Gå til innhold

Nokon enkle bokse/kampsportteknikkar?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spark mot lår: Samme måte som et rund spark, men har du mulighet, prøv å treff med leggen(Så langt ned som mulig. Det gir større moment). Spark alltid med bakerste fot, da dette gir mest praft til sparket.

 

Solarplexus: Feil på menneske kroppen. Du finner punktet ca. 5-10 cm under bryst beina. Intens smerte. Sender er person lett i bakken. Rett slag, frontspark eller kne er de enkleste teknikkene å få inn.

 

Kne: Ta tak i motstander med begge armer om mulig. Dra mot deg. Løft kneet opp sammtidig som du vrir hofta utover.

 

Trykkpunk: 2-3 cm. under øret, bak kinnbenet.

Hold handen strak. Gå fra første leddet på tommelen på oppsiden av handen mot første sene fra pekefinger. Trykk på tommelsiden av senen og en cm "bak tommelleddet"

Oversiden av kragebenet, trykk inn mot halsen.

(mange flere. Men er bare til å kjenne litt rundt på seg selv, så finner man dem)

 

Kontrollgrep: Finnes uendlig mange. Her er bare til å prøve seg frem på venner (Villige vel og merke) :) og bruke litt fornuft, så finner man fort grep som virker bra.

Lenke til kommentar
Haha! :D Rope noko alà "Die, bitches!" medan eg stormar mot dei og får grisebank?

Jepp, that's the way to do it :thumbup: ! Noe som funker bra (har ikke testa da :!: ):

 

1. Spark HARDT i skrittet. Personen bør være "lammet" for i hvert fall noen sekunder.

2. Ta tak i hodet og knus nesa i kneskåla rett etter du sparka til han i skrittet

3. Sleng ned i bakken og tråkk på hodet

 

Perfekt oppskrift :dribble: . Gjelder bare å være rask nok med skrittsparket! Nevn den person som klarer å gjøre noe etter et skikkelig skrittspark :whistle:

Lenke til kommentar
Haha!  :D Rope noko alà "Die, bitches!" medan eg stormar mot dei og får grisebank?

Jepp, that's the way to do it :thumbup: ! Noe som funker bra (har ikke testa da :!: ):

 

1. Spark HARDT i skrittet. Personen bør være "lammet" for i hvert fall noen sekunder.

2. Ta tak i hodet og knus nesa i kneskåla rett etter du sparka til han i skrittet

3. Sleng ned i bakken og tråkk på hodet

 

Perfekt oppskrift :dribble: . Gjelder bare å være rask nok med skrittsparket! Nevn den person som klarer å gjøre noe etter et skikkelig skrittspark :whistle:

Dang! Du beskrev nettopp et mord...

 

Dersom man ikke vil virke "feig", funker spark mot lår meget bra. Treffer man hardt med nedre del av leggen, går enten personen i bakken, eller blir såpass satt ut at man lett kan komme seg unna.

Lenke til kommentar

Har trent kampsport i mange herrens år.

 

Du kan legge denne på favoritter:

 

http://www.fighter.no

 

Her selger de en del filmer du kan se på og lære av. Du lærer mye mer av å se på enn å lese om det. Dog anbefalles bøker også.

 

Masse kampsporter der ute. Min absolutte favoritt er Wing Chun. Dette er en kung fu art og går for å være en av verdens desidert tøffeste kampsporter.

 

Se filmklipp og annet her:

 

http://search.yahoo.com/search?p=wing+chun...iGoGwABAA%40%40

 

Wing Chun er effektivt og morsomt. Denne kampsporten bruker forresten wodden dummy, som du sikkert har sett i Bruce Lee filmene. Bruce Lee brukte selv Wing Chun.

 

 

Når det gjelder trening er det viktig at du er i god fysisk form. Løp, skaff deg god balanse, fysisk styrke er bra. Dog anbefalles at du skaffer en treningskompis der du bor.

 

Husk å tøye og bøye mye :)

Lenke til kommentar

Spagat: Begynn først lett, slik at det gjør litt vondt. Gå deretter opp på helene og press deg lenger. Mens på hel, sett venstra hand bak venstra lår for støtte, og prøv å ta på venstre fot med høyre hand. Så det samme til høyre. Prøv også å få albuene og underarmene i bakken, og press rumpa opp i lufta. Men ha samme trykk på beine hele tiden.

 

Leggene: Stå opp reist med strake bein og prøv å ta i bakken. For ekstra press, ta tak bak leggene og press deg ned. Eller sitt på bakken med strake bein, og prøv å ta i føtne. Her kan du ta tak i buksa for å "dra" deg litt ned.

 

"Indianerstilling": Sitt på bakken og før fotsålene inntil hverandre. Prøv å få føtne så langt inn mot kroppen som du klarer. Ta så rundt begge føtter, plasser albuer på leggene og press ned.

 

 

Viktig når du tøyer: Ha konstant kraft på musklene hele tiden. Det gir best ressultat. Ikke "hump" opp og ned.

Lenke til kommentar
Haha!  :D Rope noko alà "Die, bitches!" medan eg stormar mot dei og får grisebank?

