Gå til innhold

Hvor mye kan jeg klokke en P4 3GHz?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja som sakt... du kan klokke å langt du vil.. men pass på gradene så det ikke blir for varmt... altså det går fint til 60-70 grader å etter det ville jeg ha stoppa.. eller helt erlig så ville jeg stoppa på 60 grader for å vere sikker på at det ikke skjer noe :)

Lenke til kommentar

Går strålende på 3901MHz men klarer ikke 4GHz, windows vil ikke boote. Temperaturem ligger på -18c i bios, men -40 på displayet til vapochillen. Har hørt det er den som er korrekt. Noen som vet hvorfor windows ikke vil starte på 4 GHz?? :p

Lenke til kommentar

Det kommer an på divider og timings. De vil f.eks ikke klare 1:1 (altså 267 MHz eller mer) med 2-2-2, men de bør klare det med slakkere timings og tilstrekkelig spenning. Dette er PC3200-brikker, de er altså beregnet på 200 MHz. Anandtech har imidlertid kjørt disse brikkene på nærmere 300 MHz.

Lenke til kommentar

Jeg fikk min til 3.9 å bootet inn i windows. Når jeg økte fsb litt til for å se om jeg fikk den til 4ghz eller over stoppet den i bootinga. Har riktignok ikke vapochill, men deg var nok ikke temperaturen som stoppet meg, den lå på 60 grader load @ 3.9ghz...

 

Kan hende det er volten som gjorde at jeg ikke kom høyere (den er på 1.4)

Men ville ikke ha den så mye varmere så jeg droppet å stille volten høyere.

 

Det er jo enten cpu, ram eller vcore som stopper deg vil jeg tippe. Det enkleste er vel å prøve med høyere vcore først...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...