Gå til innhold

Den store Sketchup tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal lage et nytt prosjekt om ca 1-2måneder.

*Forslag til bygging av kabinett, med kjøleskap!*

Derfor trenger jeg litt hjelp med ide'er, har laget en kjapp liten sketchup-modell, men er ikke så altfor erfaren med programmet, derfor lurte jeg på om noen kunne fordype/gjøre det bedre, eller evt lage nye ide'er som er basert på hva som står i tråden linket til over. :)

Jeg klarer ikke å få lastet opp modellen i tråden, men hvis noen tilbyr seg og hjelpe så kan jeg med glede sende modellen via e-mail :)

Her er bilder, hvis det er nyttig:

Endret av Man0war
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Skrevet
hvis man tegner en skisse i sketchup i 100% rigtige mål går det da ann å lagre det i et fil format som en cnc maskin kan lese og kutte etter?

5179745[/snapback]

Jeg regner med dissa har egne program..?

Skrevet (endret)

man kan eksportere fra sketchup til cad, og en cad-fil er utgangspunktet til en cam-fil som styrer cnc-maskina.

cad=computer aided drawing

cam=computer aided machining

denne prosessen kalles cad/cam

-----------------------------------------------------------------

er det mulig å bruke Push/Pull eller Follow Me til å lage "skruer"?

jeg lager en smijernstrapp, der blir det brukt firkantjern som blir snodd, rotert rundt sin egen akse...

Endret av Cilleron
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Skjønner ikke hvordan du får til og tegne de komponetene jeg, noen som gidder og si hvordan du klarer og lage alle de detalijene?

Gidder ikke og lese igjenom 20 sider.... :)

Endret av snaxxor
Skrevet
Skjønner ikke hvordan du får til og tegne de komponetene jeg, noen som gidder og si hvordan du klarer og lage alle de detalijene?

Gidder ikke og lese igjenom 20 sider.... :)

5266008[/snapback]

Hvem er "du" da?

• 2 uker senere...
Skrevet

Skal tegne en G og et annt lite ord (spot), hvordan gjør jeg det? Har allerede en logo i Photoshop som jeg kunne tenkt meg å bruke. Er det mulig å lage linjer ut av en svart logo og hvit bakgrunn i ei jpg-fil eller noe sånt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...