Gå til innhold

Orcish\Common oversettings liste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om en side\link hvor det står en Common ordliste?

Allians og Horde prøver jo vanligvis å si ting tell hverandre under raid og sånn... men hva hjelper det når ingen forstår?

Jeg har noen Screenshots her hvor det står noen greier som en alliert har sagt, men når jeg er horde så blir det litt vanskelig å forstå.

Det hadde vært så morro å kjønne hva de skriver. Det må jo værre ett eller annet system for det der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har lest både det ene og andre om emnet. Noen mener det er en pregenerert oversettelse som går, slik at man kan tyde ting i lengden, mens andre mener at det er lengden på ord som er avgjørende på hva motstanderen ser. For eksempel vil da "charge" kunne bli ord som "kekors" "tatrak" og andre kombinasjoner av ord med 6 bokstaver.

Det som er sikkert er at når orker sier lol, så leses det som "kek" for oss andre ;)

Skrevet

jo mer man hører f.eks orcish jo mer lærer du, om du omgås nok med orcer vil du forstå dem til slutt. Ihvertfall det jeg har hørt. Uten å kunne bekfrefte det.

Skrevet
jo mer man hører f.eks orcish jo mer lærer du, om du omgås nok med orcer vil du forstå dem til slutt. Ihvertfall det jeg har hørt. Uten å kunne bekfrefte det.

Dette stemmer ikke

Skrevet

Har hørt at blizzard prøver å få inn noe sånt men ikke har klart det enna.

Synd at ingen har klart å tyde det...

Hadde vært morro om to folk kunne møtes ett eller annet sted i spellet og skrive ettellerannet, så skrive over MSN eller no sånt hva de egentlig skrev. Så kan man ihvertfall finne ut om det er et system eller ikke.

Skrevet

Finnes faktisk en addon som heter babelfish, som skal gjøre at du forstår hva den andre siden sier.

Selv har jeg ikke prøvd deg og kan ikke garantere at det funker.

Skrevet
Finnes faktisk en addon som heter babelfish, som skal gjøre at du forstår hva den andre siden sier.

Selv har jeg ikke prøvd deg og kan ikke garantere at det funker.

Er ikke det tilfeldigvis det den fisken i Hitch Hikers Guide to the Galaxy heter?

Det er jo også et oversettings program på nettet som heter dette.

Skrevet

Å forstå motsatte factions språk vil jo gi muligheten for å ødelegge planlagte raids mm., ved å fortelle om det.. Ville jo vært kjipt...?

Skrevet

Men det hadde vært ufattelig moro om en kunne lære språket, for så å snike seg inn og tyvlytte (som rogue eller lignende), og så advare.

Og ødelegge planlagte raids? Skal jo ikke mer til at noen bruker messenger o.l.

Skrevet
Det som er sikkert er at når orker sier lol, så leses det som "kek" for oss andre ;)

Det store spørsmålet er jo om "kek" blir lol tilbake ;)

Skrevet
Nei. Fordi det blir enkodet på nytt på en annen måte.

Btw, tror lol på common er "bur" for oss horde :p

Dere sier i allefall "bur" 24/7

Kan jo ikke være mye annet enn lol. Sier ganske mye om gaming communitiet egentlig :p

Skrevet
Er det ikke egne felt i skills menyen som går på de forskjellige språkene?

Jo, men foreløpig kan man ikke lære seg flere språk enn det man starter med.

Skrevet

Vart vøl egentlig ikke no språk prog jeg vart etter... men like greit.

Tenkte kanskje at en eller to av de hundretusenvis av folka som speller detta spellet hadde tenk på å oversette språkene.

Men det må jo værra en grunn tell at vi har skillbars i språk. Hvorfor står det: Orcish 300\300 liksom. Hvis man ikke kan lære fler språk så kunne det likegodt ha stått 1\1.

Men en ting som er enklere er jo å få et troll og en tauren tell å møte, så kan de sette på hvert sitt språk, så si etterpå hva de egentlig skrev. Må nesten prøvast.

Skrevet (endret)

Jeg er horde og har hørt alliance folk rope "far!" etter meg, tror det betyr hey eller no sånt, eller kanskje de tror jeg er farens demmes? (er 15år)

Endret av ewok

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...