Gå til innhold

Nokon enkle bokse/kampsportteknikkar?


Anbefalte innlegg

Spark mot lår: Samme måte som et rund spark, men har du mulighet, prøv å treff med leggen(Så langt ned som mulig. Det gir større moment). Spark alltid med bakerste fot, da dette gir mest praft til sparket.

Dessverre er en slåsskamp endel mer kaotisk enn mange tror og det å få inn en innøvd teknikk er et min erfaring ganske håpløst. Low kick funker bra og det samme med slagkomboer mot ansiktet. Å treffe solar plexus eller trykkpunkter når du er in action er vanskelig men selvfølgelig effektivt om du er heldig og treffer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spark mot lår: Samme måte som et rund spark, men har du mulighet, prøv å treff med leggen(Så langt ned som mulig. Det gir større moment). Spark alltid med bakerste fot, da dette gir mest praft til sparket.

Dessverre er en slåsskamp endel mer kaotisk enn mange tror og det å få inn en innøvd teknikk er et min erfaring ganske håpløst. Low kick funker bra og det samme med slagkomboer mot ansiktet. Å treffe solar plexus eller trykkpunkter når du er in action er vanskelig men selvfølgelig effektivt om du er heldig og treffer.

Riktig det... En god trening er å bryte og sloss med venner... Men når man er i slåsskamp og det er nøds tilfell, da må man bare slå og sparke der man kan som feks skrittet nesa lugge håret av han osv... Skal en bruke noe innøvd ender det nok i at en driter seg ut og får mer juling, med mindre det er drillet inn til tusen

Lenke til kommentar
Spark mot lår: Samme måte som et rund spark, men har du mulighet, prøv å treff med leggen(Så langt ned som mulig. Det gir større moment). Spark alltid med bakerste fot, da dette gir mest praft til sparket.

Dessverre er en slåsskamp endel mer kaotisk enn mange tror og det å få inn en innøvd teknikk er et min erfaring ganske håpløst. Low kick funker bra og det samme med slagkomboer mot ansiktet. Å treffe solar plexus eller trykkpunkter når du er in action er vanskelig men selvfølgelig effektivt om du er heldig og treffer.

Solar er faktisk ikke det vanskeligste å treffe. Er man godt trent i spark, er det ganske enkelt å få inn et front-spark mot en utrent person. Soler er et ganske stort "trykkpunkt".

De øvrige trykkpunktene tenkte jeg selvfølgelig i en bakkekamp. Jeg ser ingen andre plasser man kan få brukt for slikt. Men ligger man under en person, trent eller utrent, kan dette komme godt med for å få motstanderen til å slippe taket.

 

Nå vet jeg ikke hvordan du definerer en inøvd teknikk. Men skulle jeg forsvare meg ville jeg nok kun bruke innøvde teknikker.

Slag, spark, kontrollgrep/kvelninger, trykkpunkt, fellinger osv.

Alle kampteknikker jeg kan er innøvd. Men det du sier er vel at man bruker ikke flashy teknikker i en ekte kamp. Jeg ville brukt de teknikkene jeg kan, og har trent på. Men de ville ikke sitt i nærheten så kontrollerte ut som de gjør på trening.

Lenke til kommentar
1. Likevel har jeg aldri vurdert noen av de taktikkene dine. Før jeg sparker noen i skrittet eller kneer dem i nesen skal jeg være i umiddelbar livsfare.

 

2. Å hoppe på hodet til noen er omtrent det sykeste jeg kan tenke meg. Når noen er nede skal du sikre situasjonen ikke fullføre jobben.

1. Bra noen er mer normale i toppen enn andre...

2. Riktig, legg inn en lås eller en eller annen form for uskadeligjøring (ikke dreping, hopping på hode eller noe sånt) Det skal ikke så mye til før angriperen blir snill som et lam, bare du har en låst som "fungerer"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Hvis du har en sko som er litt hard, er det bare å sparke noen så hardt du kan i leggen, det gjør vel sinnsykt vondt?

 

Slå i halsen på folk kan vel gjøre ganske vondt, men det er sikkert ganske farlig også..?

Med mindre du vet hva du gjør på, vil jeg ikke anbefale å slå mot hals...

Lenke til kommentar
Kva er det eigentleg som kan skje visst eg slår mot adamseplet?

I militæret under nærkamp leksjon lærte vi å bøye fingrene ned slik at du slår med leddene.. Slaget skulle plaseres rett i adamseplet og personen ville da dø.. Vil tippe det fører til kveling. Er et slag jeg ikke en gang ville tatt i nødsituasjoner. Måtte i såfall være eneste utvei for å selv overleve

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...