Gå til innhold

Angrefristen, i vanlige (/ikke nett-)butikker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar jeg ikke feil så gjelder kunn angrefristen ved kjøp over nett/tlf/postordre. Dette er pga du ikke kan se og teste produktet som du kunne ha gjort i en vanlig butikk. Det at butikker som elkjøp reklamerer med 30 dagers angrefrist er noe de har valgt selv. Ikke noe de er pålagt å gjøre

Lenke til kommentar
Angrefristen gjelder kun ved fjernsalg der avtale om kjøp er inngått over telefon, e-post, nettbutikk e.l.

MEN: dersom du ringer og ber butikken legge av noe som du kommer og henter senere kan dette faktisk gi deg angrerett...

Hvordan kan det gjøre det? Det er fortsatt ikke fjernsalg. Så lenge det er salg over disk på et utsalgssted som er fast så har du ikke angrerett.

Lenke til kommentar

Hei! Som de andre sier her så har du ved normal diskhandel ikke noen angrerett.

 

Det jeg personlig ville prøvd på, er likevel å prøve å få byttet produktet hos selger. Det verste svaret du kan få er jo nei....og om de velger å ta det inn så er jo dette veldig god kundeservice. Nevn gjerne dette til selgeren, og han biter kanskje på agnet... :)

Lenke til kommentar

Det var vel en sak på vg-nett eller lignende nettavis rundt juletider om nettopp dette. At butikker (ikke nett-) står fritt til å velge hva slags angrerett de praktiserer. Selvfølgelig innenfor de gitte regler da. Det virket som om denne artikkelen ville advare folk mot å tro at man har en hvilken som helst angrerett ved salg over disk. Det har man altså nødvendigvis ikke, men forskjellige butikker kan praktisere dette forskjellig.

 

Å levere tilbake et forsiktig åpnet tastatur til 150,- skulle nok ikke være noe problem, men å levere tilbake en åpnet og godt brukt bærbar f.eks blir nok litt vanskeligere.

 

Hva slags produkt gjelder det?

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har jobbet 15 år i en data/elktrobutikk (ikke nå lenger), og har erfaring med slike saker som dine.

 

Ta med deg varen til butikken. Si at du er missfornøyd med produktet. I og med at at varen er åpnet og "testet" vil de nok ikke tilby full tilbakebetaling, men du bør spørre de om de kan ta produktet tilbake mot et lite gebyr/ avkortning i summen. Trolig er dette bedre for deg enn å selge den på bruktmarkedet.

 

Hvis de ikke vil betale ut penger, kan du spørre om tilgodelapp. Da er jo butikken sikret et fremtidig salg, og jeg tror helt sikkert at du vil ha behov for andre produkter de selger i fremtiden.

 

MVH

Kaare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...