et gammelt Nikon EM med 50 og 135mm optikk.

Høsten '03 kjøpte jeg et Minolta speilrefleks med Tamron 28-300mm. Desember '04 var kapital bygget opp og D70 ble brakt i hus.

Nå, flere tusen bilder senere angrer jeg ikke på det!

Lenke til kommentar

Jeg er 37 år i dag :w00t: og fikk mitt første speilrefleks til konfirmasjonen for mange herrens år siden :yes: , da fikk jeg et Canon AE-1 Program (legendarisk) med en Soligor "etellerannet".

Det var et kjempekamera :thumbup:

Fikk senere kjøpt et EOS 620 med EF 50mmf1.8 I (dette objektivet bruker jeg den dag i dag :thumbup: ) , sammen med et EF 100-300mm f5.6 og en Speedlight EZ 300.

Etter dette har jeg hatt digitale kompaktkamera som S40 og G5 før jeg i dag har endt opp med EOS 10D , EF 17-40mm f4 L , EF 50mm f1.8, EF 70-200mmf 2,8 L , Sigma EF 500 DG Super , diverse filtre , stativer og vesker.

Har i min ungdom vært med i Bergen Kameraklubb og vurdrer å starte opp igjen der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...