Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du vet vel hva et bånd er. hvis ikke:

A fret is a raised portion on the neck of a stringed instrument, that extends generally across the full width of the neck. On most modern western instruments, frets are metal strips inserted into the fingerboard. On historical instruments and some non-European instruments, pieces of string tied around the neck serve as frets.

 

Frets divide the neck into fixed segments at intervals related to a musical framework. On instruments such as guitars, each fret represents one semitone in the standard western system where one octave is divided into twelve semitones.

 

24 bånd betyr rett og slett at halsen er delt inn i 24 toner...

Lenke til kommentar
du vet vel hva et bånd er. hvis ikke:
A fret is a raised portion on the neck of a stringed instrument, that extends generally across the full width of the neck. On most modern western instruments, frets are metal strips inserted into the fingerboard. On historical instruments and some non-European instruments, pieces of string tied around the neck serve as frets.

 

Frets divide the neck into fixed segments at intervals related to a musical framework. On instruments such as guitars, each fret represents one semitone in the standard western system where one octave is divided into twelve semitones.

 

24 bånd betyr rett og slett at halsen er delt inn i 24 toner...

6275200[/snapback]

Åja... :blush: Var litt kjapp i svingen der ja... Hehe

Lenke til kommentar
Har nå sett ut en annen gitar,og kjøper en amp utenom. Er denne noe bra da,er som sagt komplett nybegynner

 

Her er den

6275388[/snapback]

To ord: Styr unna.

 

Washburn har begynt å få dreisen på billigare kassegitarer, men eletrisk kan dei faen meg ikkje. Uansett, å kjøpe ein så billig gitar i USA er berre tull. Den der kjem fort på 3000kr. Koster sikkert det samme, om ikkje mindre her i landet.

Lenke til kommentar

I dag kjøpte jeg drømmegitaren, en Gibson Es-335.

Denne kjøpte jeg brukt for 13 000,- av naboen og den er helt fantastisk flott og god å spille på. På bildet ser den litt orange ut, noe den egentlig ikke er. Lykkelig, nå. :D

post-25325-1149875237_thumb.jpg

Endret av Laman
Lenke til kommentar
Skal kjøpe meg gitar. Har aldri spilt før,så jeg er totalt nybegynner. Har funnet to pakker på music123.com. Hvilken av disse to skal jeg velge?

 

Nr.1

 

Nr.2

 

Noen kommentarer om hvilken jeg bør velge? Kanskje en annen pakke?

6265063[/snapback]

 

Forskjellene er vel bare gitarene?, og nr1 har vhs i stedet for dvd. Hadde selv gått for nr2.

6265249[/snapback]

 

 

 

BARE SÅNN AT FOLK VETT DET, så shipper ikke 123music til norge... også mange andre som heller ikke gjør det!!.. still spørsmål om de gjør det!

Lenke til kommentar
Ganske uenig i den, egentlig. Det finnes ganske mye fint til rundt 4000 kroner, om man leter skikkelig. F.eks Ibanez, Epiphone og fender/squier har en del ålreite modeller i den prisklassen. Billige BC Rich-gitarer skal det ikke mye til for å slå når det gjelder lyd, kvalitet og spillefølelse. Men men, vil du ha en drapsvåpengitar så er det kanskje eneste alternativ. :shrug:

6261185[/snapback]

Sant det du sier med drapsvåpengitar... Han er et Slipknot fan.. Og er litt heavy av seg... Menmen, fra hans side er det utseendet som teller da...

 

BTW, jeg har en Epiphone G-310. Er dette en bra gitar? Få litt kritikk nå! :p

6262576[/snapback]

 

jaja..

 

holder meg unna billigmodellene til bc rich....

Gibson sg standard er tingen!!.. :D den er så deilig å spille på ska jeg love :D:cool: deg.. :D:cool:

6263522[/snapback]

Hoh! Da er min skikkelig kvalitet da... Og jeg syntes selv at den er helt sinnsyk digg å spille på... *Føle meg overlegen* Men heter den egentlig Gibson sg?

6263554[/snapback]

 

om den heter GIBSON SG??.. seff gjør den det!...

GIBSON SG STANDARD HERITAGE CHERRY for å være heilt presis...:p

Lenke til kommentar
Såvisst sender music123 over dammen. Har handla for titusener derifra.

6276496[/snapback]

da har de endra sist gang jeg sjekka... da sendte de meg personlig email om at de ikke shippa til norge..

men times changes:P

Endret av boneraw
Lenke til kommentar
Såvisst sender music123 over dammen. Har handla for titusener derifra.

6276496[/snapback]

da har de endra sist gang jeg sjekka... da sendte de meg personlig email om at de ikke shippa til norge..

men times changes:P

6276514[/snapback]

Enkelte merker vert ikkje sendt utanlands, men dei gjer det med dei fleste. Fender og Gibson trur eg er to merker som dei fortsatt ikkje sender utanfor USA.

Lenke til kommentar
du vet vel hva et bånd er. hvis ikke:
A fret is a raised portion on the neck of a stringed instrument, that extends generally across the full width of the neck. On most modern western instruments, frets are metal strips inserted into the fingerboard. On historical instruments and some non-European instruments, pieces of string tied around the neck serve as frets.

 

Frets divide the neck into fixed segments at intervals related to a musical framework. On instruments such as guitars, each fret represents one semitone in the standard western system where one octave is divided into twelve semitones.

 

24 bånd betyr rett og slett at halsen er delt inn i 24 toner...

6275200[/snapback]

 

Jøsses. 24 toner a gitt!

Lenke til kommentar
Enkelte merker vert ikkje sendt utanlands, men dei gjer det med dei fleste. Fender og Gibson trur eg er to merker som dei fortsatt ikkje sender utanfor USA.

6276732[/snapback]

Jepp, det er korrekt. Jeg kjøpte for noen år siden en Ibanez (til junior) hos dem. Men Fender (blant andre) vil beskytte sine lokale distributører mot priskrig, antar jeg, og nekter dem å gjøre det.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Du skal svært nøye på det om du skal pirke på at det strengt tatt er snakk om halvtoner. Det er fortsatt ulike toner.

 

Geir :)

6277352[/snapback]

 

Man skal svært nøye hvaforno for å pirke på det? :tease:

6277456[/snapback]

... "nøye på det". Et vanlig uttrykk i det norske språk. Eller var det noe annet du tenkte på?

 

være nøye (på det) være pirkete, gnieraktig

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...