Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil er din yndligs bil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...
Lett, Mclaren F1/GTR/LM det. Fineste bilene som er blitt produsert mener nå jeg... :love:

 

F1:

 

post-87936-1136626986_thumb.jpg

LM:

post-87936-1136627025_thumb.jpg

GTR:

post-87936-1136627072_thumb.jpg

5397708[/snapback]

 

Endelig noen som er av samme oppfatning som meg her...!

 

I tillegg til at de er fine så er LM/Gtr blant de raskeste bilene som noen sinne er produsert, ikke raskest toppfart/aks(ikke langt unna riktignok), men rundt en bane så lager de hakkemat av det meste som er å oppdrive av supersporsbiler.

 

Eller, fin er kanskje ikke ordet, noen liker kanskje ikke spoiler på størrelse med en riskoker...MEN de ser tøffe ut og de ler av blodtrimma riskokere som bare kan glemme å holde følge.

En ting til, det er "ekte" power i dem...ikke noe Turbo, bare brutal kraft.

 

Engelske biler har ett dårlig rykte, men de har laget noe av det mest brutale verden har sett av biler når Mclaren dukket opp som gate bil for MANGE år siden, før ferrari, porsche og andre fikk med seg hva som skjedde hadde Mclaren satt fartsrekorder som holdt lenge..veldig lenge!

Lenke til kommentar
Lett, Mclaren F1/GTR/LM det. Fineste bilene som er blitt produsert mener nå jeg... :love:

 

F1:

 

post-87936-1136626986_thumb.jpg

LM:

post-87936-1136627025_thumb.jpg

GTR:

post-87936-1136627072_thumb.jpg

5397708[/snapback]

 

Endelig noen som er av samme oppfatning som meg her...!

 

I tillegg til at de er fine så er LM/Gtr blant de raskeste bilene som noen sinne er produsert, ikke raskest toppfart/aks(ikke langt unna riktignok), men rundt en bane så lager de hakkemat av det meste som er å oppdrive av supersporsbiler.

 

Eller, fin er kanskje ikke ordet, noen liker kanskje ikke spoiler på størrelse med en riskoker...MEN de ser tøffe ut og de ler av blodtrimma riskokere som bare kan glemme å holde følge.

En ting til, det er "ekte" power i dem...ikke noe Turbo, bare brutal kraft.

 

Engelske biler har ett dårlig rykte, men de har laget noe av det mest brutale verden har sett av biler når Mclaren dukket opp som gate bil for MANGE år siden, før ferrari, porsche og andre fikk med seg hva som skjedde hadde Mclaren satt fartsrekorder som holdt lenge..veldig lenge!

5399996[/snapback]

 

Jepp, fartsrekorden til F1`n på 386 km/t holdt jo i over 7 år! Den følger jo superbil oppskriften til punkt og prikke: lav vekt, høy motorkraft med en responsiv motor, og eksotisk utseende. Bare synd at hvis du skulle få sjansen til å kjøpe en må du ut med over 1 million pund... er nødt til å vinne i lotto noen ganger først.

 

Men jeg synes vingen passer bra på F1`n, den ser ekstra brutal ut! Greit med vinge så lenge det har en funksjon, ikke så mye vits med vinge på en Honda Civic 1,4..

 

post-87936-1136672117_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Av biler som er "oppnåelige" så har jeg sans for den litt eldre Honda Prelude (93-94 modell sånn ca.) så lenge de ikke er overstylet. Det er i allefall favorittbilen min blant 90-tallets "sportsbiler". Synes interiørene på de er ekstremt tøffe, med displayet som ser ut til å dekke hele dashen osv. Og selvfølgelig ser den tøff utenfra også.

honda-prelude.jpg

Har også veldig sans for BMW E34 og E36 serien, liker disse faktisk bedre enn de nye BMW'ene, om en ser bort fra ekstrautstyr... Audi A4 også en bil jeg liker godt, både nyere modeller og de litt eldre.

 

Ellers, favorittbiler i "drømmeklassen", må bli en Mustang Fastback eller Shelby 350/500, fra slutten av 60 tallet.

Mustang_Front.jpg

Også tidlig '70-talls Mach1 liker jeg godt. Ellers også veldig sans for 70-80 talls amcars. Vanskelig å velge 1 favorittbil :hmm:

Lenke til kommentar
Lett, Mclaren F1/GTR/LM det. Fineste bilene som er blitt produsert mener nå jeg... :love:

 

F1:

 

post-87936-1136626986_thumb.jpg

LM:

post-87936-1136627025_thumb.jpg

GTR:

post-87936-1136627072_thumb.jpg

5397708[/snapback]

 

Endelig noen som er av samme oppfatning som meg her...!

 

I tillegg til at de er fine så er LM/Gtr blant de raskeste bilene som noen sinne er produsert, ikke raskest toppfart/aks(ikke langt unna riktignok), men rundt en bane så lager de hakkemat av det meste som er å oppdrive av supersporsbiler.

 

Eller, fin er kanskje ikke ordet, noen liker kanskje ikke spoiler på størrelse med en riskoker...MEN de ser tøffe ut og de ler av blodtrimma riskokere som bare kan glemme å holde følge.

En ting til, det er "ekte" power i dem...ikke noe Turbo, bare brutal kraft.

 

Engelske biler har ett dårlig rykte, men de har laget noe av det mest brutale verden har sett av biler når Mclaren dukket opp som gate bil for MANGE år siden, før ferrari, porsche og andre fikk med seg hva som skjedde hadde Mclaren satt fartsrekorder som holdt lenge..veldig lenge!

5399996[/snapback]

 

Jepp, fartsrekorden til F1`n på 386 km/t holdt jo i over 7 år! Den følger jo superbil oppskriften til punkt og prikke: lav vekt, høy motorkraft med en responsiv motor, og eksotisk utseende. Bare synd at hvis du skulle få sjansen til å kjøpe en må du ut med over 1 million pund... er nødt til å vinne i lotto noen ganger først.

 

Men jeg synes vingen passer bra på F1`n, den ser ekstra brutal ut! Greit med vinge så lenge det har en funksjon, ikke så mye vits med vinge på en Honda Civic 1,4..

 

post-87936-1136672117_thumb.jpg

5401341[/snapback]

 

Mclaren F1 LM er sannsynligvis en av de raskeste gatebilene som noen sinne er konstruert med tanke på baneegenskaper, topfarten er lavere enn de andre F1 og LM er det produsert 5stk av..

Det er ikke mange biler som har vunnet LeMans...eller gjort rent bord i debuten om du vil...som kan gateregistreres om man vil med noen små modifikasjoner(resulatate var LM modellen).

Sprøtt er at at dette er biler som så dagens lys fra 1993 og noen år framover fra det altså 10år++ siden og verdien har gått opp på samtlige biler som fra før ikke akkurat var hvermansens prislapp.

Skal vi tro ymse bilprogrammer fikk Gordon Murray fritt spillerom, uten at designere, pr folk, økonomer og andre som ikke har peiling på bil fikk ha så mye som ett ord å si, "just the odd racing driver thrown in for good measure" :p

 

Konkurrenter finnes vel ikke heller, med mindre det er noen gateregistrerte biler som har vunnet Lemans på veiene... :cool:

 

Det er kanskje ikke de "peneste" linjene, som feks. en Aston Martin o.l. Men nettopp at den ser så "latterlig" brutal ut og at jeg enda husker de første bildene jeg så på en eller annen tv kanal for ørten år siden av bilen...har jeg hatt en bil på toppen av favoritt biler...

mac001.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...