Gå til innhold

KOTOR eller KOTOR2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan si meg enig i det meste av kritikk som rettes mot KOTOR2, men ikke skyld på Obsidian, det var Lucasarts som bestemte når spillet skulle slippes og tvang det ut i den noe uferdige formen. Synes faktisk historien i KOTOR2 kunne blitt bedre enn i 1eren hvis flere tråder ble samlet inn på slutten. Kreia (KOTOR2) er også den råeste npcen i serien (er en stund siden jeg spilte KOTOR)... Tross i alle sine feil er KOTOR2 fortsatt et veldig bra spill, men kjøp KOTOR først, og hvis du digger det, skal du ha 2eren også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ser det iallefall ut som om det kommer en KOTOR3 med tid og stunder og med helt ny spill-motor :thumbup:

Assistant producer John Morgan hos Obsidian Entertainment sier på forumet til Obsidian:

"Obsidian Entertainment is indeed working on a third project. All I can really say is that it's in a state of pre-production at the moment and it is not a Bioware license."

Skrevet (endret)
Kan si meg enig i det meste av kritikk som rettes mot KOTOR2, men ikke skyld på Obsidian, det var Lucasarts som bestemte når spillet skulle slippes og tvang det ut i den noe uferdige formen. Synes faktisk historien i KOTOR2 kunne blitt bedre enn i 1eren hvis flere tråder ble samlet inn på slutten. Kreia (KOTOR2) er også den råeste npcen i serien (er en stund siden jeg spilte KOTOR)... Tross i alle sine feil er KOTOR2 fortsatt et veldig bra spill, men kjøp KOTOR først, og hvis du digger det, skal du ha 2eren også.

Helt uenig fra min side, igjen :)

Jeg syntes ikke Kreia var en særlig bra NPC/PC, og hvis du likte 1ern bør du holde deg unna 2ern for å slippe å få "ødelagt" den gode feelingen du sitter igjen med etter 1ern.

Får nesten håpe det du sier her stemmer, angående Lucasarts, slik at iallefall NWN2 blir bra. Skulle heller ønske at Obsidian Entertainment var som Blizzard (Før WoW) og Valve: It's done when it's done.

Endret av Blib
Skrevet
Får nesten håpe det du sier her stemmer, angående Lucasarts

Det er i alle fall det som er gjennomgangstemaet på Obsidian-forumet. I såpass historiedrevne spill som KOTOR1/2 er, kan man lett se gjennom fingrene med litt rusk i maskineriet. Det jeg synes er utrolig fett med Kreia og historien i 2-eren, er måten Kraften blir fremstilt på, at det ikke er langt fra Jedi til Sith og at begge fraksjoner tar feil på mange måter. Det jeg ikke liker (i begge spillene, men kanskje særlig i 2-eren) er hvordan man skaffer seg light/dark side points. For å få lyse poeng må man ofte gjøre overdrevet dumsnille og lite gjennomtenkte ting, for å få mørke må man gjøre ting som ofte er så grenseløst brutale og parodiske i sin ondskap at man vegrer seg.

Skrevet (endret)

Helt klart 1'ern. Ble sykt hekta av den. Spilte den igjennom 3 ganger :)

2'ern var det bare så vidt jeg giddet å spille igjennom 1 gang. Ble ikke hekta i det hele tatt. Men skal spille igjennom en gang til for å se om det blir bedre da...

Endret av LoveAmiga
Skrevet

Ser ut som det er mange som ble skuffet av KOTOR2. Siden det ikke var Bioware som sto bak, hadde jeg ingen grunn til å tro at det skulle bli like bra som forgjengeren, men når det kom såpass nære som det gjorde, ble jeg bare positivt overraska. Synes ikke det fortjener all dritt som blir slengt imot det - har nettopp begynt på tredje gjennomgangen og kjenner forsåvidt at det begynner å bli nok, men må jo runde det som sith lord også :!: Føler at mye av flaminga mot spillet først begynte da det ble klart at Obsidian hadde utelatt mye av manus.

Skrevet

Tok å brukte force storm mens eg sto litt vekk fra kreia og da kom bare lightsaberene etter meg... brukte vel force storm så life support pack (eller noe slikt) gjenom hele kampen. Ble litt sur nor ebon hawk bare kom og tok meg med til en ukjent plass.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Det er hemmelig, sier det ikke til deg :p

Nei, hadde noen visst, hadde det vel vært en del presse rundt det, tenker jeg. Har de sagt de driver med et tredje prosjekt, så stemmer vel det. Håper Lucasarts, kloke av skade, lar Obsidian faktisk gjøre spillet ferdig denne gangen. Da kan det fort bli det beste i serien.

Fikk en god ide her mens jeg skreiv. Tenk hvis KOTOR3 kommer til Revolution og man kjører Lightsaber-kamper med kontrolleren! Det blir moro!

Skrevet

det jeg likte med 1eren var at man fikk så forferdlig godt forhold til karakterene man spillte med, så mye at jeg faktisk ikke greide å bli ond, orket ikke tanken på å måtte drepe han gamle gubben og mission..

Skrevet
det jeg likte med 1eren var at man fikk så forferdlig godt forhold til karakterene man spillte med, så mye at jeg faktisk ikke greide å bli ond, orket ikke tanken på å måtte drepe han gamle gubben og mission..

5329605[/snapback]

Word.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg har nettopp begynt å spille toeren igjen, og jeg må si at det er et av de bedre spillene jeg har vært borti. Anbefales eneren, eller er det håpløst utdatert?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...