Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som er med kassegitarer er; De skal ha jevn luftfuktighet, helst rundt 40%, de skal ha jevn temperatur døgnet rundt og det skal for guds skyld ikke befinne seg i samme rom som en peis e.l. som fjerner luftfuktighet. Er og ulurt å stille de mot radiatoren :hmm:

De sa noe sånt når jeg kjøpte min ja.

 

Siden den gang (33 år siden) har den ligget ute i regnet på telttur, blitt brukt som slagvåpen i en slosskamp eller tre, vært utendørs på hytta i adskillige minusgrader, innendørs på hytta med tre vedovner på fullt, hatt tykke strenger, tynne strenger og ingen strenger, overlevd barn og barnebarn, og ennå er den like hel.

 

Det må være meningen at jeg skal ha den gitaren til at jeg dør.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Det som er med kassegitarer er; De skal ha jevn luftfuktighet, helst rundt 40%, de skal ha jevn temperatur døgnet rundt og det skal for guds skyld ikke befinne seg i samme rom som en peis e.l. som fjerner luftfuktighet. Er og ulurt å stille de mot radiatoren :hmm:

De sa noe sånt når jeg kjøpte min ja.

 

Siden den gang (33 år siden) har den ligget ute i regnet på telttur, blitt brukt som slagvåpen i en slosskamp eller tre, vært utendørs på hytta i adskillige minusgrader, innendørs på hytta med tre vedovner på fullt, hatt tykke strenger, tynne strenger og ingen strenger, overlevd barn og barnebarn, og ennå er den like hel.

 

Det må være meningen at jeg skal ha den gitaren til at jeg dør.

 

Geir :)

Høres ut som du har fått en skikkelig tanks der, ja :)

 

Merke?

Lenke til kommentar

Å ta bilde av bøyen ble vanskelig, den er vel ikke så stor da. Er ikke prat om mye, omtrent like mye som en fret. (metalstreng som går på tvers av nakken)

 

Edit: når jeg krummer nakken med nevene når jeg spiller så får jeg en ren lyd igjen. Da bøyer eg nakken vekk fra meg, slakkere strenger.

Endret av Hamnli2
Lenke til kommentar

En bøy går greit. Det spørs bare hvordan den bøyer.

 

Kan den minne noe om de blå eller de røde bøyene? Ser den lik ut på begge sider eller er det noe særlig forskjell?

 

edit: Det er ikke uvanlig at halsen endrer seg litt med tiden. En liten justering av truss-rod'en fikser ofte biffen.

post-83845-1237333310_thumb.jpg

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Jeg har planlagt å kjøpe en MusicMan Petrucci gitar, og selgeren befinner seg i Oslo, mens jeg befinner meg i vakre Nord-Norge :p Har dere noen tips til den mest sikre måten å sende gitarer på? Noen erfaringer med posten?

 

Gitaren er ganske dyr, så har ikke lyst til å få den ødelagt FØR jeg har den selv (heller ikke etter jeg har fått den da, men det er jo en annen sak:P)

 

mvh

Tord

Lenke til kommentar

Hardcase og papp eller noe annet (som ikke skraper etc) for å tette igjen alle mellomrom mellom gitaren og casen for å unngå bevegelser. Og så putte den i en eske igjen :p

 

Se her.

 

Eller så kan du be ham om å få tak i sånn trekant/trapes-pappeske med isopor og trebjelker inni som fabrikker og butikker bruker når de sender gitarer. Tror de fleste gitarsjapper har slike liggende som man kan få hvis man spør pent.

 

Hvilket budfirma som brukes spiller ingen rolle; hvis pakken må innom et fly så blir den lemlestet..

 

Grom gitar forøvrig. En kompis kjøpte nettopp en slik med 10k i avslag hos en butikk i oslo.

Lenke til kommentar

Det er vel noen som synes det er tøft, men hver sin smak sier nå jeg, for jeg synes det er butt-ugly. Tror bare strengene står "feil vei", med stoppekulene oppe der hodet skulle vært, mens stemmeskruene er nede på kroppen..

 

Allan Holdsworth er jo en kjent bruker av slike gitarer, vakkert gitarspill, ikke fullt så vakker gitar.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...