Gå til innhold

Rasistiske vitser på ITavisen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

neger/nigger er vel forbundet med slave..som er negativt

swastika er forbundet med nazisme..som er negativt

 

....

 

neger betyr bare svart

swastika er et symbol for noe positivt i mange religioner

 

.....poenget er at folk har forskjellige oppfattninger og forbindelser med ord. Blir feil å si at det betyr det, det betyr det osv..

Lenke til kommentar
Asså mange negere kaller hverandre niggere som sleng utrykk hvorfor er det så mye verre hvis en hvit kaller en svart for "nigger"? :ermm:

"Det er bare to ting som er uendelige. Universet og menneskets dumhet... Den første er jeg fortsatt usikker på"

 

-Einstein

 

Rasisme burde ikke godtas i noen former og det er en ting som ikke burde eksistert i dagens samfunn. Grunnen til at det eksisterer er pga. fremmedfrykt, fordommer, uvitenhet og Einstein's teori. Rasisme for min del er like fjernt som å hate kvinner eller se ned på homofile. I sin mest ekstreme form; hate folk som går med forskjellige sokker.

 

Vi burde ha et samfunn hvor mennesker respekterer hverandre på alle måter og respekterer andre kulturer, selv om de til tider er vanskelig å forstå.

 

Jeg vil si at nesten alle er "rasister" på en eller annen måte, mer eller mindre, noen uvitende om det og noen mer en godt bevisste. Istedetfor å frykte Ahmed og Abdul og gå forbi dem stirrende med en negativ / redd holdning, prøv å gå forbi smilende eller slikt du går forbi alle andre mennesker.

 

Som realist, observatør og utlending legger jeg merke til folks holdning rundt meg i motsetning til andre. Det er slike ting jeg (egentlig som animatør :p) studerer, da folk har en tendens til å være annerledes i noens nærver de ikke "favoriserer". Eksempelvis folk som ikke liker hunder, når de er rundt hunder. Blir en slags menneskelig versjon av det, dessverre har vi ikke noe annet navn for det enn fremmedfrykt, men... Det er det det er.

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar

Jeg og KaYcH her på forumet skrev et leserinnlegg i Aftenposten en gang, fordi vi var irriterte på at den lokale butikken hadde køsystem med maks 3 ungdommer inne i butikken om gangen. Alle andre slapp inn som de ville, det var bare ungdommer som ble stoppa.

 

Begrunnelsen var at ungdommen stjal så mye, men hvor mye tror dere sklir ned i veska til gamle damer på en måned? Men man kan jo ikke slippe inn dem i puljer på 3 og 3, for da blir det oppstyr.

Det er egentlig ikke så langt unna rasisme; hvis noen hadde nekta utlendinger eller pensjonister å komme inn, så hadde det blitt kjempeoppstyr. Men ikke med ungdom, for ungdom er jo så slemme.

Lenke til kommentar
Men ikke med ungdom, for ungdom er jo så slemme.

Går vel mer på at; ungdom er så umodne.

 

Derav fjortis.

 

Antar det er ungdomskoleelever det er snakk om. :)

Men ikke alle ungdommer er fjortisser.

 

Så da er vi inne på en sentral del i rasisme; nemlig å skjære alle over en kam.

"Alle ungdommer er umodne/alle utlendinger er voldelige/alle utlendinger er kriminelle/alle pensjonister stjeler" - Alt det der er rasisme.

 

Ja, det er ungdomsskole det er snakk om :)

Lenke til kommentar

Det kommer ikke ann på hva man sier, men hvordan man sier det.

Neger er et ord på lik linje med mulatt osv.

 

Om man sier neger, jøde, asylsøker, hviting, potet kommer det mer ann på grunnen til at man sier det, enn at man sier det. Det er her rasismen ligger...

Lenke til kommentar
Det kommer ikke ann på hva man sier, men hvordan man sier det.

Neger er et ord på lik linje med mulatt osv.

 

Om man sier neger, jøde, asylsøker, hviting, potet kommer det mer ann på grunnen til at man sier det, enn at man sier det. Det er her rasismen ligger...

En mulatt er en person med en svart og en hvit forelder, og har forsåvidt ingen negativ betydning i seg selv, men brukes ofte negativt. (caplex)

Neger, derimot, betyr slave, noe som er mye mer negativt i seg selv.(caplex)

Lenke til kommentar
Itavisen er en vits.

Hva er det Itavisen har gjort siden de er en "vits" ?

Hmmm.

 

Skrivefeil(er) i hver eneste artikkel.

Reklame overalt

Reklame med lyd (Jamba f.eks)

Forum som ser ut som noe en 6 åring kunne ha fikset. Flotte moderatorer, en?

Lenke til kommentar
Neger betyr slave i følge en eller annen her på forumet. Hvis det stemmer, er det kanskje litt værre å kalle noen det, enn å "hakke" litt på svensker.

Nei. Neger betyr mørkhudet person fra sør fra sahara.

 

neger m3 (gjennom tysk og fransk fra spansk og portugisisk negro 'svart') person som tilhører eller opprinnelig kommer fra folkeslag med svart eller mørkebrun hudfarge som befolker Afrika sør for Sahara

 

Jeg bruker ordet neger, og hvis noen velger å oppfatte det som rasistisk så får det være deres problem og ikke mitt. Jeg legger ikke noe rasistisk i det. Hvis noen reagerer negativt på det så er det DE som legger noe rasistisk i det, eller som skammer seg over sin bakgrunn.

 

Foresten er jeg enig i det som blir nevnt om at alt oppstyret rundt såkalte neger-vitser er politisk-korrekt tøv. En stor andel av alle vitser går ut på å gjøre narr av en eller annen form for gruppe mennesker (kan gå på nasjon, rase, hobby, yrke, utseende, osv), og en neger vits er ikke noe verre enn en blondine vits.

Endret av invictus
Lenke til kommentar
Latterlig, norge er et fritt land og folk burde få kalle andre folk det de vil.

Siden det er et fritt land bør vi vel få lov å slå hverandre ned, begå kvadruppel-drap, og alt annet vi har lyst til. Landet er jo tross alt fritt. :ermm:

Det jeg tror han mener er at vi bør få kalle folk ting uansett, det er ingen lov som sier at vi kan kalle utlendinger for niigere! :roll:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...