Gå til innhold

trenger hjelp angående mic kjøp


Anbefalte innlegg

jepp som topic sier trenger jeg hjelp til mic kjøp.

jeg skal ha en mic til 500-1000kr (helst så lite som mulig)

så jeg har plukket ut denne og denne

det jeg lurer på er: hvilken er best?

er det mye forskjell?

er forskjellen i ytelse verd forskjellen i pris?

hovedsaklig, hvilken bør jeg kjøpe?

 

og i tilfelle begge suger lurer jeg på om noen vet om et bedre elternativ.

 

jeg ville foretrukket kun utalelser fra folk med litt peil for jeg kan ingenting om saken og gidder heller ikke bli hustla :)

Endret av Rykende_Kaffe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jepp som topic sier trenger jeg hjelp til mic kjøp.

jeg skal ha en mic til 500-1000kr (helst så lite som mulig)

så jeg har plukket ut denne og denne

det jeg lurer på er: hvilken er best?

er det mye forskjell?

er forskjellen i ytelse verd forskjellen i pris?

hovedsaklig, hvilken bør jeg kjøpe?

 

og i tilfelle begge suger lurer jeg på om noen vet om et bedre elternativ.

 

jeg ville foretrukket kun utalelser fra folk med litt peil for jeg kan ingenting om saken og gidder heller ikke bli hustla :)

Ikke lurt å kjøpe sånne typer mic'er. Men det spørs hva du skal bruke de til. Jeg personlig ville gått for Shure. God lyd til en billig penge. Sm58 er ett godt alternativ. Vokal mic som er så og si standard for alle artister som spiller live. Den funker også bra til oppmicing av diverse trommer/amper. Men denne koster da litt mer, men du vil ha mye mer utbytte av den. Sm48 er også ett alternativ. Det er lillebroren til Sm58.

Det er ditt valg, hvis du ikke vil ha dynamisk mic trenger du ikke. Det var bare ett forslag. :)

Vil anbefalle deg denne hvis du skal ha en kondensator mic. Ville ikke gått noe billigere enn det. Kondensator er vanligvis driiitdyrt. Men Shure leverer gode mic'er, så velg og vrak. :)

Lenke til kommentar
det jeg trenger er en studio mic, til hip hop.

den du fåreslo var ikke helt typen jeg er på utkikk etter og det var nok dessverre alt for dyr for meg.

men takk anyway :)

Jeg annbefaller deg ikke å gå for billig. Det vil du få en tilbakesmell når du sitter ved mixebordet og skal mixe det du har spilt inn. Dvs, masse grøt.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for denne da denne( http://www.multima.no/default.aspx?id=306 ) har bedre festeoppheng. Da du ikke stiller noen spesifikke krav til lyden mikrofonen sender videre er denne best skikket.

 

 

Begrunnelse? den ser bedre ut og feste er av en bedre type. Mikrofonen er basert opå 35 år gammel teknologi, og det sier noe om at den ikke kan være helt på tryne!

 

Får vi høre noen av opptakene du har tatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...