Gå til innhold

Razer Diamondback er død helt til jeg bytter port.


Anbefalte innlegg

Anbefalte tidligere å bruke en USB hub med egen strømforsyning, har nå en kompis som har gjort det. Det hjalp ikke på problemet...

 

Kanskje strømforsyningen er liten... hvem vet ?

 

Uansett temmelig døvt å lage en USB mus som noen USB ikke takler (etter poster på HW, en del faktisk) :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette problemet går igjen med de fleste nymotens muser, blant annet min egen MX510. Det har lite (om ikke ingenting) med hvor sterk PSU er.

Det har med hvor mye hovedkortet leverer av strøm til USBportene.

I oppstart når maskinen er kald er det meget lite strøm som leveres til disse portene, og dette gjør at musene ikke reagerer før du har plugget de ut og inn igjen.

 

Problemet kan ikke fikses som jeg vet med drivere, om de ikke kan få musene til å gå på mindre strøm i oppstart slik at det er liv i dem, for å så trekke det som trengs når du kommer inn i OS.

Det som derimot hjelper er om du har et hovedkort som lar deg justere strømstyrkene som skal gis til USBportene. Vet at Asus kort har denne muligheten.

 

Hvorfor ikke alle USBhubbene fikser dette problemet kan jeg bare spekulere i, men det kan sikkert ha noe med at ikke alle gir maks effekt når den skrues på, i likhet med hovedkort. Jo mer du betaler.....

Endret av bamsefar
Lenke til kommentar

Har samme problem med en shuttle boks jeg har på jobb. Den har ganske så liten psu og prosessoren er overklokket så mye som det lar seg gjøre. Jeg også må dra ut og inn kontakten etter boot for at mus (og av og til tastatur) skal registreres.

 

Shuttle boksen er fylt til randen av komponenter, interne som eksterne så det er nok et strømproblem

 

DrE

Lenke til kommentar

Med meg så er det altså slik : når jeg starter maskinen blinker musen en gang, så lyser den (uansett) så kommer XP loading screen, og da stopper den og lyse, etter loadingen er det tilfeldig om den lyser eller ei. skulle trodd det var usb drivere / xp drivere som kunne løse dette...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har samme problemet med min diamonback.

 

Har 550w PSU, tror det skulle holde. ;)

 

Har instalert siste drivere.

 

Dette skjedde aldri med MX510 musa. Den hadde jeg i en god del måneder på samme hk og psu som i dag.

 

Skjer kun ved oppstart, og da avogtil, kanskje noe slikt som hver 10 oppstart eller skjeldnere.

 

Dra bare ut og setter inn igjen, så er det i orden.

Endret av B-QL
Lenke til kommentar
Driver version 4.0.0.3 known issues:

 

1. Unplugging and replugging the Diamondback will cause the driver to not detect it, your mouse settings may then not be applied properly. Rebooting your computer resolves this issue.

 

2. The Diamondback is an advanced peripheral that approaches the limit of the USB specification. On some machines, on a cold start this may cause the Diamondback not to power up due to insufficient power supplied by the motherboard to the USB port. A reboot resolves this issue (or try another USB port instead).

 

3. The incompatibility with the nForce chipset motherboard in the prior version (4.0.0.2) has been fixed.

 

Resolution 21491 

 

Back to Topics

 

Q.  Sometimes my Razer mouse does not work at startup after a cold start?

A.  Make sure your ports are not going into hibernation mode. Check the following:

- Right click on the My Computer icon and choose Properties.

- Click on the Hardware tab.

- Click the Device Manager button.

- Click on the + sign next to Universal Serial Bus Controllers.

- Right click on any Root Hub and choose Properties.

- Click the Power Management tab and make sure there is NO CHECK in "Allow computer to turn off this device to save power"

- Click the OK button and do this for each Root Hub.

- Next, click on Start and Control Panel.

- Double click on Power Options.

- Click the Hibernation Tab and uncheck Enable hibernate support.

 

Som vi kan se er Razer klar over problemet og holder sikkert på å fikse det, men for noen fungerer det kanskje å løse det som beskrevet over.

Lenke til kommentar

Tror nok disse problemene er ganske vanlige med nye HK og WinXp med SP2. Hva som er fellesnevneren her skal jeg ikke spekulere i.

 

Jeg har selv et ganske nytt HK med 8 USB 2.0 kontakter. 4stk. direkte på HK, og 2 PCI kort med 2 kontakter hver. Jeg har kun en skriver og en kortleser tilkoblet disse portene.

 

Uansett er det slik at jeg ofte må bak på maskinen for å bytte tilkobling på kortleseren. Ikke hver gang, men ofte når maskinen har vært slått av en stund, så starter ikke kortleseren automatisk når maskinen slås på (kortleseren er btw USB 2.0). De samme problemene har jeg med en passiv HUB som jeg hadde tilkoblet tidligere, Denne måtte jeg også koble fra/til for å få den til å virke. Skriveren har vært mer stabil, har aldri måtte gjøre dette med den.

Ikke er det drivere som ligger å kødder heller, for jeg formaterer systemdisk i ny og ne, og dette er det samme hver gang.

Både HUB og kortleser fungerte (og fungerer fortsatt) utmerket på mitt gamle HK!

PSU burde ikke være problemet hos meg, så hva som lager disse problemene er ikke godt å si! :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...