Gå til innhold

sette opp en Ubuntu Destop


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei. er ikke rart du ikke fant noe på gnomelokk.org. kanskje fordi det er gnomelook.org? :p mulig det. vet du hva? google.com er en veldig fin hest. du skriver inn www.google.com i adressefeltet ditt. så får du opp en veldig fint side. den er skrevet i HTML faktisk :p hvis du lurte. med det samme du er på google.com så kan du jo søke på gnome themes da. se om du finner noe spennende. ikke alle har hørt om google.com ser jeg.

Lenke til kommentar
hei. er ikke rart du ikke fant noe på gnomelokk.org. kanskje fordi det er gnomelook.org? :p mulig det. vet du hva? google.com er en veldig fin hest. du skriver inn www.google.com i adressefeltet ditt. så får du opp en veldig fint side. den er skrevet i HTML faktisk :p hvis du lurte. med det samme du er på google.com så kan du jo søke på gnome themes da. se om du finner noe spennende. ikke alle har hørt om google.com ser jeg.

Takk for tipset, om google. Jeg søkte på "ubuntu gnome themes" og jaggu fant jeg noe :p.

 

For å være litt seriøs, finner du de sikkert ved å bruke apt-get (fyr opp "synaptic" så har du et GUI). Søk der.

Lenke til kommentar

for å få full utnyttelse av pakkebehandleren i Ubuntu, åpner du "synaptic package manager" (fra administrasjonsmenyen) og velger "repositories" fra en av menyene der. Så velger du "legg til", og "ubuntu hoary" fra den lista. Så skal du huke av for "community-maintained packages" eller noe sånt noe. Da får du like bra pakkeutvalg som i debian :)

 

kanskje det ligger noen themes der og, ja

Lenke til kommentar
for å få full utnyttelse av pakkebehandleren i Ubuntu, åpner du "synaptic package manager" (fra administrasjonsmenyen) og velger "repositories" fra en av menyene der. Så velger du "legg til", og "ubuntu hoary" fra den lista. Så skal du huke av for "community-maintained packages" eller noe sånt noe. Da får du like bra pakkeutvalg som i debian :)

 

kanskje det ligger noen themes der og, ja

eg bruke warty vesjonen ikkje hoary

Lenke til kommentar

jeg har hatt noen problemer med det der. endte med at jeg pakket ut temaene selv og kopierte dem inn i rett katalog ( /usr/share/themes eller noe? ). tror det feiler pga manglende rettighet på katalogen. bare se hvordan de andre temaene er lagret, så gjør du som dem.

Lenke til kommentar
jeg har hatt noen problemer med det der. endte med at jeg pakket ut temaene selv og kopierte dem inn i rett katalog ( /usr/share/themes eller noe? ). tror det feiler pga manglende rettighet på katalogen. bare se hvordan de andre temaene er lagret, så gjør du som dem.

skal prøve

Lenke til kommentar

jeg har installert ubuntu flere ganger (jeg liker å teste andre distror veldig ofte) så jeg har en system.

 

inataller

synaptic --> kde

^Mens det jobber: edit etc/fstab og etc/X11/xorg.conf

^Mens det enda jobber laster jeg ned en annen dm theme fra gnome-look.org

 

når kde er ferdig

*reboot

 

log in til kde, endre tastatur oppsettet, endre desktopppen litt

synaptic --> kdevelop og andre filer som trenges for å kjøre det og noen andre små programmer som thunderbird osv

 

^mens det jobber blir firefox litt bedre bekjennt til mine kontoer på internett sider som denne

 

etter på nyter jeg kdevelop.....

Lenke til kommentar
Og mens det jobber kan du stikke en tur innom www.sprakradet.no.

hvis det skulle være et hint på hvor dårlig mitt språk er. så er je enig

norksen min suger rett og slett

 

men, for å kompensere for mt dårlige språk, kan jeg snakke tysk,engelsk of norsk, og skrive de (duh) kansje jeg burde gi litt mer oppmerksomhet til skråket mitt

Lenke til kommentar
Og mens det jobber kan du stikke en tur innom www.sprakradet.no.

Dette er andre gang bare i denne tråden at du kritiserer andres skrivefeil. Dette er ikke tillatt da det kan være flere faktorer som gjør at en persons skriveferdigheter ikke tilfredsstiller din standard.

 

Flere overtramp fører til advarsel.

Lenke til kommentar

personlig synes jeg KDE er svinstygt, så ikke stikk fra GNOME enda. jeg anbefaler Lila temaet (laget for Gentoo). må dyttes inn på samme måte, men man gjør mye for skalerbare ikoner (vektor). jobber med et eget ikon-tema basert på vektor for tiden.

 

GNOME kommer i flunkende ny versjon snart. i neste ubuntu altså. 6. April. så man kan jo håpe det funker litt bedre da.

Lenke til kommentar
personlig synes jeg KDE er svinstygt

Hoho, du er et troll som ber om KDE vs. GNOME krig nå. Jeg biter på og sier at KDE er overlegent i forhold til Gnome. Ikke bare har man det sjarmerende utsene, men bedre applikasjoner som smekkpasser inn i omgivelsene. Se for eksempel amaroK.

 

Anbefaler gjerne å prøve KDE i Ubuntu. som nettop kom ut i versjon 3.4.

Lenke til kommentar
Hoho, du er et troll som ber om KDE vs. GNOME krig nå.

hehe. ja. sånn sett var den kanskje litt lite gjennomtenkt av meg.

 

tror jeg har hatt noen dårlige opplevelser med kde tidligere, men av respekt (og lite lyst til å skrive HCI-oppgave akkurat nå) har jeg satt i gang apt-get'ing av kde-core. skal prøve det ut en gang til. for sikkerhets skyld. =)

 

noen som kjører hoary egentlig? er det veldig ubrukelig enda? har lyst, men er i utlandet og trenger en fungerende maskin for tiden.

 

 

Edit: du mente vel GNOME vs. KDE krig =P

Endret av ways
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...