Gå til innhold

NextGenTel lanserer ADSL2+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor folk skal klage sånn på uploaden NGT har satt på ADSL2+, syns NGTs tilbud er en ypperlig *forbedring*

 

Altså... før de lanserte ADSL2+ så var det slik:

998kr måneden ga deg echo med 8 000/864 Kbps

Etter lansering av ADSL2+

998kr måneden gir deg echo2+ med 12 000/1 500 Kbps

 

:w00t: er det jeg vil si, ganske så stor forbedring i upload for samme pris... selv om det ikke er maksimalt av hva man kan få ut av adsl2+ teknologien.

Små skritt av gangen, kommer garantert opp i 3mbit upload etterhvert som enda fler andre leverandører tilbyr det, er bare glad NGT ikke sitter på ræva som Telenor. Heller 1.5mbit upload nå og 3mbit om et halvt år enn å måtte slite med 864Kbps som maks et halvt år til før de kommer 3mbit...

Lenke til kommentar

Hvis prisen halveres så hadde vel alle byttet til ngt, det måtte jo vært bedre fortjeneste på det!

 

Som andre i denne threaden har nevnt så er det nok sannsynlig at NGT ikke ønsker noe kunderush akkurat nå pga. utbygging/oppgradering av eget nett, og at dette kan være noe av grunnen til prisingen.

 

Det er jo heller ikke å skyve under en stol at ADSL2+ ikke er noe "Hvermansen-produkt" og at kun de teknisk kyndige/elskende kommer til å bestille akkurat nå. :)

Lenke til kommentar

jeg snakk med kundeserver for å se om jeg kunne får ,

men da sa han at ca 40-50% av ngt kunde vi kunne får i mai

 

men hvorfor bare 1,5mbit ut? og ikke 2,5mbit sånt alle andre har

og hvordan er ping på det ngt er ikke kjent for bra ping

Endret av lordsmygen
Lenke til kommentar

Jeg har echo hos NGT fra før, og dette er jo bare helt genialt. Har bestilt ADSL2 nå og det vil ta 6-8 uker. Får nå håpe det da. Samme pris som før men tilnærmet dobbel upload og bra økning i dl også.. Ikke noe å klage på. Alternativt er jo å beholde vanlig echo og få lavere pris.. :thumbup: , men skulle gjerne sett at det var over 2Mbit/s på uploaden

Lenke til kommentar
kan alle som har internett fra ngt fra før av få adsl2+?

Lurte jeg på også. De må vel oppgradere sentralene sine til ADSL2+ før man kan bruke det...? Eller er det bare å kjøre på for eksisterende kunder?

Når jeg bestilte sjekket kundeservice karen om linjen var god nok til å takle hastigheten. Sentralen må også oppgraderes, fikk jeg beskjed om.

 

I tillegg må man ha ny router.

Lenke til kommentar
Kan vi ikke få noe som er mye raskere? (Med GBit!!! Slik som i asia)

Det er de gamle kobberkablene som tidligere ble brukt til telefonlinjer som er flaskehalsen. Skal du opp i så høye hastigheter som Gbit så må man benytte andre typer kabler. Dette vil fort bli ekstremt dyrt da det må graves ned nye kabler over alt. Men det er klart, har du penger så kan du jo betale for det også.. Koster sikkert ikke mer enn 10.000-100.000kr avhengig av hvor du bor og hvor mange i nærheten som også bestiller graving og en slik linje.

 

En annen ting er hva man skal med så rask linje. Jeg har tidligere sittet med ekte 100Mbit/linje på jobb og jeg brukte hele båndbredden kun 5-10 ganger på 3 år og da kun i kort tid. Resten av tiden begrenset diverse servere som regel hastgiehten til 10Mbit/s. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang tenkte "skulle ønske dette gikk raskere".

Lenke til kommentar
Her i kommunen hvor jeg bor, ble det gravd ned en tjukk gul kabel for to-tre år siden. Den er optisk og skal benyttes til bla. internett. Når vil slike kabeler tatt i bruk?

Jeg regner med de ikke la den digre gule optiske kabelen inn til huset ditt..? I så fall må du selv bekoste graving fram til nærmeste tilkoblinssted og bekoste selve tilkoblinga.

 

Kabelen er sikkert tatt i bruk allerede. De legger ikke kabler for morroskyld uten å bruke de.

Lenke til kommentar
Her i kommunen hvor jeg bor, ble det gravd ned en tjukk gul kabel for to-tre år siden. Den er optisk og skal benyttes til bla. internett. Når vil slike kabeler tatt i bruk?

Jeg regner med de ikke la den digre gule optiske kabelen inn til huset ditt..? I så fall må du selv bekoste graving fram til nærmeste tilkoblinssted og bekoste selve tilkoblinga.

 

Kabelen er sikkert tatt i bruk allerede. De legger ikke kabler for morroskyld uten å bruke de.

Kabelen går gjennom de sentrale delene av kommunen. Den er muligens tatt i bruk av de større arbeidsplassene også. Nei kabelen går dessverre ikke helt inntil der hvor jeg bor, men den ligger under en km fra meg. Hvor rask kan internett bli veg bruk av en slik kabel?

Lenke til kommentar

Men jeg syns surfing på min 2mbit linje går relativt tregt.

Noen ganger må jeg vente 30+ sek på fks hw.no skal laste ferdig!

Så er vel ikke noe poeng i så høy nedlastning viss ikke nettsteder begynner å bygge ut serverne sine?

Men er jo selvfølgelig kjekt når man skal laste ned filer da.

men 250kb/s er jo ikke akkuratt tregt da.

SDSL hadde vært fin. :yes:

Edit: Dette innlegget tok 1m og 37 sekund å poste! :no:

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...