Gå til innhold

harddisk trøbbel, Kan ikke instalere XP.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en WD 80 Gb 8 mb cache, der jeg i lengre tid har prøvd å instalere XP på.

Jeg prøvde å instalere XP på en 40Gb IBM disk, dette gikk helt fint.

Problemet er at jeg får opp en feilmelding når maskina booter for siste gang, og skal avslutte instalasjonen. De første forsøkene, formaterte jeg ikke partisjonen først, jeg trodde at problemet lå der, men jeg formaterte, og forsøkte igjen, men fikk samme feilmeldinga.

Her er feilmeldinga jeg får

SXS.DLL manifest or policy file D:\I386\asm\6001....

error on line 0.

Component not fould etc.

The installation then fails to procede.

Er det disken som er fysisk gåen, eller kan jeg bruke et annet formaterings verktøy som gjør jobben bedre en det winxp gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror heller det er harddisken. Hadde noen lignende feilmeldinger selv. Etter å ha prøvd 6 andre DVD spillere og fått mer eller mindre sammen feilmelding skjønte jeg det (tror jeg). Det er ikke lesingen fra CDen som er problemet, men lagringen på HDen. Bestemte filer skal ligge på bestemte områder på HDen. Er disse områdene ødelagte får du den meldinge.

Last ned UBCD fra Bootdisk.com og test HDen.

Det løste alle problemer for meg (HDen var ødelagt)

Arne M

Skrevet

Har prøvd det meste, skifta skjermkort, nå har jeg satt disken inn i en annen maskin, lagra instalasjonsfilene på HD, samme som skjer hver gang, kan det ha noe med jumper settinga på selve HD?

Skal prøve det programmet Arne, hvis ikke må jeg belage å bruke disken som lagringsplass, ikke en disk for OS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...