AndyG Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Jeg leste akkurat en lengre tekst om en person som lot grådighet i et MMORPG styre hverdagen. Spillet var Eve Online (som noen av dere sikkert kjenner til). Det artige i denne teksten er at personen lar grådigheten styre, og det til de grader. Er det noen som kjenner seg igjen i dette? Lar dere grådigheten ta overhånd for moral osv.? Teksten finnes her: http://static.circa1984.com/the-big-scam.html
Aiven Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Jeg tror ikke 1 promille av spillforumets lesere kommer til å lese ørten sider med engelsk. Men fy faen for en jævla bra historie! TAKK for at du postet den. Virkelig til ettertanke for alle som spiller MMORPG
Amnio Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Etter å ha sett scrollbaren vokse besatt var jeg litt i tvil om jeg kom til å lese igjennom alt, men etter et par avsnitt måtte jeg nesten lese resten også. Var en meget interessant historie dette her! Som Munch sier er vel dette noe å ha i bakhodet hvis man spiller på nettet.
Blib Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Sinnsykt bra historie. Tviler litt på sannheten i den - men artig lesning
Zeph Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Har ikkje tid til meir enn eit par avsnitt, men dette var kjempebra
AndyG Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Skrevet 4. mars 2005 Ble litt avskrekket av lengden på teksten selv, men må si at dette er noe å bakhodet når man spiller. Meget bra tekst, spør du meg.
Eplekakespising Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Dritfet story Han kisn hadde lite liv da men...
Kanetheheatsink Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 Noen som kunne skrevet et kort sammendrag av hva det handler om? Blir så slitern i øya av å lese så mye
Glen_ Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 aj aj aj, jaggu kom jeg ikke igjennom hele greia. Synes nesten litt synd på han karen... og de han lurte. Men det var vel forsåvidt ikke verdt det heller da, bortsett fra for å bare ha gjort det...
Smooth Ceiling Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Har bare kommet til kapittel 6, er litt opptatt med andre ting, men det er veldig bra skrevet, og holder fint på interessen hos leseren.
fenris1911 Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 (endret) Den medisinske definisjon av psykopater er: (...) A . Ekstrem egosentrisitet. (det sentrele kjennetegn) Konkurrerende, aggressive og fiendtlige. B. Overveldende behov for å styre andre. C. Behov for å ydmyke andre og sette dem i forlegenhet, særlig i andres nærvær. D . Bare ren nytteinteresse av andre. Ikke anvendelige mennesker ignoreres. E. Storhetsfølelse som viser seg ved: Total mangel på kjaerlighet til andre. Et absolutt behov for å dominere i alle forhold. F. Fanatisk behov for å "gi igjen". Planlegger nøye og gjennomfører hevnaksjoner mot "fiender". G . Behov for hele tiden å ha kontroll over sine omgivelser. Dominere og tvinge igjennom sin mening og sin vilje. Koste hva det koste vil. H. Lyver systematisk og bryter regler og normer. (...) I tillegg - verdt å merka seg - viss historien er sann: I denne teksten viste han ingen anger, ingen medfølelse overfor dei han hadde lurt og kanskje i verste tilfelle øydlagt. Endret 5. mars 2005 av fenris1911
Skurupu Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Absolutt god lesning! Minner meg om mine mest aktive Diablo 2 dager.
Smooth Ceiling Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Har lest ferdig hele nå, og sitter tilbake med et blandet inntrykk av karen. Altså, han var lei spillet, av piratene, og bestemte seg for å begå en grusom hevn, samtidig som han var drevet av grådighet. Om jeg forsto det rett. Han antydet absolutt ingen som helst form for samvittighetsnag etter å ha rundlurt andre spillere for en enorm formue, men han gav dem også en lekse jeg håper de husker i ettertid: ALDRI stol på noen på nettet Synes historien var veldig bra, uten at jeg vet om den er sann eller ei, men jeg satte latteren i vranga da jeg kom til den fargerike beskrivelsen av tykkasens endelikt, fant ikke akkurat det så humoristisk med mindre man er fjortiss eller collegestudent med fjortisshumor. Alt i alt ville jeg gitt den terningkast 5 for god og underholdende lesing. Og spandert psykolog på forfatteren.
Sitronade Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Hmm..Har lite tid akuratt nå, kunne noen ha fortalt hva det handler om? Så jeg kan vurdere om jeg gidder å lese den senere eller ikke?
Smooth Ceiling Skrevet 5. mars 2005 Skrevet 5. mars 2005 Sitronade: Kort fortalt: En EVE online spiller finner ut at han har en mørk side, og ikke bar gir seg hen til den, men formelig bader i det.. morsomt og litt foruroligende på samme tid. Velskrevet og morsom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå