Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

48t eller 20minutter?


Anbefalte innlegg

Dagen. Topic sier vel litt, jeg skal velge mellom 48timer og 20minutters forberedelse til prøve eksamen. Altså prøve-muntlig. Men som dere forstår er jeg i sterk tvil. På skolen driver alle lærerne propaganda FOR 20minutter versionen, og sier at den er best, og mye bedre en alt annet og at den eier, ja, altså , ALT. 48timers modulen, får vi vite svært lite om, men jeg har hørt at rektor er veldig åpen til den, og det må da bety at den ikke er udugelig. Jeg tror heller at det er lærerne som er redde for noe nytt (første året med 48t).

 

Jeg er veldig i tvil, og lurer på om noen andre har valgt 48timer, og evt gjenomgått dette og kan fortelle litt om hvordan det fungerer. Vi får nesten ikke vite en NOE som helst på skolen, så mer info om 48timer og erfaring ønskes!

 

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Jeg ville valgt 48t-modellen, det er alltid deilig å ha god tid på å forberede seg. Men det er også utrolig mye som kan memoreres på 20 minutter, såfremt du har arbeidet godt under forberedelsestiden.

Lenke til kommentar

Sitter hjemme og forberederer meg til matte-prøveeksamen. Litt slit. Før jul var jeg oppe i historie; avslutningen på den kalde krigen. Det var mye bedre. Da lagde meg og han jeg gikk opp med en presentasjon på lik linje med en forelesning og holdt denne for sensor. Vi snakket i 30 min og fikk spørsmål resten av tiden. Og da vi var ferdig ble vi belønnet med toppkarakter.

 

På min skole er det slik at alle har 48t forberedelse. Uansett fag.

 

PS! Går i 10.

Lenke til kommentar

Hadde jeg kunnet velge hadde jeg tatt tjueminutters-saken uten å nøle. Å forberede seg med noe i 48 timer er jo bare slit. :wee:

 

Kom opp i krl i 10. klasse. Leste gjennom pensum en gang mens jeg skriv litt stikkord. Kom så på skolen og skrev over mesteparten av stikkordene og notatene jeg hadde til et ark jeg fikk lov å ha med på de 20 minuttene jeg fikk til rådighet. Ble en enkel sekser. :thumbup:

Endret av nr.4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...