Jepp, that's the way to do it :thumbup: ! Noe som funker bra (har ikke testa da :!: ):

 

1. Spark HARDT i skrittet. Personen bør være "lammet" for i hvert fall noen sekunder.

2. Ta tak i hodet og knus nesa i kneskåla rett etter du sparka til han i skrittet

3. Sleng ned i bakken og tråkk på hodet

 

Perfekt oppskrift :dribble: . Gjelder bare å være rask nok med skrittsparket! Nevn den person som klarer å gjøre noe etter et skikkelig skrittspark :whistle:

Dang! Du beskrev nettopp et mord...

 

Dersom man ikke vil virke "feig", funker spark mot lår meget bra. Treffer man hardt med nedre del av leggen, går enten personen i bakken, eller blir såpass satt ut at man lett kan komme seg unna.

Mord nei :dontgetit: ... Hva får deg til å tro det? :dontgetit: Fy skamme seg :nei:

Lenke til kommentar
Hardt i skrittet er ille nok. Knuse nesen kan forsvares. Men å trampe på hodet er jo helt usmaklig, og livsfarlig.

Trodde dette var snakk om da en står nærmest med kniv om strupen på deg jeg :dontgetit: ?? Trampe på hodet... mente ikke med dødelig kraft da :ermm:

Slik jeg ser det, har man anledning til å trampe på et hode, har man mulighet til å gjøre så mye mye mer. F.eks stikke av, eller trampe på en arm eller fot dersom man ikke har mulighet å stikke av. Dette setter en person bra ut av spill. I en så stresset situasjon kan det være vanskelig for en utrent person å bedømme hvor mye kraft som skal brukes, derfor kan det å trampe på hodet bli veldig stygt.

Heller en knekt arm/fot enn et knust kranie. ;)

Lenke til kommentar
1. Spark HARDT i skrittet. Personen bør være "lammet" for i hvert fall noen sekunder.

2. Ta tak i hodet og knus nesa i kneskåla rett etter du sparka til han i skrittet

3. Sleng ned i bakken og tråkk på hodet

 

Perfekt oppskrift :dribble: . Gjelder bare å være rask nok med skrittsparket! Nevn den person som klarer å gjøre noe etter et skikkelig skrittspark :whistle:

Er du klar over at du kan dø av å bli sparket i nøtta? Du kan brekke noen bein som setter hull på blæra, eller blodårer som gjør at du får invendige blødninger...

Sleng i bakken og tråkk på hodet? Hva f*** er du feig eller? Hadde\har aldri tråkka noen på hodet, som det ble sagt: bedre med bråkket hånd enn brudd i kranium.

Nei, kampsport\selvforsvar bør læres under kontrollerte former fordi i klubber blir det lagt stor vekt på disiplin og selvkontroll, må si jeg har roet meg en del siden jeg begyndte på Ju-Jitsu for et år siden...

Politlåser er ikke noe særlig gode, fordi du kan lett komme deg løs om han ikke har vridd hånda di skikkelig så du ligger i konstant smerte... En av de mest geniale låsene er "bar choke" må riktignok gjøres på bakken, beveger offeret ditt seg litt er det bare å presse litt så ligger han\hun stille som et lam...

Lenke til kommentar
Nevn den person som klarer å gjøre noe etter et skikkelig skrittspark :whistle:

Jeg har trent forskjellige typer kampsport i endel år (Kyokushinkay, Boksing, litt Thai boksing) og har jobbet som dørvakt i endel år. Jeg har vært i mange fortvilte situasjoner der jeg har vært skikkelig redd. Likevel har jeg aldri vurdert noen av de taktikkene dine. Før jeg sparker noen i skrittet eller kneer dem i nesen skal jeg være i umiddelbar livsfare. En av mine meddørvakter var en milimeter i fra døden etter å ha fått skøvet nesebeinet inn i kraniet.

 

Å hoppe på hodet til noen er omtrent det sykeste jeg kan tenke meg. Når noen er nede skal du sikre situasjonen ikke fullføre jobben. Vi snakker om selvforsvar her ikke sant? Ikke ta livet av noen? Hvis du har noen nede på ryggen har personen mest sannsynlig muligheten til å treffe deg med vilkårlige slag eller spark så du må enten gå ut av hans rekkevidde eller satse på å låse armer og ben, noe som er veldig mye vanskeligere enn det ser ut til. Jeg for min del hadde rygget litt og gått hvis han ikke gjorde tegn til å følge etter. (men hele tiden holdt øye bakover for å se om han kom løpende)

 

Slik jeg ser det er det kun et par godkjente grunner til å slåss og det er i forsvar av deg selv, eller i forsvar av andre som av en eller annen grunn er ute av stand til å forsvare seg. Om noen bøller med deg, eller forsøker å få i gang en slåsskamp er det absolutt ikke feigt å si at du ikke er interessert i å slåss og gjerne beklage om du har gjort noe for å provosere. Du kan stort sett alltid med rette ord og adferd komme deg ut av en slik situasjon uten å slåss. Bedre å være ydmyk og "feig" enn å bli hoppet på hodet til ;) Slik jeg ser det er den beste selvforsvarsteknikken å unngå bråk ;)

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...