Deviator Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Tjohey!! Har en Laptop hvor jeg skal ha inn Winxp og Linux Suse Noen som har forslag på hvordan dette enklest lar seg gjøre ? Hardisken er på 20G. Kunne tenke meg å ha ca 7G til Win og ca 5G til Linux Er det noe spesielt jeg må tenke på ang en slik dual boot ?
objorkum Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Det er veldig enkelt. Først legg du inn XP, og i installasjonsprogrammet til XP lagar du dei partisjonane du vil lage slik at det er 5 GB att, som skal stå upartisjonert. Då er det berre å legge inn SuSE, og SuSE vil ordne alt.
Deviator Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 Altså skal jeg lage partisjonen til linux i fdisk slik denne er klar når jeg begynner med Suse ? Syns jeg leste en plass at dette kunne lage problemer
objorkum Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Nei. Det enklaste er å ha UPARTISJONERT plass klart før du legg inn ein distro. fdisk skal du ikkje bruke på nokon måte.
Gronz Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Er det noe spesielt jeg må tenke på ang en slik dual boot ? Det er en fordel å ha Windows-partisjonen i FAT32-format.
Deviator Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 hmm Okey... Jeg kom så langt at jeg fikk formatert og lagt in windows xp på nytt. Dog ikke med fat32 men med ntfs. Er avhengig av å ha sikkerhet ned på filnivå så jeg må dessverre ha ntfs. Problemet nå er at cdrom på laptop ikke fikser dvd'en med suse på. Rom på denne pcen er vanskelig og har hatt mye problemer med den før. Kan jeg nettverksinstallere Suse ? Eller enda bedre, kopiere over image og gjøre installasjonen fra windows xp i ntfs ? sry sikkert dumme spørsmål men jeg finner ikke noe svar på nettet ang dette
Terrasque Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 (endret) http://www.google.no/search?q=suse+linux+network+install Les igjennom det, hvis du fremdeles har problemer etterpå, spør her igjen. Endret 5. mars 2005 av Terrasque
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå