Gå til innhold

Ny skjerm, anbefalinger?


Timetr4veler

Anbefalte innlegg

Hello peeps!

 

Min gode gamle Viewsonic 17" tok i helgen kvelden :sad:

 

I den forbindelse er jeg på jakt etter en ny skjerm, men den må ikke koste mer enn 4-5 tusen kroner(helst under 4)

Så derfor spør jeg dere hvilke anbefalinger dere har?

Spiller en del spill og sitter med et GF2 pro skjermkort, så derfor er jeg mest interresert i en 19".

 

Takker

 

TT

 

_________________

-Bill Hicks RULE!-

 

[ Denne Melding var redigert av: Timetr4veler på 2001-11-19 13:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du rask så rekker du en Hansol på komplett.no til 2295 kroner..

 

Fungerer sikkert helt fint til ditt bruk.

Tar litt plass en slik skjerm så jeg skal bestille en flatskjerm til meg selv i løpet av de nærmeste dagene.

 

En grei 19"skjerm koster ca 3000 så om du ikke vil bruke opp alle de tusenlappene du har til rådighet så kan du det.

Du får såklart bedre skjerm for pengene med en dyrere skjerm, men egenskapene til grafikk kortet spiller også inn. Jeg har radeon vivo på en Likom 19" som jeg synes fungerer helt bra. Har opptil 8-9 timer pr dag foran denne sjermen, men ikke noe plager til nå. Tror saken hadde vært annerledes om jeg hadde hatt geforce 2 mx 32 med heller dårlig 2d egenskaper.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nettopp ny 19" skjerm selv (under en uke siden). Det ble en Hansol 920eF til ca 4000kr. Denne har Hitachi billedrør, og klarer 1600x1200@85Hz. Dette er samme ytelse som skjermer til over 5000 kr klarer. Og tilsvarende Hitachi ligger omtrent 1000-lappen over.

Så denne kan trygt anbefales.

:smile:

Lenke til kommentar

hmmm tror ikke pcworld.com driver og annbefaler og samsung syncmaster 950p vis det er noe biiligdritt..

pcworld er vel en av de mest seriøse i hele IT bransjen :smile:

Og når de sier att samsung syncmaster 950p er den beste skjermen i test så tror jeg på dem ...

(på testene til pcworld er det 10 dommere som gjør opp sin mening etter en masse testing)

 

desuten har jeg kjøpt samsung syncmaster 950p

Det beste kjøpet jeg noensinne har gjort ...

:smile:

Utrolig fine farger og sylskarp :smile:

 

sjekk selv testen her :smile: (kopi and past i browser)

pcworld.com/reviews/article/0,aid,65159,pg,2,00.asp

 

best av alle i test pris/ytelse

i klasse med skjermer som koster 5000 ,-

Lenke til kommentar

Samsung har eksistert i godt over 20 år de også (Etabelert i 1937, elektronikkprodukter siden 1969), og produserer mye gode produkter. (Har selv en stereoforsterker fra slutten av 70-tallet som fremdeles 'rocker'). Personlig mener jeg at Samsung har laget mange gjennomgående gode produkter.

 

Men derfra til å hentyde at en Sony eller Nokia faller tilbake for en Samsung til halve prisen blir litt vel drøyt. Nå vet ikke jeg hva PWC ligger til grunn for det, men i omtalen er det jo det de sier, det mener jeg eliminerer rangeringen som en troverdig kilde.

 

Og jeg er enig, Sony produkter fra 70-tallet er stort sett dritt. Da var Samsung, Phillips eller Tandberg bedre valg.

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2001-11-20 20:02 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...