Gå til innhold

Hvor kjapp RAM på HK som støtter PC3200?


Newbeee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når det stå i et hovedkorts spesifikasjoner at det støtter opp til PC3200 RAM, er det da mulig å kjøre kjappere RAM?

 

Er det i så fall noe man stiller i BIOS?

 

Og vil dette å utover stabiliteten?

Nei da, det går finfint det.

Rammen klokkes automatisk tilbake uansett hvor rask RAM du kjøper så da. ;)

Lenke til kommentar

Historien har seg slik, skal kjøpe HK, CPU og RAM, tenkte da på før nevnte HK og en P4 3G.

 

Lest mye positivt om det HK, + jeg er hypp på å teste intel. (bare AMD før)

 

Noen som har andre forslag?? Må ha med AGP, har nettop fått et Gainward 6600GT golden sample som gave...og syntes det funker greit.

 

Spill er uansett ikke det jeg driver mest med...

Lenke til kommentar

En prosessor på ditt hovedkort skal normalt ha en FSB på 200MHz. Og det vanligste/beste er å kjøre RAMen på samme hastighet, dvs. 200MHz, eller DDR400, eller PC3200-hastighet som det også heter. FOr den vanlige PC-bruker trenger man ikke kjappere DDR(1)-minne enn dette.

 

Hvis man skal overklokke litt, er den mest brukte metoden å stille FSB oppover. Det går an å låse RAMen til å kjøre 200MHz konstant, men har man RAM som klarer mye høyere hastigheter enn 200MHz kan man likesågodt fortsette å kjøre RAMen like fort som prosessor etterhvert som man klokker seg oppover.

 

 

Det var veldig enkelt og grovt forklart, men regelen er ganske enkel når det gjelder DDR(1)-minne: Skal du overklokke kan du kjøpe dyrere minne som klarer over PC3200-hastighet. SKal du ikke overklokke noenting, trenger du ikke mer enn PC3200.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

grunnen til at det er digg med la oss si pc4000 krembrikker, er fordi en opc3200 brikke vil ikke alltid klare å følge cpu og hk, men kjøper man kingston hyperx 2225 skal det ikke være no problem med å følge resten av systemet, en kompis av meg kjører de på fsb 275.

 

det som er tilfelle er at pc4000ram kan klare bedre timings ved samme hastighet, men kommer heeeelt an på brikkene.

Lenke til kommentar
grunnen til at det er digg med la oss si pc4000 krembrikker, er fordi en opc3200 brikke vil ikke alltid klare å følge cpu og hk, men kjøper man kingston hyperx 2225 skal det ikke være no problem med å følge resten av systemet, en kompis av meg kjører de på fsb 275.

 

det som er tilfelle er at pc4000ram kan klare bedre timings ved samme hastighet, men kommer heeeelt an på brikkene.

Det stemmer :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...