Gå til innhold

Logitech lanserer ny spillmus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting som er vel verdt å merke med muser som MX500/518 og Razer er at polling raten under XP er låst fast til 125Hz, som igjen "hemmer" musene med at de ikke får levert nok coordinater om hvor musen befinner seg på lavere oppløsninger.

 

Med å øke pollingraten så kommer man fort unna det problemet og det vil resultere i at man får en mer presis mus siden det telles flere dpi/s enn det vanligvis ville gjort. (Windows 2000 har ikke fastlåst pollingrate så dette er ikke noe problem for de som har det ;))

 

Venter inn den musa på jobb snart så er lysten på å prøve den ut og se om jeg liker den bedre enn diamondbacken min :whistle:

Lenke til kommentar
En ting som er vel verdt å merke med muser som MX500/518 og Razer er at polling raten under XP er låst fast til 125Hz, som igjen "hemmer" musene med at de ikke får levert nok coordinater om hvor musen befinner seg på lavere oppløsninger.

 

Med å øke pollingraten så kommer man fort unna det problemet og det vil resultere i at man får en mer presis mus siden det telles flere dpi/s enn det vanligvis ville gjort. (Windows 2000 har ikke fastlåst pollingrate så dette er ikke noe problem for de som har det ;))

 

Venter inn den musa på jobb snart så er lysten på å prøve den ut og se om jeg liker den bedre enn diamondbacken min :whistle:

Les denne Gamespot reviewen!

 

Her er et utdrag:

Recently, users have taken to hacking their USB ports to increase the polling rate of USB ports to 250Hz and even 500Hz in an attempt to rid themselves of negative acceleration. This technique does result in some success but the faster polling speeds also sacrifice system compatibility with many other USB devices. According to Logitech, increasing USB frequencies can tax the CPU an extra 5 to 10 percent.

Instead of eating up precious CPU cycles and destroying compatibility with other USB devices, Logitech opted to widen the data path. By using a 16-bit data path and the standard 125Hz transmission rate, Logitech's MX 518 Gaming-Grade Mouse can transmit a change in position of 32,000 pixels at each polling interval, solving the problem of negative acceleration without increasing the polling rate.

Lenke til kommentar

En lavere DPI øker riktignok nøyaktigheten i form av at muspilen går saktere, men jeg tror nok man oppnår nøyaktig samme resultat ved rett og slett å senke mushastigheten i musdriveren i Windows på en 1600dpi mus. Resultatet blir jo det samme - man må flytte musen lengre for å flytte muspilen en gitt avstand på skjermen. Dersom sensoren i MX518 virkelig senker oppløsningen på sensoren til 400 DPI vil jeg faktisk påstå at en 1600DPI mus med senket hastighet i driveren teoretisk sett vil være mer nøyaktig også, siden en lavere DPI gir en mindre nøyaktig avlesning av underlaget.

 

Jeg mistenker at muligheten man har med realtime innstilling av mushastigheten i driverne til Razer Diamondback er en bedre løsning enn denne nye hardware-varianten på MX518, spesielt siden man på Diamondback kan stille inn hastigheten mer nøyaktig også. :ermm:

Lenke til kommentar
En lavere DPI øker riktignok nøyaktigheten i form av at muspilen går saktere, men jeg tror nok man oppnår nøyaktig samme resultat ved rett og slett å senke mushastigheten i musdriveren i Windows på en 1600dpi mus. Resultatet blir jo det samme - man må flytte musen lengre for å flytte muspilen en gitt avstand på skjermen. Dersom sensoren i MX518 virkelig senker oppløsningen på sensoren til 400 DPI vil jeg faktisk påstå at en 1600DPI mus med senket hastighet i driveren teoretisk sett vil være mer nøyaktig også, siden en lavere DPI gir en mindre nøyaktig avlesning av underlaget.

 

Jeg mistenker at muligheten man har med realtime innstilling av mushastigheten i driverne til Razer Diamondback er en bedre løsning enn denne nye hardware-varianten på MX518, spesielt siden man på Diamondback kan stille inn hastigheten mer nøyaktig også. :ermm:

Hvis man ønsker kan man sikkert stille hastigheten på en MX518 i driveren også..

Lenke til kommentar

Joda, men kan man gjøre dette realtime, dvs mens man er inne i spillet? På Razer Diamondback kan man jo holde inne den ene sideknappen mens man scroller hjulet opp/ned for å øke/senke hastigheten MENS man spiller, slik at man slipper å enten gå ut i Windows eller inn i kontrolloppsettet i spillet for å endre musfølsomheten.

Lenke til kommentar

Likte forresten finishen på denne musen. :thumbup:

 

Ble forøvrig litt overrasket når jeg så bildene på denne linken. Se spesielt på de to bildene nederst på siden, musen ser jo ut som om den har fått masse bulker i overflaten!?!? :!:

 

Ser den SÅ bulkete ut i real life, eller er det blitsen på kameraet som her spiller oss et puss? Bulkete eller ikke, tøff er den uansett. :yes:

Lenke til kommentar
Har ikke sjekket, men mener du kunne stille inn 5 egne innstillinger på mx518.

Ja 5 egne, fra 400 till 1600

 

EDIT: Juke min ser ihvertfall mer bulkete ut synes jeg, men da må man holde den i riktig lys og vinkel

Endret av hds
Lenke til kommentar
Likte forresten finishen på denne musen. :thumbup:

 

Ble forøvrig litt overrasket når jeg så bildene på denne linken. Se spesielt på de to bildene nederst på siden, musen ser jo ut som om den har fått masse bulker i overflaten!?!? :!:

 

Ser den SÅ bulkete ut i real life, eller er det blitsen på kameraet som her spiller oss et puss? Bulkete eller ikke, tøff er den uansett. :yes:

Det er en hologram effekt, samme som på MX510.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...