Gå til innhold

Historiker - jobbmuligheter i framtida?

Cuneax

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt å studere historie til høsten på NTNU. Men jeg lurer på hvordan arbeidsmarkedet er i henhold til historikere osv, hvor mange utdanner seg til å bli historikere osv? Har søkt litt på Internett, men ikke funnet noe særlig. Da spør jeg likesågodt her, hvor det ofte er vettuge svar å få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker også på å gjøre dette (er 1 og et halvt år igjen enda), og det eneste jeg har hørt er fra min søster som i dag er lærer og hun sier at ved å studere historie er man på full fart inn i en lektorstilling, og da ble jeg litt deprimert i bunn og grunn. :no:

Ikke så veldig informativt svar, men håper det hjelper deg, eller skaper en liten debatt du kan få noe fra :thumbup:

Skrevet

Lærerfaget virker forferdelig når man selv er elev, tror nå jeg. Men når man får det litt på avstand og får innblikk i lektorstillinger osv, samtidig som man selv modnes, kan det kanskje virke bedre, muligens.

Skrevet
Jobbfeber.no har en liste over ulike yrker, hva de innebærer, lønn, utdannelse, og så videre. Jeg tror du likevel skal ta noe av det med en klype salt. Det er ikke alltid den oppførte lønnen til et yrke stemmer overens med den virkelige lønnen man får. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...