Gå til innhold

Extreme windows-uptime .


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvorfor Pc'n trekker Mye, Mye mer minne, ettersom den står på lenge?

 

når en pc nettopp er blitt slått på, kan den trekke ca: 250-300Mb ram, mens en pc som har stått på i ca: 10 dager, trekker ca: 800Mb ram

 

Det som trekker det meste av ram, er noe som i oppgavebehandling [ctrl+alt+del] kalles for: "dfrgntfs.exe".

 

 

Hva er dette og hvorfor trekker det så mye minne?

Endret av Backbone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Moltrez @ 13/03/2005 : 00:59)

dfrgntfs.exe er en prosess for Windows Defrag.

http://www.processlibrary.com/directory/fi...gntfs/index.php

Installer FreeRAM XP Pro, bruker det selv, og når noe drar mye minne, kjører jeg bare en "Free RAM", så får jeg mer minne.

 

Hvorfor det trekker så mye vet jeg ikke 

 

dfrgntfs.exe er ikke "på" da

Bare når du defragmenterer.

Sånne FreeRam programmer lurer bare, funker ikke.

 

 

 

Vel, det står bare på hele tiden her, selv om den ikke defragmenterer. men jeg er en hyppig defragmenterer, det kan jeg si :thumbup:

Endret av Backbone
Lenke til kommentar
Prøv, og se hva som skjer.

Det værste som kan skje er vel at du må restarte maskinen.

Nettop. du bare ser at det er mer Ram tilgjengelig med etter det så går alt treigt. Finnes en tråd om dette.

 

@ Backbone : :!: daså :p

Endret av Fur
Lenke til kommentar

Hva er poenget med å ha mest mulig ledig minne? Ledig minne er jo bortkastet minne. Hvis du ikke merker at maskinen går tregere, og minnet blir frigitt når noen andre trenger litt, så er det ikke noe problem at det er mye i bruk. Det er jo bare positivt at noen kan benytte seg av minnet ditt.

Lenke til kommentar
Sånne FreeRam programmer lurer bare, funker ikke.

Har du dokumentasjon å komme med?

Det er jo egentlig ganske innlysende: Når slike "FreeRAM"-programmer "frigjør" minne må de jo nødvendigvis ta dette "frigjorte " minne ett sted fra. Så det programmet gjør er å "ta tilbake" minne fra programmer/prosesser som hadde tilegnet seg dette minnet for å kunne gjøre sine oppgaver. Så selv om det ser ut som om Windows plutselig har fått mye mer minne, så har det ikke skjedd noe annet enn at du har fjernet nødvendig minne fra andre ting. Resultat av det: Generelt trgere maskin. Helt enig at slike programmer er bare lureri. Hvis det var så enkelt å øke ytelsen tilo Windows, hvorfor har ikke Microsoft lagt inn dette som standard i Windows for lengst da?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...