Gå til innhold

Skal "lappen" under boxed vifta fjernes?


Anbefalte innlegg

Poster denne her siden spørsmålet leder mest mot overklokking..

 

Jeg fjerna den fabrikkgoop'en som satt under boxed vifta til en P4 1,8GHz "NW" for å legge på artic silver 3. Men under så ser jeg at det sitter en metall "lapp" klistret til kjøleribba. Bør jeg fjerne den?

Syns tempen blei litt høy da jeg starta maskinen(45-50c idle) Veit at goop'en trenger innkjøringstid men alikevel så var det litt høyt. Til sammenligning så lå min AMD XP1600+ på rundt 43-45c idle med en relativt dårlig vifte.

 

Slik jeg har forstått det så utvikler P4 CPUene mindre varme enn AMD Athlon så det er vel noe som er "galt" her.. Sier "galt" for jeg vet at 45-50c er en akseptabel temp, men jeg vil likevel ned i 40-45 idle.. Med boxed vifta altså.

Kan nevnes at på AMD kjølern så fjerna jeg den metall "lappen", egentlig ved et uhell men slik jeg ser det så forværret ikke det tempen. Snarere tvert imot.

 

Men altså, bør jeg fjerne denne "lappen" som sitter under kjøleribba??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-06-26 20:38, Bugaloo skrev:

jeg har ikke gjort det og min 1,8 ligger på 42grader @2,2Ghz bruker as3. det blir litt bedre etter hvert. har du kabinett vifte?


 

Ja har en Enermax vifte i front som suger luft inn i kabinettet.. Hadde en ekstra vifte bak også men syns det ble litt mye støy så jeg fjerna den.

Systemtempen ligger forøvrig på 41-42 grader noe som er 5-6 grader mer enn AMD systemet(samme kabinett)

 

Litt mer opplysning:

[*]AMD systemet var: MSI K7T-266 PRO2-RU+Athlon 1600+

[*]Nåværende system er: ABIT BD7-Raid+P4 1,8 NW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...