Gå til innhold

Mafia og lignende spill

Anbefalte innlegg

Skrevet
[iC' date=26/03/2005 : 02:41] Følte det egentlig helt motsatt der.

Ingen (bra) musikk, ikke noe fart, ingen motorsykler, alt for mange regler, osv osv... (joda, vet at det skal være realtistisk, men da blir det jo samtidig kjedelig! ;) )

Du er helt alene der ja..

Musikken passer perfekt til spillet, og om dette er i gamledager, så det har vært helt idiotis om bilene skulle gått like kjapt som i GTA at du kan kjøre gjennom hele byen på knapt 1min.

Det er derfor vi spiller Mafia, fordi vi vil ha noe realistisk.

Ikke kjør på rødt lys, ellers får du bot.. digger det

I GTA skyter de deg for alt mulig, hvis de først bryr seg.

Og hva mener du med "ingen motorsykler" ?

tror ikke det var mye motorsykler i den tiden..

Ja, det er realistisk.. Det er derfor vi kjøper det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
[iC' date=27/03/2005 : 20:31] Hvilke våpen i GTA er det som forsvaret i USA ikke har råd til?

flammekastere har iallfall ikke militæret.. Ikke bacooka heller såvidt jeg husker.

I GTA springer du jo rundt med alle våpnene som finnes samtidig.. må bli tungt for stakkaren.. :p

Skrevet (endret)
[iC,27/03/2005 : 20:31] Hvilke våpen i GTA er det som forsvaret i USA ikke har råd til?

flammekastere har iallfall ikke militæret.. Ikke bacooka heller såvidt jeg husker.

I GTA springer du jo rundt med alle våpnene som finnes samtidig.. må bli tungt for stakkaren.. :p

Det Amerikanske forsvaret bruker ikke flammekaster så mye nå, men det er ikke av økonomiske grunner

(heller av grunner som at flammene lager utenkelige smerter for den som ble truffet. Dette ble bevist under WW2 og Vietnam-krigen).

Forøvrig heter det ikke "Bazooka". Den rakett kasteren i Vice er en russisk-laget RPG-7 (Rocket Propelled Grenade Launcher).

Nei, det Amerikanske forsvaret bruker ikke dene upresise, gamle rakettkasteren.

De bruker en S.M.A.W. (Shoulder-Launched Multipurpose Assault Weapon), da denne er mye nyere, mer presis, og Amerikansk-produsert.

Noen andre våpen som dere mener er for dyre for det amerikanske forsvaret?

EDIT: For å svare raskt på posten din ovenfor: Pølsevev.

Det fantes motorsykler på den tiden (lenge før det også), men det er ikke det jeg mener!

Det er absolutt greit at det ikke er motorsykler, og at "radioen" er crap.

Jeg vet at det gjør det mer realistisk, men med realismen blir det samtidig kjedelig.

Synes ikke dere at det er mye kulere å få ti DVD filmer gratis fra en butikk enn å måtte betale for dem?

Det er det jeg mener! Når det blir realistisk, blir det kjedelig. Derfor er kjøringa i Vice City mye morsommere, fordi det er så få regler, og det er større variasjon på kjøretøy, og deres fart.

Men om dere skal holde fast med at Mafia skal være så realistisk: Hvorfor ER det da en radio i bilene?

På den tiden var det nesten ingen (tror ikke det var noen) biler som hadde innebygd radio.

Men igjen er det for å ikke gjøre spillet for kjedelig, akkurat slik Rockstar har gjort det på sin måte med GTA-serien...

Endret av MeTa][iC
Skrevet

Ja, han har et poeng. Realisme er bra, men det må ikke gå utover spillbarheten. Det er der nøkkelen ligger til et godt spill. Mafia har stemning, stil og til tider god realisme, men for min del er bilkjøringa en stor svart flekk i spillet.

Skrevet
Ja, han har et poeng. Realisme er bra, men det må ikke gå utover spillbarheten. Det er der nøkkelen ligger til et godt spill. Mafia har stemning, stil og til tider god realisme, men for min del er bilkjøringa en stor svart flekk i spillet.

Akkurat mitt poeng.

Mafia har en flott, og realistisk bilkjøring, men det blir bare så kjipt og kjedelig, da du må kjøre lange strekninger med de samme kjedelige bilene mellom HVERT oppdrag (ofte må man kjøre langt I oppdragene også), selv om at det som oftest ikke skjer noe under kjøreturen!

Skrevet
Bilene i Mafia har ikke radio, så jeg vet ikke hvor dere har fått det fra... Derimot så har hver bydel hver sin sang/melodi.

Er det jeg mener. Hvor er realismen der? En sang som bare "er der"?

Skrevet

Bilkjøringen er jo nettopp noe av sjarmen med Mafia etter min mening.

Det gjør meg ingenting at jeg må kjøre endel mellom til\fra oppdragene, er mer en en gang at det har blir biljakter med politiet som må ordnes før jeg kommer frem.

