Gå til innhold

Forslag til ny regel på hw.no!


Anbefalte innlegg

hei!

 

for å si det mild er jeg nå møkka lei av å se folk her på forumet si at man kan selge ting til blodpris eller svindle folk på qxl når folk spørr etter prisen på ting de skal selge.

 

Slike oppfordringer burde ikke vere tillatt, når jeg synest litt synd på de som får en "super-mega pc" med komponenter som er ganske utdaterte, og som føler seg svindlet.

 

I tilleg er det ganske mange som klager over svindlene her på forumet, men dere må ikkke klage visst dere selv noen gang har sagt: "sell på qxl, der kan du få for dobbelte av det du får her på bruktmarkedet" og lignende!

 

Håper at en moderator vertfall svarer meg om sitt eget synspunkt og andre og kommer med hva di mener!

 

si akkurat det du vil (til meg, men som mange vet skifter humøret på moderatorene her fortere enn man kan si kake-under-stolen-din :tease: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (genetex @ 12/03/2005 : 01:34)
det er ikke linker til qxl i bruktmarede jeg mener, men folk på forumet som sier til en fyr som trenger hjelp til å fks selge maskinen sin: selg den på qxl, der er det lett å svindle folk, osv! :nei:

Tja, vet ikke helt jeg... Handler du brukt bør du skaffe deg litt kunnskap eventuelt få hjelp av en mer dreven i katogorien. Det er ingen lov som tilsier det at folk ikke kan by mer for et produkt enn det, det er vært!

Lenke til kommentar

QUOTE (genetex @ 12/03/2005 : 00:18)
hei!

for å si det mild er jeg nå møkka lei av å se folk her på forumet si at man kan selge ting til blodpris eller svindle folk på qxl når folk spørr etter prisen på ting de skal selge.

har du belegg for å si dette? kan du i det minste komme med noen linker til noen tråder hvor dette blir sagt som belyser poenget ditt.

 

QUOTE

si akkurat det du vil (til meg, men som mange vet skifter humøret på moderatorene her fortere enn man kan si kake-under-stolen-din  :tease:  )

Samme gjelder for dette.

 

Forslaget ditt hadde sikkert vært vel og greit hadde du kommet med en saklig begrunnelse, ikke bare synsing.

 

Er det ikke opp til hver enkelt forumbruker å ha ansvar for seg selv og egne handlinger?

Lenke til kommentar

ja det er eget ansvar å handle brukt, og man kan ikke bare kjøpe og tenke "jaha, dette er sikkert en super-mega spille pc dette"

 

det som er irriterende er at på den ene "siden" av forumet klager folk over svindlingen, mens det er ofte gitt råd om å prøve å selge for en pris mye over det man "skal" på den andre siden. (var ddet noen person angrep her?)

Lenke til kommentar

QUOTE (hart @ 12/03/2005 : 01:41)
QUOTE (genetex @ 12/03/2005 : 00:18)
hei!

for å si det mild er jeg nå møkka lei av å se folk her på forumet si at man kan selge ting til blodpris eller svindle folk på qxl når folk spørr etter prisen på ting de skal selge.

har du belegg for å si dette? kan du i det minste komme med noen linker til noen tråder hvor dette blir sagt som belyser poenget ditt.

 

QUOTE

si akkurat det du vil (til meg, men som mange vet skifter humøret på moderatorene her fortere enn man kan si kake-under-stolen-din  :tease:  )

Samme gjelder for dette.

 

Forslaget ditt hadde sikkert vært vel og greit hadde du kommet med en saklig begrunnelse, ikke bare synsing.

 

Er det ikke opp til hver enkelt forumbruker å ha ansvar for seg selv og egne handlinger?

Synsing er det slettes ikke da jeg kan innrømme at jeg selv flere ganger har oppfordret til salg på QXL.no for at folk skal få bedre pris for det de skal selge...

