Gå til innhold

Siemens SXG75 (3G/GPS-mobil) presentert


Anbefalte innlegg

Det er også en ganske stor diskusjom om operativsystemet til SXG75 på Club-Siemens, der hvor en "kødd" vet hvilket operativsystem det er, men han sier det ikke! :realmad:

 

Siemens used totaly new graphic style, which reminds me a little Linux smartphones. But it is neither Linux nor other standart operation system.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er flest CDMA-telefoner som har brukt det, men kanskje Siemens vil begynne å bruke det... men ingen har bekreftet det ennå, enda skjermbilder fra BREW-mobiler kan likne smått på SXG75 skjermbilder/fotografier.

SXG75-screenshot.jpgBrew.png

SXG75 til venstre (redigert, trykk på bildet for å få fram originalen), demostrasjon av BREW 2.0 til høyre

 

Det er også en ganske stor diskusjom om operativsystemet til SXG75 på Club-Siemens, der hvor en "kødd" vet hvilket operativsystem det er, men han sier det ikke! :realmad:

Det er vel ikke tilfeldigvis brukeren "jorgen", vel? ;)

Nei, faktisk ikke. Det er en annen bruker som blir kalt iPanic - ser faktisk ut som at jorgen ikke helt vet hvilket operativsystem den bruker. :(

Endret av ^Cartman^
Lenke til kommentar
For å slå det fast en gang for alle :)

 

SXG75 OS: Siemens

SXG75: UI: BREW uiOne

Er det offesielt nå da, siden du kan si det? ;) Uansett, takker for info. :thumbup:

 

Men... OS fra Siemens? Og hva er BREW? Prøver liksom å tenke litt Symbian her, der er det Symbian OS og Series 60 grensesnitt. Men programvare til Symbian mobiler, blir de utviklet for Symbian, eller blir de utviklet for Series 60?

 

Tenker selvfølgelig på hva slags programmer man kan finne til SXG75, siden den da skal støtte BREW. Men jeg bare trodde at man utviklet programvare til OS'et og ikke UI'et... Synes det ble litt rart, hadde egentlig forventet meg motsatt... :blush:

Lenke til kommentar

BREW er basert på C/C++, et veldig vanlig programmerings-språk for PC.

 

Qualcomm har en nådeløs sertifiserings-linje for BREW-applikasjoner/spill (koster flere 10-tusen å få sertifisert ETT spill til EN mobil), men vet ikke om dette vil gjelde for deres uiOne (som bare er basert på BREW).

 

BREW (som separat plattform) er kun vanlig i USA. Finnes mange BREW-utgaver av mobiler vi har her i Europa (både Nokia og Samsung lager BREW-mobiler).

 

OS fra Siemens er jo ikke noe rart. S65, SL45, S45 etc kjører jo alle OS lagd av Siemens :)

OS trenger ikke nødvendigvis bety noe a-la Symbian eller Windows.

Endret av molna
Lenke til kommentar
BREW er basert på C/C++, et veldig vanlig programmerings-språk for PC.

Jada, vet det, er godt bevandret innenfor C/C++ selv. Jeg lurte mer på hvor utbredt det er med programmer til telefonen. Til Symbian telefoner fins det jo et vell av programmer/spill. Hvor mye fins det til BREW?

 

Qualcomm har en nådeløs sertifiserings-linje for BREW-applikasjoner/spill (koster flere 10-tusen å få sertifisert ETT spill til EN mobil), men vet ikke om dette vil gjelde for deres uiOne (som bare er basert på BREW).

Det betyr kanskje at det ikke fins så mange programmer der ute, eller? Men de få som er der bør jo være bra...

 

BREW (som separat plattform) er kun vanlig i USA. Finnes mange BREW-utgaver av mobiler vi har her i Europa (både Nokia og Samsung lager BREW-mobiler).

Hvilke Nokia- og Samsungtelefoner bruker BREW?

 

OS fra Siemens er jo ikke noe rart. S65, SL45, S45 etc kjører jo alle OS lagd av Siemens :)

OS trenger ikke nødvendigvis bety noe a-la Symbian eller Windows.

Nei, det er ikke så rart. Trodde bare at programmer ble laga til OS og ikke grensesnitt. Derfor ville det være litt begrensende hvis Siemens hadde sitt eget lille OS som det ikke fantes så mye programmer for, slik man har på Symbian. Men hvis man kan sitte i C++ og lage programmer til mange forskjellige BREW-telefoner, kan det jo bli mange bra programmer der ute... :yes:

Lenke til kommentar

Okay, la meg spørre på en annen måte: Hvilke Nokia- og Samsungtelefoner som er tilgjengelig i Europa, fortrinsvis Norge, bruker BREW?

 

Og så tillater jeg meg å gjenta et annet spørsmål: Hvor mye programmer fins det for BREW? Er det en reell konkurrent til Symbian?

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Symbian er et OS og kan ikke sammenlignes med BREW, som er et interface (bruker-grensesnitt).

 

De nevnte Nokia/Samsung-mobilene støtter KUN Brew og er dermed ikke tilgjengelige i europa.

SXG75 kan ikke sammenlignes med disse mobilene. BREW og BREW uiOne er som sagt 2 helt forskjellige ting.

 

Forvirrende? Ja :)

Lenke til kommentar
BREW og BREW uiOne er som sagt 2 helt forskjellige ting.

Åh... Da så.

 

Hvis jeg skal summere opp alt det jeg har grublet over i et spørsmål, da... Så må det bli noe slikt:

 

Symbian telefoner har jo den fordelen at man kan laste inn en drøss av (u)nyttige programmer. Det fins et hav av dem på nettet. Kan man gjøre det samme på SXG75, eller blir det bare "enda et brukergrensesnitt", som ikke kan utvides?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...