Gå til innhold

Død disk - hvilket firma kan redde ut data?


K..

Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Jeg sitter her med en død seagate 120gb disk. Når jeg starter den, begynner den å hyle og lage skikkelige fæle lyder og sjansen for at jeg finner den i bios er 50/50.

 

Jeg har nå dratt den konklusjonen at det å fikse disken ligger utenfor mitt erfaringsfelt. Derfor lurer jeg på om noen vet om ett firma som kan redde ut data fra disken min, og hvor mye dette eventuelt vil koste? Ligger mange familie/feriebilder der som er mer eller mindre uerstattelige. :(

 

 

Takker for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ibas på Kongsvinger kan selvsagt gjøre dette for deg men vi snakker vel om noen titusner så det avgjør du jo selv...

Alternativt kan du f.ex teste dette programmet: File Scavenger

Last ned demoutgaven og se om den finner noe data på disken din. Dersom den gjør det har du kanskje råd til de $40 de skal ha for programsnutten.

Den funket for meg.

Den kommer til å finne myyye data og du får en liten jobb med å rydde/sortere etterpå men sånn er livet.

Lenke til kommentar

Hmm... Disken slutta å virke etter PSU-en min tok kveld. Var mildt sagt uforberedt på situasjonen. :(

 

Vel, får prøve å ta kontakt med IBAS og høre hvor mye de skal ha for jobben. Blir det ikke _alt_ for dyrt, er vel dette den sikreste måten jeg kan redde dataene på. :)

 

Får håpe studentrabatten gjelder ennå!

 

Takker for mange og raske svar. :yes:

 

 

 

Edit:

Leif :ohmy:

Endret av Knut Erik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...