Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt gitaren min inne til retting av halsen, eller stemming, om du vil.

Betalte 300kr, inkl. Nye strenger.

Jeg gjorde dette fordi jeg fikk ulyder blant annet på 4,6,9 og 11bånd.

 

- Skurringa er der ennå.

 

Noen tips? (hel akustisk, 6streng, stål)

Krev pengene tilbake for dårlig service, de har ikke levert det du betalte for.

 

Kan det være sadelen/nøtta som er såpass slitt ned at strengene tar i båndene? Jeg ville prøvd å bytte sadel og nøtt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å dele litt fantastisk musikk og gitarspill med dere. Utrolig hvor sjeldent Rory Gallagher blir nevnt i musikkdiskusjoner sånn generelt.

Er det bare jeg som hører det der er veldig likt Gilmour's spilling? Noen som vet noe om det var inspirasjon, eventuelt omvendt eller at de bare spiller over de samme skalaen og eh sånt?

 

Syntes nå det var ganske likt. Uten at det er noe negativt rundt det.

Endret av Binko
Lenke til kommentar
hvorfor?

Fordi en vanlig nøtt holder en god stund...

Er nøtten først tilpasset, tror jeg noe annet må justeres før nøtten.

 

 

Nå vet jeg verken hva nøtt eller en sadel er, men i bånd av halsen, ca 12bånd og til 15bånd, går den opp, å videre fra 12bånd til 1bånd, går den på en måte nedover.

 

jeg får ta en tur tilbake, men kan det være dette som skaper skurringen? Gitaren er 1år gammel.

 

Den har fått noen skrammer, men har aldri fått noen skader i nærheten av halsen.

Lenke til kommentar
Krysser fingrene for at jeg får lov til å nevne i denne tråden at bandet jeg er gitarist i omsider har fått fullført vår første demo :)

Kan høres på her!

Kommentarer på gitarspillet taes imot med takk. :)

Grattis...

Akkurat hørt igjennom...to ganger.

Har ikke så veldig mye å utsette på gitarspillinga. Syntes den var enkel og svært stilig.

Savner kanskje at i enkelte parti så kunne 2.gitarist ha trøkket litt mer opp bak med mørke powerchords (1:10 --> 1:53). Altså dette er ett mastering issue tror jeg. Låta ble litt flatere enn den strengt tatt trengte å være på grunn av dette. Dere kunne også gjort plass til en heftig gitarsolo på det rolige partiet ved (1:53) som hadde økt i intensitet utover... ikke shredding, men en melodiøs up-tempo gitarsolo.

 

Ser jeg bort i fra dette spikkeriet basert på egne preferanser så synes jeg at dette var noe jeg glatt kan like.

Jeg har tross alt hørt på låta to ganger...

 

Edit: tre ganger ;)

Lenke til kommentar

Mange, mange takk, Griffin!

Jeg er i grunn enig med det du sier. Dessverre er det slik når jeg skriver låter, at jeg ofte kommer til et punkt hvor det kjennes som jeg er ferdig, og inspirasjonen tar slutt.

 

Utrolig bra å høre at det mer eller mindre falt i smak!!

 

Igjen, mange takk!

 

EDIT: Det at myspace kutter kvaliteten kraftig, er vel også en medvirkende årsak til noe av det du hadde å utsette, tenker jeg. :/

 

-Johannes :)

Endret av SGE7000
Lenke til kommentar

kult! :)

Mye å velge i da... Stones har jo mye kult. Kanskje har du hørt om Humble Pie eller Mc5? Kul 70-talls skranglerokk som egner seg meget godt med to gitarer! Om du er litt me rpå den funky sida kan du jo sjekke ut det disse to gjør sammen :) Lukather overrasker her ass ;)

Lenke til kommentar
Krysser fingrene for at jeg får lov til å nevne i denne tråden at bandet jeg er gitarist i omsider har fått fullført vår første demo :)

Kan høres på her!

Kommentarer på gitarspillet taes imot med takk. :)

 

NEEDS MORE COWBELL!

 

Men serriøst, mer low-end hadde vært på sin plass.

Ellers var det ganske bra. Mangler solo tho.

 

Takker, takker. ;)

Det at det virker som det er lite low-end, velger jeg å skylde på enormt kvalitetkutt ved opplasting til myspace.

Det høres i alle fall (selvsagt) mye bedre ut i høykvalitetsversjonen!

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt og så smått ta opp igjen gitarspillingen. Mulig jeg og en kamerat sparker igang ett band/prosjekt etterhvert.

I den forbindelse skal jeg ha litt utstyr igjen, siden det meste er solgt unna. Har spilt gitar siden 1980... går mest i metal/rock.

 

Det er hovedsaklig gitar og forsterker jeg skal ha. Forsterker ser jeg for meg en Line6 Spider III (Jam, 75, 120 eller 150) - blir nok ikke riggen jeg en gang hadde, type 2xMarshall 4x12" og Mesa/Boogie Studio preamp og 400W sluttsteg.

 

 

Gitar er det jeg egentlig lurer litt på;

 

Ser etter en grei metal gitar til rundt 5-6000 kroner, og har sett på ett par stk.

 

Jackson DXMG Dinky - ca. 5 600,-

 

jackson_dxmg_07.jpg

 

 

 

Schecter Export Demon FR ca. 5 000,-

 

133332_24_1_2008_13_44_39_864.jpg.jpg

 

 

 

Hvordan er Jackson vs Schecter?

Vurderer også evt. en Epiphone Les Paul... Gibson blir for dyrt :(

 

Andre forslag til gitar mottas med takk! (Har bl.a. hatt diverse Kramer og Hamer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...