Gå til innhold

007-spillet verden har ventet på.


Anbefalte innlegg

Utgangspunktet frå filmen er bra, men nå har ikkje EA rykte på seg for å lage klassikere.

Medal Of Honor (fra nr.1 til Allied Assault)

Battlefield 1942

The Sims

Need For Speed Underground

Burnout 3

LOTR: Kampen Om Midgard

 

Nå er det ikke slik at jeg er fan av alle disse titlene, men når man sier at disse spillene (m.m.) ikke er gode, og at i det minste noen av dem ikke er klassikere (BF1942, Sims), det blir ganske så feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[iC,23/03/2005 : 01:11]
Utgangspunktet frå filmen er bra, men nå har ikkje EA rykte på seg for å lage klassikere.

Medal Of Honor (fra nr.1 til Allied Assault)

Battlefield 1942

The Sims

Need For Speed Underground

Burnout 3

LOTR: Kampen Om Midgard

 

Nå er det ikke slik at jeg er fan av alle disse titlene, men når man sier at disse spillene (m.m.) ikke er gode, og at i det minste noen av dem ikke er klassikere (BF1942, Sims), det blir ganske så feil.

Gratulerer. Ingen av de spillene er klassikere. Det du har nevnt er på en annen side main-stream titler som har solgt svært så godt, men som på ingen måte er klassikere for det.

Foruten er kun to av spillene du nevner lagd av EA.

Dessuten er det også viktig å ta med at "Medal Of Honor Nr.1" = Allied Assault, med mindre du tenker på PlayStation spillene.

Lenke til kommentar
[iC' date=23/03/2005 : 02:37] Vet det. Men så kan man jo ikke akkurat si at Valve, Atari, Vivendi, UbiSoft, Gearbox, Microsoft, eller noen andre utviklere/utgivere som enda eksisterer, har gitt ut spill som kan kalles klassikere.

id, raven, blizzard, square, nintendo, epic, lucasarts, sierra, konami, atari og sega for å nevne noen...

Lenke til kommentar

Konami har helt klart kommet med noe gode klassikere. :D EA er ikke så dårlige de, fatter ikke hvorfor folk hater dem. Er sant at de spytter ut spill på et rullebånd slik at jeg ikke klarer å si A engan før du finner ganske mange spilletitler fra EA i spillehyllen som er bånn dritas. Men på en annen side som MeTa][iC nevnte så finns det ikke akkurat klassikere men gode spilettiler fra EA som virkleig er gode som NFSU1 og NFSU2. :)

Lenke til kommentar
Konami har helt klart kommet med noe gode klassikere. :D EA er ikke så dårlige de, fatter ikke hvorfor folk hater dem. Er sant at de spytter ut spill på et rullebånd slik at jeg ikke klarer å si A engan før du finner ganske mange spilletitler fra EA i spillehyllen som er bånn dritas. Men på en annen side som MeTa][iC nevnte så finns det ikke akkurat klassikere men gode spilettiler fra EA som virkleig er gode som NFSU1 og NFSU2. :)

NFSU er iallefall ikkje noko klassikar. :no:

Lenke til kommentar
[iC,23/03/2005 : 02:37] Vet det. Men så kan man jo ikke akkurat si at Valve, Atari, Vivendi, UbiSoft, Gearbox, Microsoft, eller noen andre utviklere/utgivere som enda eksisterer, har gitt ut spill som kan kalles klassikere.

id, raven, blizzard, square, nintendo, epic, lucasarts, sierra, konami, atari og sega for å nevne noen...

Oj, glemte Id, LucasArts og Blizzard. :blush:

 

Men Sega, Raven, Konami, Atari, Sierra (og de andre), hvilke klassikere er det de har kommet med da?

 

EDIT: Nei, NFS er nok ingen klassiker (tror ikke noen bilspill er klassikere, egentlig), men det satte en standard. Det gjorde egentlig NFSU også.

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=23/03/2005 : 15:15]
[iC,23/03/2005 : 02:37] Vet det. Men så kan man jo ikke akkurat si at Valve, Atari, Vivendi, UbiSoft, Gearbox, Microsoft, eller noen andre utviklere/utgivere som enda eksisterer, har gitt ut spill som kan kalles klassikere.

id, raven, blizzard, square, nintendo, epic, lucasarts, sierra, konami, atari og sega for å nevne noen...

Oj, glemte Id, LucasArts og Blizzard. :blush:

 

Men Sega, Raven, Konami, Atari, Sierra (og de andre), hvilke klassikere er det de har kommet med da?

 

EDIT: Nei, NFS er nok ingen klassiker (tror ikke noen bilspill er klassikere, egentlig), men det satte en standard. Det gjorde egentlig NFSU også.

flere av disse utviklerne har et par klassikere i beltet. men pga latskap skal jeg bare nevne noen pr utvikler.

