Gå til innhold

Den store Sketchup tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og, ja det irriterte med det der med Fot og Tommer.. og 1 fot var jo 11 tommer? :confused:

 

Uansett teit.. :p

Jepp, det er et problem når ting ikke går opp i hele 10-tall. SI-systemet løser heldigvis det ved at alle enheter er basert på 10-tallsystemet så man ikke trenger omregningsfaktorer for nesten noe som helst.

 

(Uten at dette skal vi noe SI vs. "dataverden"-debatt så er det denne flotte egenskapen som gjør SI-systemet så elegant og praktisk sammenlignet med f.eks engelske, amerikanske eller andre målesystemer, deriblandt "dataverdens" system med 2^10 etc.)

 

PS. 1 fot = 12 tommer = 30,48 cm = 0,005772727... miles (Det er 5280 fot i en mile) for ikke å snakke om at 3 amerikansk feet = 1 engelsk yard = 0,9144 meter. Og tenkt på at rotet det blir når du skal regne regne om volumer, trykk osv (kubikkmiles til kubikkfot, eller pund per kvadrattomme til atmosfærers trykk)

 

Da er det mye lettere med SI-systemet;

30cm = 3 desimeter = 0,3 meter = 0,0003 kilometer = 300 millimeter = 300.000 mikrometer osv. Omregninger mellom areal, kraft, vekt, trykk osv. har heller ingen omregningsfaktorer. Altså et ganske genialt og godt tenkt ut system.

Lenke til kommentar
Btw, Simen1; sticky?

Dette er en bra tråd. Ikke fordi den er lang, men fordi sketchup er ganske genialt, nyttig for de "visuellt kreative", fordi første innlegg i tråden er godt utformet, og ser ut til å bli oppdatert jevnlig. Tråden er 3 måneder gammel, den ble oppdatert sist for 1 måned siden og forhåpenlig snart siden en av linkene ikke fungerer.

 

Jeg gir den midlertidig klister (eng. sticky) men kommer til å fjerne klisteret dersom ikke første post oppdateres med fungerende linker etc. innen rimelig tid.

Lenke til kommentar
Btw, Simen1; sticky?

Dette er en bra tråd. Ikke fordi den er lang, men fordi sketchup er ganske genialt, nyttig for de "visuellt kreative", fordi første innlegg i tråden er godt utformet, og ser ut til å bli oppdatert jevnlig. Tråden er 3 måneder gammel, den ble oppdatert sist for 1 måned siden og forhåpenlig snart siden en av linkene ikke fungerer.

 

Jeg gir den midlertidig klister (eng. sticky) men kommer til å fjerne klisteret dersom ikke første post oppdateres med fungerende linker etc. innen rimelig tid.

Great! Sticky! :D

 

Er enig der. Mange her på forumet bruker en del SketchUp. Vi skal få opp igjen SketchUp siden nå snart, og håper den kan bli en fin resurs :)

 

Vi skal også få fikset litt på første siden. :yes:

Lenke til kommentar
Som jeg har spurt om i en annen tråd, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i stereo komponenter til sketchup?

Høytalere,forsterkere samme hva det er :)

jada, dei ligger allerede inne i programmet klar til bruk... du finner dei under "Components"

har sett igjennom alt jeg, finner ikke noe høyttaler :dontgetit:

Lenke til kommentar
Som jeg har spurt om i en annen tråd, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i stereo komponenter til sketchup?

Høytalere,forsterkere samme hva det er :)

jada, dei ligger allerede inne i programmet klar til bruk... du finner dei under "Components"

har sett igjennom alt jeg, finner ikke noe høyttaler :dontgetit:

hm, hugser at eg fant engang ;)

kankje det var fordi eg lasta ned komponenter i fra sketchup.com

Link

Rekner med det er "Interior Design" pakken som har det du leter etter....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...