Gå til innhold

hvor varm skal 530j være?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er inneforstått med at tempen er høy, men jeg lurer på hva volten på denne prosessoren skal være

Er ikke helt sikker, men rundt 1.45 lr noe tror jeg. :hmm:

 

Prosessoren er laget for å tåle betydelig høyere temperaturer enn 69 C, men den burde ikke være så høy. Kan hende det er noe gale som gjør at Bios viser feil eller noe sånt.

 

Det beste er å kjøpe en ny kobberkjøler :whistle:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg er inneforstått med at tempen er høy, men jeg lurer på hva volten på denne prosessoren skal være

For det første har du trolig ikke klart å montere kjøler slik at det er i plan/god kontakt eller/og for mye/for lite pasta..

Det er det første du må finne ut av.. det hjelper lite med en verstingkjøler dersom du også monterer den feil...

Det kan jo være at BIos viser feil.. det er da fint om du informerer oss om alt av maskinvare... (Noen Abit HK viser notorisk 10 grader for mye.... men 69 grader er uansett altfor mye).

For det andre bør du gå inn i BIos ... la alt være satt til default/Auto.. og så kan du lese av hva Vcore er i "klokkemenyen".. (som har ulike navn avh. av HK/Bios,...uGuru..Cell menu...osv).

Ellers finnes både EverestHome.. og Cpu-Z som viser det hva VCore er/skal være default... Det finner du ved å google litt..

Ifølge Sandpile.org skal VCore være (default) 1.4V for denne prosessoren... og noe sier meg at du skal la den få lov til å holde seg der.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...