Lenke til kommentar

QUOTE (genetex @ 12/03/2005 : 00:42)
ja det er eget ansvar å handle brukt, og man kan ikke bare kjøpe og tenke "jaha, dette er sikkert en super-mega spille pc dette"

det som er irriterende er at på den ene "siden" av forumet klager folk over svindlingen, mens det er ofte gitt råd om å prøve å selge for en pris mye over det man "skal" på den andre siden. (var ddet noen person angrep her?)

Har du en link å vise til eksempel ?

Dessuten, det at folk skriver "men på qxl.no kan du sikkert får det detdobblete for det" er jo sånt det er!

 

qxl blir nok misbrukt en del ganger, men det verste er jo at folk virkelig tror at de får en "super-pc" når annonsen sier det....hallo, dette er en auksjon, og selgeren er en privatperson(som regel).

Lenke til kommentar

her er noen jeg fannt i farten:

 

Du får kanskje 7k på qxl eller noe, men "folket her" ville vel aldri betalt så mye.

 

Tror ikke du får 7k for den av noen som har peil.Selg den til en uvitende stakkar på qxl.

 

dette var faktisk allt jeg gadd å lete meg fram til, men alle vet det har sett slike svar mange ganger, nå må jeg sove *zzzz*.

Lenke til kommentar

QUOTE (P-in-P @ 12/03/2005 : 00:43)
Synsing er det slettes ikke da jeg kan innrømme at jeg selv flere ganger har oppfordret til salg på QXL.no for at folk skal få bedre pris for det de skal selge...

Det er ikke synsing å anbefale folk å selge der de kan få best salg.

 

Det kalles sunn fornuft.

Lenke til kommentar

QUOTE (hertugen @ 12/03/2005 : 01:51)
QUOTE (P-in-P @ 12/03/2005 : 00:43)
Synsing er det slettes ikke da jeg kan innrømme at jeg selv flere ganger har oppfordret til salg på QXL.no for at folk skal få bedre pris for det de skal selge...

Det er ikke synsing å anbefale folk å selge der de kan få best salg.

 

Det kalles sunn fornuft.

Det var vel ikke akkurat det, det var snakk om, men at det ikke var synsing at folk ble annbefalt å salge på QXL... Det var DET, det var snakk om...

Lenke til kommentar

Tror de som uttaler seg om synsing bør lese postene en gang til :)

 

Jeg ser bare at poengene til trådstarter henger litt i løse lufta.. greit at han har sporet en tendens i det siste som han åpenbart har blitt "irritert" over, men forumet er stort og det er nesten for mange tråder man må søke innom før man finner noe. Skal man gjøre et poeng ut av noe er det greit å begrunne det...

 

Om jeg skulle si at jeg er irritert over at det er veldig mange grå biler på veiene så henger det litt i løse lufta før jeg kan presentere noe som belyser poenget mitt.

 

Det at trådstarter bruker litt tid i forkant og graver fram en rekke tråder gjør det også langt lettere for moderatorteamet (om de er i godt humør da, har nå hørt at det endrer seg ofte) å vurdere en slik ny regel.

Lenke til kommentar

Nå er det jo mange som spør "hvor mye kan jeg få for denne maskina"

Da er jo svaret, du kan få mest for den på qxl, ikke at qxl er plassen du kan svindle folk.

 

De fleste her vet vel at man kan få mer enn du aner for en ting på qxl, så da er jo det

en rettferdig oppfordring fra folk å refferere til qxl om en person vil ha mest mulig for sin maskin.

 

Grunnlaget basseres jo på at personen gir korrekte opplysninger om maskina, og ikke utelater viktige opplysninger. på qxl er det jo folk som byr, de byr etter hvilke opplysninger som står i annonsen, er de korrekte, så kan man ikke si at man svindler en person om personen byr "blodpris" for maskina, eller hva det enn nå måtte være.

 

Selvfølgelig er det dumt for personen som skal betale, siden han mest sansynligvis ville fått maskina

billigere andre steder, men det er jo tross alt personen som byr. ingen tvinger han til noe.

 

er annonsen ukkorekt, og det mangler opplysninger, så blir saken noe helt annet.

 

 

Toze

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...