 

sega har mange, mest profilert er kanskje sonic.

raven har heretic og hexen.

konami er vel mest kjent i dag for metal gear-spillene.

atari hadde pong og asteroids

sierra hadde quest for glory, og leisure suit larry

nintendo har flere enn jeg kan komme på, mario er kanskje mest kjent.

square har trofast pumpet ut final fantasy etter final fantasy.

epic har one must fall og unreal.

 

men nå er det vel nok offtopic?

Lenke til kommentar
Personelig likte jeg ikke det bond spillet til n64 i det hele tatt.

Latterlig dårlig multiplayer.

Likte ikke at skjermen ble splittet. Kan jo se hvor den andre er hele tiden.

 

Det er hva JEG syns.....

DA sier eg bare :dontgetit::dontgetit: Var du PSone fan duda kansje?? :tease: neida..hehe GoldenEye sitter i minnet mitt som det beste MP spillet eg noensinne har vert borti :w00t:

 

Men alle har sin mening, for all del!

Lenke til kommentar
Personelig likte jeg ikke det bond spillet til n64 i det hele tatt.

Latterlig dårlig multiplayer.

Likte ikke at skjermen ble splittet. Kan jo se hvor den andre er hele tiden.

 

Det er hva JEG syns.....

Åssen skulle de ellers laga multiplayer for samme konsoll? Splitscreen må være det eneste alternativet. (eller turn-based da, men noe sier meg at dette ikke hadde slått an! :D)

Lenke til kommentar
Utgangspunktet frå filmen er bra, men nå har ikkje EA rykte på seg for å lage klassikere. Har venta på eit bra 007-spel sidan Goldeneye.

Med andre ord har du ikke prøvd 007: Everything or nothing til Xbox. Det er seriøst bra og faktisk bedre enn Goldeneye.

 

Satt flere uker og spilte Goldeneye multiplayer sammen med andre men Everything or Nothing er skremmende bra gjennomført.

Lenke til kommentar
[iC,23/03/2005 : 01:11]
Utgangspunktet frå filmen er bra, men nå har ikkje EA rykte på seg for å lage klassikere.

Medal Of Honor (fra nr.1 til Allied Assault)

Battlefield 1942

The Sims

Need For Speed Underground

Burnout 3

LOTR: Kampen Om Midgard

 

Nå er det ikke slik at jeg er fan av alle disse titlene, men når man sier at disse spillene (m.m.) ikke er gode, og at i det minste noen av dem ikke er klassikere (BF1942, Sims), det blir ganske så feil.

Gratulerer. Ingen av de spillene er klassikere. Det du har nevnt er på en annen side main-stream titler som har solgt svært så godt, men som på ingen måte er klassikere for det.

Foruten er kun to av spillene du nevner lagd av EA.

Dessuten er det også viktig å ta med at "Medal Of Honor Nr.1" = Allied Assault, med mindre du tenker på PlayStation spillene.

Hva mener du med mainstream titler ? Å lage ett spill som appelerer til mange er veldig vanskelig og Battlefield 1942 , The Sims, NFSU, Burnout 3 og ikke minst BFME har satt dype spor innen spillverdenen.

 

Battlefield 1942 for å videreføre Codename Eagle prinsippet med masse kjøretøy i en stor verden. NFSU for å gi oss gatebil og styling hysteriet tilbake og burnout 3 for å gi oss ett adreanlinrush vi ikke har kjent siden Wipeout serien.

BFME er ett revolusjonerende RTS spill og helt klart den beste av de.

 

Så vet ikke hva du definerer som klassiker men de ovenfor er ekstremt gode titler og EA skal ha all kreditt for det.

 

Det jeg regner som klassikere er Quake og Doom . Hele 2 spill det !

Endret av Tahiro
Lenke til kommentar
[iC,23/03/2005 : 15:15]
[iC,23/03/2005 : 02:37] Vet det. Men så kan man jo ikke akkurat si at Valve, Atari, Vivendi, UbiSoft, Gearbox, Microsoft, eller noen andre utviklere/utgivere som enda eksisterer, har gitt ut spill som kan kalles klassikere.

id, raven, blizzard, square, nintendo, epic, lucasarts, sierra, konami, atari og sega for å nevne noen...

Oj, glemte Id, LucasArts og Blizzard. :blush:

 

Men Sega, Raven, Konami, Atari, Sierra (og de andre), hvilke klassikere er det de har kommet med da?

Det er deg selv som nevner Atari. :ermm:

 

Hva mener du med mainstream titler ? Å lage ett spill som appelerer til mange er veldig vanskelig og Battlefield 1942 , The Sims, NFSU, Burnout 3  og ikke minst BFME har satt dype spor innen spillverdenen.

