Gå til innhold

Hvilken spillmus bør jeg velge?


Anbefalte innlegg

mx518 ser mer ut som a4tech musa og den har en veldig behagelig fasong. tror nok det blir en mx518. men har noen lest noe om den har spare modus eller om lyset står på maks konstant? er altid kjipt når musa kobler seg ut når man trenger den mest.

Det er ikke "sleep mode" på MX518.. Les Gamespot reviewen..

 

Her er et utdrag av Gamespot reviewen:

Similar to the Razer approach, Logitech has disabled the sleep mode on its new gaming mouse. Generally, when you don’t move the mouse for a while, the mouse will enter into sleep mode and shut off the movement-tracking LED. For normal users, sleep mode doesn't pose a problem; but to a gamer, a sleeping mouse is about as useful as a blimp in a dogfight. Even though the mouse wakes from sleep mode in a split second, that crucial moment of dead time could be the difference between life and death in the game environment.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er sensitiviteten i forhold til en 518 og razer? Altså razer har jo 1600dpi, mens med 518 kan man justere den slik at man kan få lavere sens å spille med. Husker en gang eg hadde en razer kulemus med 2000dpi, og det var et mareritt siden sensen var så utrolig høy. Siden har eg aldri prøvd en razer igjen. Nå derimot, har eg lyst siden eg liker formen på razeren, eg liker de minste og letteste musene best.

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med razer. Stemmer at man kan få vondt i honda av å bruke den.. Jeg fikk litt smerter i honda etter jeg hadde brukt den de første dagene, men jeg brukte/holdt den feil. Så når jeg begynte å holde den rett så fikk jeg frags som jeg aldrig hadde sett makan til. Razer er garantert bra mus men den kan være litt sær etter min mening.

Lenke til kommentar
Det er vel best med mus med tråd! lettere enn de med batterier! blir jo endel (raske) bevegelser når man spiller (bortsett fra strategi kanskje).. :whistle:

Ja det er best med mus med tråd. Lettere enn med batteri trenger ikkje bytte batteri og det er veldig irriterande når batteria er tomme. Då har du som oftast ikkje batteri som du kan putte inni. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Razer en stund nå er IKKE fornøyd!

 

Jeg kjenner 6 stykker som har Razer og alle sammen har begynt å knirke i venstre museknapp og 3 av de 6 sin razer har sluttet og virke pga ledningen er noe galt med i fronten på musa.

 

Musa er også for liten og det er teit (for de som er høyrehendte) at den er beregnet for begge hendene pga de knappene til høyre er ubruklige!

 

Jeg har sendt inn min Razer og får ny eller MX518 tilbake!

 

Hvis jeg ikke får MX518 tilbake så selger jeg razer og kjøper MX518!

Endret av fUzZy^
Lenke til kommentar

Elsker Razer`en min... Gikk fra mx510. Syns Logitech er noe dritt å holde i + glatte knapper som krever litt mer trykk enn Diamondback for å reagere.

Eneste jeg har å utsette på razeren er de knappene på sidene som er dårlige. Uten om det så er det den beste musa jeg noen gang har eid.

PS. Aldri fått vondt i håndledd, hånd eller arm av den.

 

Just my 2 cents worth.

PS 2: Dette er min mening gidder ikke høre på flaming hvis noen skulle mene noe annet =).

 

Mvh ZxL

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler på det sterkeste Intelli Explorer 3.0!

Jeg har tweaket musen sånn at jeg får 2000hz :w00t:

 

It's all good!

 

Test de musene du er interessert i. Det kommer til slutt ann på hva som passer deg best!

Endret av XolFx
Lenke til kommentar

Tror dette skal hjelpe deg litt:

 

Mx518

--------

 

Mx510 er nok en av de aller største gaming-mus noensinne. Mx518 er på mange måter veldig lik Mx510, men kommer med en rekke nye ting. Det mest spennende er kanskje at musen kommer med 1600DPI, nøyaktig det samme som Razer Diamondback. Sensitiviteten kan lett stilles ved hjelp av knapper på musen, man trenger ikke engang å innstalere drivere. Musen er ganske pen, med en grå maling som gir en "bulkete" effekt. Føttene på musa er veldig glatte (sies det), og kan kjøre opptil 250Km. Musa veier 106gram.

 

Logitech står ofte for kvalitet, og de aller fleste av deres produkter er feilfrie. Logitech er også kjent for gode drivere.

 

 

Razer Diamondback

----------------------

 

Dette er Razer's andre optiske mus, og har fått langt større oppmerksomhet enn lillebroren Viper. Den passer i begge hender. Langs hele musen er det et stykke gummi som hindrer at den sklir i hånden. Sideknappene på musa er mye diskutert, og man enter elsker eller hater dem. Selv liker jeg dem, men jeg kjenner mange fler som hater dem en som liker dem. En god del har fått mus defekt knapp, altså en "knirkende" knapp. Men man kan jo også få defekte hovedkort, skjermkort og prossesorer. Musa har 7 knapper, men 2 av dem er nesten umulige å trykke inn. Ledningen er lang, men tynn.

 

Razer er kanskje ikke utrolig kjent for kvalitet, selv om de har laget mus ganske lenge.

 

Min mening

-------------

Jeg har selv Razer Diamondback, og Mx510. Jeg mener at DB er en veldig god mus, men det er noen ting som irriterer meg. Driverne til DB er elendige. De hører ikke på meg, og jeg har ikke mulighet til å stille sensen skikkelig lav.

 

Jeg hadde nok valgt Mx518. Du får mer for pengene, den ser penere ut, og har en rekke kule funksjoner.

 

 

(puh...riste handa skikkelig...) :)

Endret av Mongo FuRY
Lenke til kommentar
[...]En god del har fått mus defekt knapp, altså en "knirkende" knapp. Men man kan jo også få defekte hovedkort, skjermkort og prossesorer[...]

Men det er unntak med Razer da! Den er ekstremt dårlig kvalitet i forhold til andre ting.

Enten så slutter den å virke eller så begynner den å knirke osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...