Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket ap for best rekkevidde til lav pris?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

har vurdert å kjøpe accesspunkt, og da har jeg tenkt meg følgende "krav":

 

+god ytelse, men rekkevidde er viktigere

+mulighet for å bytte ut antennen med en sterkere dersom behovet skulle vise seg

+helst en prislapp under 1000 kr

+802.11g (trenger ikke være superG)

 

Noen som har noen anbefalinger?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så på linux-butikken at kontakten for tilkobling av ekstern antenne var av typen RF. Hvilken kontakt er dette, og er det noe stress å lage en biquad med en slik kontakt?

 

Finnes det en adapater for RP-SMA til RF?

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Så på linux-butikken at kontakten for tilkobling av ekstern antenne var av typen RF. Hvilken kontakt er dette, og er det noe stress å lage en biquad med en slik kontakt?

 

Finnes det en adapater for RP-SMA til RF?

RF står bare for "Radio Frequency" eller noe i den duren og er en fellesbetegnelse på radiobølgene, dvs det som sendes ut over antenna.

 

Antennekontakten på WL-300g er iflg denne linken RP-SMA

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bumper denne litt jeg.

Det har seg sånn at jeg også kunne trengt meg en pigtail som konverterer fra RF til RP-SMA.

(Min tråd her)

RF står bare for "Radio Frequency" eller noe i den duren og er en fellesbetegnelse på radiobølgene, dvs det som sendes ut over antenna.

 

Antennekontakten på WL-300g er iflg denne linken RP-SMA

Asus sier at kontakten er av type RF.

Til venstre i vedlagt bilde er en standard antenne som fulgte med et PCI wlan-kort. Til høyre kontakten som sitter på WL300G.

Hvertfall ikke noe vanlig RP-SMA.

post-61-1112875225_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke en Linksys WRT54G ellert WRT54GS? Den kan oppgraderes med tredjeparts firmware som kan boostes til 251mW, noe som er 200mW mer enn hva vanlige basestasjoner har. DD-WRT er en av flere firmwares som støtter boost til 251mW. (Gir BRA rekkevidde). DD-WRT har forøvrig også SSHD, telnet, QoS, SNMP, Chillispot (Hotspot) ++++ :love:

Endret av melsom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...