 

Battlefield 1942 for å videreføre Codename Eagle prinsippet med masse kjøretøy i en stor verden. NFSU for å gi oss gatebil og styling hysteriet tilbake og burnout 3 for å gi oss ett adreanlinrush vi ikke har kjent siden Wipeout serien.

BFME er ett revolusjonerende RTS spill og helt klart den beste av de.

 

Så vet ikke hva du definerer som klassiker men de ovenfor er ekstremt gode titler og EA skal ha all kreditt for det.

 

Det jeg regner som klassikere er Quake og Doom . Hele 2 spill det !

Med mainstreamtitler mener jeg titler som egentlig ikke prøver noe nytt, noe kontroversielt eller prøvende. Det som riktignok var prøvende, men som jeg ikke liker, er The Sims-serien. Dette skal Maxis ha full creds for, ikke EA.

Disse utviklerene har likevel klart å vidreføre forgående prosjekter på en fin måte og de selger derfor i bøtter og spann.

Hvorfor skal EA ha credit for utviklingen og kreativiteten som står bak disse spillene? De har spyttet inn litt penger i prosjektetene, men grafser så til seg det meste som kommer den andre veien.

Trossalt har de bare lagd to av spillene Meta][ic nevner.

Lenke til kommentar

Revolusjonerende spill er noe jeg osså har lengtet lenge etter men det er en veldig sjeldenhet. Jeg synes nå Battlefield 1942, Burnout 3, NFSU og de spillene faktisk har gjort noe nytt da. Syns de står for hver sin epoke innen spillverdenen.

 

Vet at EA ikke er med og utvikler alle de spillene men jeg mente at de fortjener litt mer verdig kritikk med alle de konge spillene de kommer med. Er sånn at jeg har mine tvil når EA kommer ut med ett spill siden jeg vet det meste derfra vil gi deg veldig bra underholdning og det er det viktigste.

Lenke til kommentar

Sorry, Beistet, jeg mente Epic. (blandet mellom UTVIKLER og UTGIVER av Unreal :p )

 

Anyway, har virkelig Nintendo selv LAGET spillene? Og har de virkelig GITT UT spillene selv? :ermm:

 

Og jeg vil nå ikke si at MGS er noen klassiker. Et flott spill, men om ikke BF1942 kan kalles en klassiker, så kan så sannelig ikke MGS kalles en klassiker.

 

Hexen og Heretic er jo klassikere da, og mange likte nok spillene, men er det bare jeg som husker at de fikk slakt flere steder? :dontgetit:

 

Ok ok, så har da ikke EA laget The Sims, men Maxis. Men det kan jo egentlig betraktes som en klassiker, eller en "soon-to-be" klassiker. Og på samme måte som BF1942, som BLE utviklet av EA (EA-gutta fra Sverige).

Lenke til kommentar
[iC,23/03/2005 : 01:11]
Utgangspunktet frå filmen er bra, men nå har ikkje EA rykte på seg for å lage klassikere.

Medal Of Honor (fra nr.1 til Allied Assault)

Battlefield 1942

The Sims

Need For Speed Underground

Burnout 3

LOTR: Kampen Om Midgard

 

Nå er det ikke slik at jeg er fan av alle disse titlene, men når man sier at disse spillene (m.m.) ikke er gode, og at i det minste noen av dem ikke er klassikere (BF1942, Sims), det blir ganske så feil.

Gratulerer. Ingen av de spillene er klassikere. Det du har nevnt er på en annen side main-stream titler som har solgt svært så godt, men som på ingen måte er klassikere for det.

Foruten er kun to av spillene du nevner lagd av EA.

Dessuten er det også viktig å ta med at "Medal Of Honor Nr.1" = Allied Assault, med mindre du tenker på PlayStation spillene.

Hva mener du med mainstream titler ? Å lage ett spill som appelerer til mange er veldig vanskelig og Battlefield 1942 , The Sims, NFSU, Burnout 3 og ikke minst BFME har satt dype spor innen spillverdenen.

 

Battlefield 1942 for å videreføre Codename Eagle prinsippet med masse kjøretøy i en stor verden. NFSU for å gi oss gatebil og styling hysteriet tilbake og burnout 3 for å gi oss ett adreanlinrush vi ikke har kjent siden Wipeout serien.

BFME er ett revolusjonerende RTS spill og helt klart den beste av de.

 

Så vet ikke hva du definerer som klassiker men de ovenfor er ekstremt gode titler og EA skal ha all kreditt for det.

 

Det jeg regner som klassikere er Quake og Doom . Hele 2 spill det !

Hvordan kan du si at BFME har satt dype spor i spillverdenen? Det spillet var jo helt forferdelig, man kunne jo ikke engang velge hvor man skulle bygge bygningene selv! For meg så er det et steg tilbake i RTS genren, hele spillet var et stort steg tilbake i evolusjonen av rts spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...