Gå til innhold

barton 2500@3200 - Er dette en flaskehals?


Soho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som du sikkert skjønner er dette helt umulig å svare på. Det kommer an på applikasjonen du skal kjøre. Om jeg skal være litt rund i kantene kan jeg antan at du tenker på spillytelse, men det er fortsatt ikke mulig å gi et standars svar, for det er stor variasjon fra spill til spill hvor avhengig de er av CPU vs grafikkkort.

 

Om du gir et konkret eksempel kanskje det finnes ett eller flere kloke hoder her som kan gi et svar...

Lenke til kommentar

En glimrende (og lang) artikkel på AnandTech tok for seg hvordan CPU affekterte spillytelse i Doom 3. HER er hurtiglink til siden som besvarer ditt spørsmål.

 

Som grafen viser, et 6800 Ultra sammen med Barton XP 3200 klarer 68 fps 1024*768, mens det samme kortet sammen med f.eks A64 3000+ klarer 76 fps.

Og dette er bare i Doom 3! Jeg vil tippe at det slår enda mer ut i spill som FarCry og HalfLife 2.

Lenke til kommentar
En glimrende (og lang) artikkel på AnandTech tok for seg hvordan CPU affekterte spillytelse i Doom 3. HER er hurtiglink til siden som besvarer ditt spørsmål.

 

Som grafen viser, et 6800 Ultra sammen med Barton XP 3200 klarer 68 fps 1024*768, mens det samme kortet sammen med f.eks A64 3000+ klarer 76 fps.

Og dette er bare i Doom 3! Jeg vil tippe at det slår enda mer ut i spill som FarCry og HalfLife 2.

Doom3 er jo kjent for å være veldig opptatt av skjermkort og ikke så veldig nøye på CPU. Det vil slå MYE mer ut på andre spill. Altså i favør A64

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...