Kjøringen i spillet er mye bedre dersom man har ratt og pedaler for dem som ikke har det.

Farten på bilene og styringen er jo til de grader bedre en GTA.

Skrevet
[iC' date=28/03/2005 : 17:12]
Bilene i Mafia har ikke radio, så jeg vet ikke hvor dere har fått det fra... Derimot så har hver bydel hver sin sang/melodi.

Så det er rart med fks. filmmusikk også?

Skrevet
[iC,28/03/2005 : 17:12]

Så det er rart med fks. filmmusikk også?

HÆ?!

Grunnen til at Mafia (som i filmer) har muskk, er for å få opp stemningen.

Men så er det noen som sitter her og preiker om at Mafia er en Über-schnitzel av en tour-of-realism.

Om Mafia liksom SKAL være så jævla realistisk, hvorfor er det da musikk når man setter seg inn i bilene?

Jeg har ikke noe imot det, men da må ikke folk komme her og slakte GTA fordi det er "urealistisk"!

Skrevet (endret)
[iC,27/03/2005 : 22:59]
[iC,27/03/2005 : 20:31] Hvilke våpen i GTA er det som forsvaret i USA ikke har råd til?

Det Amerikanske forsvaret bruker ikke flammekaster så mye nå, men det er ikke av økonomiske grunner

(heller av grunner som at flammene lager utenkelige smerter for den som ble truffet. Dette ble bevist under WW2 og Vietnam-krigen).

Forøvrig heter det ikke "Bazooka". Den rakett kasteren i Vice er en russisk-laget RPG-7 (Rocket Propelled Grenade Launcher).

Nei, det Amerikanske forsvaret bruker ikke dene upresise, gamle rakettkasteren.

De bruker en S.M.A.W. (Shoulder-Launched Multipurpose Assault Weapon), da denne er mye nyere, mer presis, og Amerikansk-produsert.

EDIT: For å svare raskt på posten din ovenfor: Pølsevev.

Det fantes motorsykler på den tiden (lenge før det også), men det er ikke det jeg mener!

Det er absolutt greit at det ikke er motorsykler, og at "radioen" er crap.

Jeg vet at det gjør det mer realistisk, men med realismen blir det samtidig kjedelig.

Synes ikke dere at det er mye kulere å få ti DVD filmer gratis fra en butikk enn å måtte betale for dem?

Det er det jeg mener! Når det blir realistisk, blir det kjedelig. Derfor er kjøringa i Vice City mye morsommere, fordi det er så få regler, og det er større variasjon på kjøretøy, og deres fart.

Men om dere skal holde fast med at Mafia skal være så realistisk: Hvorfor ER det da en radio i bilene?

På den tiden var det nesten ingen (tror ikke det var noen) biler som hadde innebygd radio.

Men igjen er det for å ikke gjøre spillet for kjedelig, akkurat slik Rockstar har gjort det på sin måte med GTA-serien...

Herregud, du skriver mye rart du..

1. Det han mente med at militæret ikke hadde våpnene er vel nettopp det at militæret i GTA ikke har de våpnene. (Det er viktig å skille mellom virkelig forsvaret til USA og forsvaret i GTA.)

Han sier heller ikke noe om at noen våpen er for dyre for USAs forsvar. Han sier at forsvaret i GTA ikke har tilgang på dem eller at de bare rett og slett ikke bruker dem.

2. Det er ingen biler i Mafia som har radio. Det er rett og slett musikk for forskjellige steder. Det skaper stemmning.

3. Bilene blir MYE tøffere i Mafia. Prøv å fullfør spillet før du uttaler deg..

Endret av Zythius
Skrevet

Jeg for min del plasserer Mafia i en kategori og GTA i en annen.

I Mafia spiller du som en ekte Mafia. De eier deler av byen, men likevell ikke alt. De kan lett bestikke politie, men gjør det ikke åpenlyst. Derfor blir du knepen av politiet men du kommer deg ut igjen.

Musikken i Mafia bygger opp på følelsen av spillets tids perspektiv. Den gamle Jazz typen kan høres overalt. Gamle låter som du ikke viste fantes kommer frem, og byen i seg selv ser ut som det gamle USA. Mafia er bra vis du foretrekker action, historie, sniking og realisme.

GTA er på en hel annen måte. GTA er raske biler, skyt det du ser (med lite konsekvenser annet enn en heller svak politistyrke) og mye adrenalin. Selvf, det er konsekvenser vis du får noe mer en politiet etter deg (slik som special force og militære). I GTA kan du springe rett forbi en purk mens du holder et automat gevær uten at noe skjer, men du kan ikke klappe ned en gammel dame uten å få fengsel.

Det jeg prøver å komme frem til er, at om du liker realisme og historie med konsekvenser, velger du Mafia. Det er både raske biler og djevelsk sløve biler. Stort land område og mye spilling. Om du ikke liker realisme, men liker høy fart og mye blod, gør og action, da er GTA et sikkert valg. Drit i purken, drit i loven. I GTA er du loven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...