Gå til innhold

ASUS fx5200 ?


ØrjanM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Det spørs hva du skal bruke kortet til. Skal du spille, se film, redigere bilder/video?

 

Generelt sett et det kortet veldig "low-end", altså det billigste og dårligste man kan få tak i.. Du kan enten spytte i litt mer penger og kjøpe noe nytt og bedre, eller du kan få kjøpt mye bedre kort brukt til en billig penge ved å se på "bruktmarked" her på hardware.no. :)

Lenke til kommentar

Bare for å ha sagt det... FX5200 er kanskje det dårligste skjermkortet som noengang er laget, relativt sett.

 

Dette behøver en forklaring, og her er den:

 

Dette kortet er et DX9-kort, men er ikke kraftig nok til å spille DX9-spill. Det vil si at skal man spille FarCry f.eks. vil det ikke gå med dette kortet, men derimot gå fint med et GeForce4-kort, som kjører på DX8-arkitektur.

 

Til kontorarbeid og sånt, er det nok ingenting i veien med det kortet.

 

Personlig ville jeg heller gått for en billig Radeon-kort, i en eller annen form.

Lenke til kommentar
Til dette ?

Min maskinvare: P3 600mhz. 384mbram! Ati 40Gb WD og 10GB Seagate

Det der var ikke all verden til maskinvare nei. Tviler på at et 6600GT er så veldig bra til det der.

 

Her ville jeg spart en god del penger, og heller kjøpt ny CPU/RAM/HD/skjermkort når jeg fikk råd til noe ordentlig.

Hvis maskinvaren stemmer så kan det i verste fall være en 3,3v AGP-port og

den tar ikke nyere skjermkort.....

Lenke til kommentar
Har sagt det før, og sier det igjen, skal du ha fullt utnytte av 6600GT i spill, bør du nok ha en 3Ghz+ prosessor, 8X AGP (viss du ikke har PCIex16) i tillegg til 512MB RAM.

om du bare har 4x agp har dette i praksis INGEN innvirkning på ytelsen, og jeg untytter mitt 9800pro (ja, jeg vet det yter dårligere, men det er ikke mils forskjell) med en P4 2,4..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...